Ga naar inhoud


[DM800HD] Welke versie CCCam voor TV Vlaanderen?


bccrew

Aanbevolen berichten


Ik had graag deze opstelling bekomen.

 

Een dreambox met interne cardsharing zodat ik met de dreambox kan opnemen uit dezelfde transponder en eventueel ook kijken. Maar ook via de computer kijken.

 

Gebruik ik nu best Newcs of CCCam?

 

 

Als viewer op PC gebruik ik momenteel Newcs in combinatie met Acamd om zo via een USB cardreader met DVBviewer TV te kijken.

 

2enrb5i.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu ben ik al wat wijzer. Ik heb eens in het forum liggen neuzen van Hadu en heb men keuze gemaakt om Jadu te gaan gebruiken.

 

 

Nu vraag ik me alleen nog af of zo'n firmware image noodzakelijk is voor de goede werking met Tv Vlaanderen? Heb je alleen CCCam nodig met originele firmware van Dreambox? Of heb je die enigma of Pli nodig? En zoja, is er dan nog veel configureerwerk aan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bccrew
Nu vraag ik me alleen nog af of zo'n firmware image noodzakelijk is voor de goede werking met Tv Vlaanderen? Heb je alleen CCCam nodig met originele firmware van Dreambox? Of heb je die enigma of Pli nodig? En zoja, is er dan nog veel configureerwerk aan?


Nee, Ja, Nee, nvt.

Ofwel, je kunt een origineel image gebruiken, maar dat doet echt helemaal niemand (behalve als er een probleem is en men support van Dream nodig heeft). Installeren van CCcam in het originele image betekent lekker hobbyen met Linux enzo.

Images zoals PLi voegen een aantal verbeteringen toe aan het origineel, zoals dat je CCcam gewoon vanaf de bank voor de TV kan installeren, en een aantal zaken die het leven veraangenamen, zoals de XMLTV importer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...