Ga naar inhoud


[DM500S] Slechte signaal op film1,1 enz


shoja

Aanbevolen berichten

ik heb een dreambox DM500 met 3 LNBs en 80cm schotel gekocht, en is aangesloten op router.

nadat ik alles heb geinstalleerd heb ik wel ontvagst op hotbird kanalen maar bij astra heb ik niet op alle zenders ontvagst bv op ned1, ned2, ned3,net5, nicklodeon, sbs en film1.1.... enz heb ik geen ontvangst en de signaal sterkte is

SNR: tussen 61 en 69%(geen constant signaal dus)

AGC: tussen 60 en 92%

BER: 11308

-----------------------------------

maar ik heb wel goed beeld

SNR: 86 en soms 87%

AGC: 89 en soms 89%

BER: 0

ik ben vandag 3 op het dak geklimd en heb ik van alles gedaan bv richting veranderd en kabelkopjes vernieuwd maar zonder risultaat.

nu weet ik niet of de probleem ligt buiten of binnen mijn huis. ligt it aan de modem of aan de kabels of het schotel richten. of moet ik dit dm500 terug brengen voor een andere.

ik heb dreambox gekocht op film kanalen te ontvagen maar dat werkt niet.

graag enige reactie van een discondige

GR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dennisdd
Hoi,

Welke kanalenlijst heb je gebruikt, had zelf die van Joske en toen had ik ook geen beeld op veel Ned.zenders terwijl wel de kop goed stond gericht.

Heb nu die van henksat en nu werkt hij perfect.

Groeten Dennis,


Ik heb hetzelfde probleem gehad en het bleek dus dat zowel de f-connectoren als het uitrichten goed was. Een andere zenderlijst bracht voor mij de oplossing. Dus begin eerst maar eens hier naar te kijken.

suc6,
djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi shoja,

 

Klinkt alsof je je schotel wel goed hebt te staan.

Het zou aan een nieuwe (defecte)lnb kunnen liggen. Wissel er anders eens eentje om.

Een maat van me had dit probleem ook en kon een hele serie kanalen niet binnenhalen.

 

Wat ook nog zou kunnen is dat je je LNB's perongelijk verkeert hebt aangesloten of terwijl, poort 1 op je switchs is niet astra 1A maar hotbird. Verwacht het laatste overigens niet maar zeker de moiete waard om ff snel te checken door te spelen met je tuner configuratie.

 

Grt,

 

Marcel

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...