Ga naar inhoud


Azbox Plugin Contest


Lithion

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Dide
<offtopic>
Dit is ook alleen de manier om op de 'shares' van de Azbox zelf te komen vanuit je pc. En alleen als hij op standby staat.
(Als je daar bv een harddisk in heb zitten.)
Niet om vanuit de Azbox op de shares van je PC te komen.

Daar moet je inderdaad een scriptje voor schijven.
Of even met telnet het commando uitvoeren:

mount.cifs //jepc/share /DATA/movie -o user=gebruikersnaam,pass=wachtwoord

Hierna staat de share bij je 'movies'
</offtopic>

Maar inderdaad een fatsoenlijke plugin om automatisch na een boot de shares van je pc toe te voegen is wel welkom.


IK heb alleen AZbox Elite HD staan , dus geen interne HD.
En werk op dit moment via mijn netwerk naar mijn NAS-Netgear en NMT-Egreat en Laptop of Desktop PC volgens eerder genoemde methode.
Nas..Pc enz. mounten.
Als je in Verkenner op de box bent en je gaat naar netwerk,op workgroup gaan staan en je drukt op menu van de ab dan kun je daar een ip adres toevoegen, als je daar het ades van je nas of pc invoert ben je er ook.

Binnenkort hoop ik de Nieuwe AZbox Premium Plus met 2X Sat en interne HDD te hebben.
Om dan via mijn Laptop op deze Interne HDD in te loggen gebruik ik DCC 282 ...FlashFXP of ...TotaalCommander v 7.04a

Saluut xsatx

</offtopic> @ tipje ..misschien zelf een nieuw Topic starten
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Als je in Verkenner op de box bent en je gaat naar netwerk,op workgroup gaan staan en je drukt op menu van de ab dan kun je daar een ip adres toevoegen, als je daar het ades van je nas of pc invoert ben je er ook.


Dze methode werkt niet bij mij, ik snap niet waarom niet.
Ik kom wel op mijn nas maar zie daar alleen de directorys staan die ik daar op heb.
Wil ik er een van openen dan gebeurt dat niet en kan alleen weer terug.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsatx
Origineel bericht van: Dide
<offtopic>
Dit is ook alleen de manier om op de 'shares' van de Azbox zelf te komen vanuit je pc. En alleen als hij op standby staat.
(Als je daar bv een harddisk in heb zitten.)
Niet om vanuit de Azbox op de shares van je PC te komen.

Daar moet je inderdaad een scriptje voor schijven.
Of even met telnet het commando uitvoeren:

mount.cifs //jepc/share /DATA/movie -o user=gebruikersnaam,pass=wachtwoord

Hierna staat de share bij je 'movies'
</offtopic>

Maar inderdaad een fatsoenlijke plugin om automatisch na een boot de shares van je pc toe te voegen is wel welkom.


IK heb alleen AZbox Elite HD staan , dus geen interne HD.
En werk op dit moment via mijn netwerk naar mijn NAS-Netgear en NMT-Egreat en Laptop of Desktop PC volgens eerder genoemde methode.
Nas..Pc enz. mounten.
Als je in Verkenner op de box bent en je gaat naar netwerk,op workgroup gaan staan en je drukt op menu van de ab dan kun je daar een ip adres toevoegen, als je daar het ades van je nas of pc invoert ben je er ook.

Binnenkort hoop ik de Nieuwe AZbox Premium Plus met 2X Sat en interne HDD te hebben.
Om dan via mijn Laptop op deze Interne HDD in te loggen gebruik ik DCC 282 ...FlashFXP of ...TotaalCommander v 7.04a

Saluut xsatx

</offtopic> @ tipje ..misschien zelf een nieuw Topic starten


@xsatx

Mijn NAS(en) zijn beveiligd met een wachtwoord en je kunt met de verkenner van de Azbox geen gebruiker en wachtwoord in te geven op het moment als je verbinding wilt maken. Op de 'mount' manier dan dit wel.
De omschreven manier via de instellingen werkt bij mij ook niet en werkt bij mijn Premium aleen voor de interne harddisk.

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
Maar inderdaad een fatsoenlijke plugin om automatisch na een boot de shares van je pc toe te voegen is wel welkom.


Bij deze, ik weet niet of het iets is, want ik heb hem nog niet geprobeerd.


@Satlook

Deze manier werkt bij mij wel! Ik had deze al geinstalleerd.
Vergeet de rechten niet te wijzigen in (chmod) 755....anders werkt hij niet.

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dide,

 

Bedoel je met deze mount, dat je voor je pc je ip invult en ¨(//jepc/share) is share de naam of moet je hier ook iets voor invullen?

 

Op de wijze van via verkenner naar ip invullen lukt wel, maar kan je bij opnemen niet kiezen voor iets anders dan je eigen ingebouwde HD, dus wegschrijven via deze manier naar een NAS lukt niet.

 

John

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johndegr
Dide,

Bedoel je met deze mount, dat je voor je pc je ip invult en ¨(//jepc/share) is share de naam of moet je hier ook iets voor invullen?

Op de wijze van via verkenner naar ip invullen lukt wel, maar kan je bij opnemen niet kiezen voor iets anders dan je eigen ingebouwde HD, dus wegschrijven via deze manier naar een NAS lukt niet.

John


Inderdaad een IP adres of netwerknaam en de share is de netwerknaam van de gedeelde map. bv //192.168.1.3/naamgedeeldemap

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...