Ga naar inhoud


Autotimer en XMLTV EPG import - Combinatie crasht box


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Nu dat de XMLTV import volwassen is geworden, vondt ik tijd om terug de AUTOTIMER van onder het stof te halen.

 

Dit ging idd een aantal dagen goed. Echter enkele dagen geleden begon mijn box (DM7025+ - Oozoon) plots te crashen bij het updaten van de autotimers. Deze crash was systematisch zowel bij manueel scannen naar nieuwe programma's (Op Opslaan klikken in het autotimer menu) als bij een automatische scan naar nieuwe programma's.

 

De box crashte, met totaal verlies van alle EPG info. Je kon dan wel de EPG terug ophalen, maar de autotimer was dan onbruikbaar omdat dit een nieuwe crash tot gevolg had.

 

Normaal ik importeer zowel de BE/NL als de SKY UK EPG.

 

Bij een poging om dit te ontcijferen importeerde ik alleen de Rytec BE/NL gegevens. Hierna werkte de AUTOTIMER weer goed.

 

Het bij het importeren van de SKY UK epg data veroorzaakte weer een crash van de box.

 

Mijns inziens kan dit veroorzaakt zijn door:

 

1. Teveel EPG data.

of

2. Een fout in de SKY UK data.

 

Heeft iemand hier enige ervaring mee?

 

Zelf ga ik hetvolgende proberen:

 

De rytec.channels.xml file editten. Ik ga alle zenders waar ik niet in geïnteresseerd ben of welke ik toch niet kan ontvangen (HD zenders) uit de xml file verwijderen. Als de oorzaak onder 1 moet gezocht worden, zou dit kunnen helpen.

 

Willy.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier werkt het goed, ik heb een autotimer met 5 entries die elke 3 uur scant en ik heb de BE/NL en UK zenders aanstaan voor de import.

Daarnaast heb ik ook nog een nachtelijke epgrefresh voor de Duitse zenders aanstaan.

 

De box is nog geen enkele keer gecrasht, ik draai de laatste OpenPLi image op mijn DM7025+

Ik heb overigens wel de flashextender plugin voor de uitbreiding van het flashgeheugen aktief en ik heb een 64mb swapfile.

 

Als ik jou was zou ik eens beginnen met een swapfile op een CF kaart.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 64mb swapfile op een CF kaart.

 

Ik heb wel een 15 tal items in de autotimer lijst.

 

Ondertussen alle HD zenders uit de rytec.channels.xml file gehaald te samen met een aantal zenders die ik nooit maar dan ook nooit bekijk.

 

De import uitgevoerd (na een complete box switch-off om alle EPG te wissen). Hierna liep de autotimer goed.

 

Zal dus wel iets met geheugen te maken hebben. Ik heb trouwens de flashextender (nog) niet geïnstallleerd. Deze zit nl. niet in Oozoon.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een idee om een keer een OpenPLi image te proberen.

Om het zo makkelijk mogelijk te maken kan je een autoinstall bestandje aanmaken op de HD en dan worden automatisch de plugins geinstalleerd die je wil hebben.

 

LET OP: voor de flashextender plugin MOET je CF kaart het ext2 bestandssysteem hebben anders werkt deze niet!

 

Mijn autoinstall lijst ziet er zo uit:

 

Citaat:

enigma2-plugin-systemplugins-flashextender

enigma2-plugin-extensions-dvdplayer

enigma2-plugin-extensions-epgrefresh

enigma2-plugin-extensions-epgsearch

enigma2-plugin-extensions-suomipoeka

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport

enigma2-plugin-skins-magic

enigma2-plugin-softcams-cccam

enigma2-plugin-extensions-autotimer

enigma2-plugin-systemplugins-networkbrowser

enigma2-plugin-extensions-cccaminfo

 

Dit zit in een bestandje met de naam autoinstall en dit bestand zet je in de map: /media/hdd/backup

Deze map heeft nog meer mogelijkheden, als je er ook nog een submap enigma2 in maakt (/media/hdd/backup/enigma2) dan kan je daar alles uit /etc/enigma2 in kopieren en worden de instellingen automatisch terug gezet.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn dm800 heb ik nu 5 terugkomende auto timers.

die komen er dagelijks netjes bij.

 

en dan nog een 15 tal ingeplande.

 

loopt goed met rytec full epg benltelesat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...