Ga naar inhoud


ACI: Automatic Channel Installation:


rolandroland

Aanbevolen berichten

De analoge tv van Akai heeft ACI. Wanneer je daarvoor kiest krijg je een menu met daarop alle provincies van Nederland. Kies je vervolgens de provincie dan kun je zien welke gemeente je woonachtig bent. De TV is dan in in mum van tijd geïnstalleerd. UPC bepaald dan de zender volgorde. Wat ik mij afvroeg is waar komt dat menuutje ACI (zwart/wit) vandaan? Wordt dat ergens op uitgezonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rolandroland
De analoge tv van Akai heeft ACI. Wanneer je daarvoor kiest krijg je een menu met daarop alle provincies van Nederland. Kies je vervolgens de provincie dan kun je zien welke gemeente je woonachtig bent. De TV is dan in in mum van tijd geïnstalleerd. UPC bepaald dan de zender volgorde. Wat ik mij afvroeg is waar komt dat menuutje ACI (zwart/wit) vandaan? Wordt dat ergens op uitgezonden?
Ik denk dat het een software in de tv is .
Link naar reactie
Delen op andere sites

ACI optie

 

 

 

De Teletext systemen van Simultime beschikken over voorzieningen voor het aanmaken en uitzenden van ACI-informatie. ACI, Automatic Channel Installation, is een door Philips ontwikkelde methode om televisietoestellen en videorecorders volautomatisch te programmeren met alle stations die op de kabel kunnen worden ontvangen.

 

De koper van een nieuw toestel sluit dit aan op het lichtnet en de tv-kabel, en kiest na inschakelen uit het installatiemenu dat verschijnt voor “Automatisch installeren”. Het toestel zoekt nu naar een station dat ACI-informatie uitzendt en programmeert bij ontvangst de kanalen in de hierin aangegeven volgorde. Binnen enkele minuten is het toestel klaar voor gebruik.

 

De ACI-informatie wordt door de kabelexploitant in een speciale, door normale teletext-decoders niet te ontvangen, teletextpagina gezet. De pagina bevat een tabel met de stations en de kanaalnummers die op het kabelnet beschikbaar zijn. De volgorde wordt door de exploitant bepaald; logischerwijze zal dat in Nederland zijn: Nederland 1, 2 en 3, RTL 4 en 5, SBS6, enzovoorts.

 

Er wordt tevens automatisch rekening mee gehouden als een kabelnet een verschillend aanbod heeft voor sommige delen van het net. Als het echt niet volautomatisch kan zal ACI aan de gebruiker een keuzelijstje presenteren waarin hij/zij zijn/haar woonplaats moet aanwijzen, waarna het programmeren alsnog automatisch verloopt.

 

De Teletext systemen van Simultime maken het voor het de kabelexploitant erg simpel een ACI-tabel aan te maken.

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt dus vaak uitgezonden op het demo/service kanaal van de kabelmaatschappij. Vaak is dat een kanaal in de lage S-band, zodat deze als eerste wordt gevonden tijdens het zoeken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...