Ga naar inhoud


jurisprudentie met betrekking tot schotelantenne


Gast Warzel

Aanbevolen berichten


Bij de Veron www.veron.nl (mag dit mod's?) is een boek te koop waar zaken tbv radiozendamateurs worden besproken.

Misschien heb je er iets aan.

9 vd 10 rechtzaken worden door RZA's gewonnen.

Tip 1, beroep je op het verdrag van Rome.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warzel,

 

Deze zaken komen mij bekend voor. Volgens mij zijn er nog wel andere uitspraken alleen op dit moment ben ik niet in staat om deze 123 te noemen. Maar je zou eens op rechtspraak.nl kunnen kijken in de database van uitspraken.

 

Mijn advies is richt je zeker niet alleen op de uitspraken die positief zijn voor de schotel maar richt je zeker ook juist op de uitspraken die in het nadeel van de schotel zijn. Daar haal je soms meer argumentatie uit. Daarnaast weet je dan ook welke argumenten van belang zijn geweest voor een negatief besluit voor de schotel.

 

Groeten en succes Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Jim REA
Bij de Veron www.veron.nl (mag dit mod's?) is een boek te koop waar zaken tbv radiozendamateurs worden besproken.
Misschien heb je er iets aan.
9 vd 10 rechtzaken worden door RZA's gewonnen.
Tip 1, beroep je op het verdrag van Rome.

Dat kun je doen maar als niet gelicenceerde zendamateur snijd dit argument beslist geen hout crazy
Al de zaken over antennes plaatsen zijn gedaan door gelicenseerde zendamateurs, met een machtiging, geen "bakkies" dus. wink
Lees »dit« draadje uit 2002 nog maar eens door. smirk
Sjaak, ik ben gelicenseerde zendamateur, maar het hoofdargument is het verdrag van Rome.
Vrijheid van meningsuiting en nieuwsgaring.
Wat niet op de kabel zit en jij wilt dat ontvangen kan in principe niet tegengehouden worden.
Mijn gemeente heeft het in een intern memo nog eens expleciet rondgebazuind.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Warzel
Ik ben opzoek naar jurisprudentie waar tengunste van de schotelantenne bezitter is beslist, tot nu toe heb ik er 3 zaken kunnen vinden.


http://jure.nl/ba9345
http://jure.nl/bb8981
http://jure.nl/bc1127

Weet iemand van meer jurisprudentie ?



Tweede link is van mijn zaak tegen Mitros. Of eerder omgekeerd.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jim REA
Bij de Veron www.veron.nl (mag dit mod's?) is een boek te koop waar zaken tbv radiozendamateurs worden besproken.
Misschien heb je er iets aan.
9 vd 10 rechtzaken worden door RZA's gewonnen.
Tip 1, beroep je op het verdrag van Rome.


Het belangrijkste wat een rechter gaat overwegen is of het belang dat jij hebt hoger is dan het belang van de woningbouw. Als je gaat boren etc etc dan gaat dat ook meewegen.

Verder moet je in je bezwaar nadrukkelijk uitspraak van de rechter vragen omtrent de europese wetgeving want alleen dan kan je in hogerberoep en ook als je voet bij stuk houdt naar het Europese hof.

Wat is jouw belang?
Zijn er alternatieven die jouw belang dienen?
Wat is de schade die je veroorzaakt? Is die aanwijsbaar?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: Satdorus

Had ik niet verwacht zo'n uitspraak.
Balen zeg!


Deze kon je nou juist wel verwachten gezien de huurder getekend heeft voor "artikel 9" in het huurcontract.

Dus die schotel had daar zowieso niet mogen hangen omdat er geen toestemming gevraagd is

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus

Had ik niet verwacht zo'n uitspraak.
Balen zeg!


Zijn verweer zit niet goed in elkaar. Hij had zijn belang wat kunnen uitbreiden met bijvoorbeeld kanalen die NIET te ontvangen zijn via internet of Kabel. Bijvoorbeeld een zender die bepaalde nieuws over een bepaald gebied brengt die niet anders te ontvangen is.

Verder had hij in zijn verweer het ontsierend karakter al aanmoeten pakken omdat ontsiering per individu afhankelijk is. Er zijn mensen die schotels er mooi uit vinden zien. Een rechter kan niet bepalen wat wel of niet ontsierend is. Smaken verschillen.

Naar mijn mening had hij er absoluut meer uit kunnen halen. Artikel10 geeft daar ook ruimte voor. En precedent werking moet overigens aangetoond worden of e rmoeten argumenten aangevoerd worden die dit aanneembaar maken. Hoeveel verzoeken krijgt de woningbouw voor een schotel ?? En als ze zeggen dat dat er veel zjn dan kan je zeggen dat bewoners een groter belang hebben dan de woningbouw en kan je het tegen ze draaien.

Een algeheel verbod is wat de woningbouw nastreeft. Dit kan en mag niet volgens Europese richtlijnen omdat er een alternatief moet zijn voor jou. Dat alternatief is er naar mijn mening bij lange na niet. Dat had je ook aan kunnen voeren bij de rechter.



Misschien dat je ene vlak schotel an plaatsen tegen het raam als het geen HR++ is

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...