Ga naar inhoud


ik krijg mail die niet aan mij gericht zijn.


scotty

Aanbevolen berichten

ik krijg dus mail die niet aan mij gericht zijn.

ik heb een account bij 12move maar ik krijg daar op ook mail,

die bestemd zijn voor @hotmail.com.

bij de eerste drie afzenders heb ik de verzender een mail gestuurd, dat ik ik per ongeluk hun bericht heb ontvangen.

mijn engels niet zo goed (ze zijn allemaal in het engels),

dus ik heb geen zin om ze allemaal terug te mailen.

de mails zijn aan verschillende mensen geaderseerd,

en moeten van hotmail naar hotmail.

 

weet iemand hoe zo iets kan gebeuren en hoe ik daar van af kom.

bij voor baat dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee mail is wat dat betreft erg simpel te misleiden

 

je kunt in sommige mailclient zelf een afzender intikken en jouw adres kan als BCC zijn ingegeven, dan zie je jezelf dus niet bij aan of cc staan.

 

cc = carbon copy (kun je zien in de mail dat het aan jou gestuurd is)

bcc = blind carbon copy (voor als je een mail bijvoorbeeld als kopie/kennisgave naar een ander adres wil meesturen, maar de ontvanger van de mail niet hoeft te weten dat iemand anders die mail ook ontvangt)

 

 

spammails worden met de dag creatiever.

mailchecken is t veiligst als je je 2 dingen bedenkt

ken ik de afzender, en heeft deze een rede om mij dit mailtje te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven
das gewoon spam,en als je er op reageerd,kan je nog meer spam verwachten,want nu weten ze dat je email adres bestaat.

nooit reageren dus en direct verwijderen...tevens adres + domein blokeren.

mvg stef


Whoops..... als het spam is dan kun je gewoon de afzender blokkeren. spammertje@domeinnaam.nl
Alles wat naar spammertje wordt gestuurd komt niet meer binnen, danwel gaat naar de map ongewenste email.

Blokkeer je de domeinnaam ook en het is bijvoorbeeld hotmail.com dan krijg je dus ;komt niet meer binnen, danwel gaat naar de map ongewenste email.

Let er dus goed op wat je blokkeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd. Je staat nu als actueel email adres op duizenden spamlijsten.

 

Welkom in de wondere wereld van internet :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: sevensheaven
das gewoon spam,en als je er op reageerd,kan je nog meer spam verwachten,want nu weten ze dat je email adres bestaat.

nooit reageren dus en direct verwijderen...tevens adres + domein blokeren.

mvg stef


Whoops..... als het spam is dan kun je gewoon de afzender blokkeren. spammertje@domeinnaam.nl
Alles wat naar spammertje wordt gestuurd komt niet meer binnen, danwel gaat naar de map ongewenste email.

Blokkeer je de domeinnaam ook en het is bijvoorbeeld hotmail.com dan krijg je dus ;komt niet meer binnen, danwel gaat naar de map ongewenste email.

Let er dus goed op wat je blokkeert



klopt niet...je krijgt eerst een mailtje van bijvoorbeeld hi@ha.spam dan van ha@hi.spam, dan van haha@hihi.spam enzovoort. Ik kan je ook wel een mailtje sturen met als afzender billgates@microsoft.com. Koud kunstje.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971

klopt niet...je krijgt eerst een mailtje van bijvoorbeeld hi@ha.spam dan van ha@hi.spam, dan van haha@hihi.spam enzovoort. Ik kan je ook wel een mailtje sturen met als afzender billgates@microsoft.com. Koud kunstje.


Ja de afzender kan zelfs de RVD zijn. Ik bedoel dat je met een spamfilter op 2 manieren spam kan weren.

1) Je blokt voorbeeld@domein.ext dan blokkeer je voorbeeld@domein.ext.
2) Je blokt *********@domein.ext dan blokkeer je alles wat komt van domein.ext

De meeste ISP's werken met dns-blacklisten en je krijgt sporadisch een spambericht.
Zelfde voor SSL certificaten vor websites. Mijn provider heeft ook hiervoor een blacklist.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: vincent1971

klopt niet...je krijgt eerst een mailtje van bijvoorbeeld hi@ha.spam dan van ha@hi.spam, dan van haha@hihi.spam enzovoort. Ik kan je ook wel een mailtje sturen met als afzender billgates@microsoft.com. Koud kunstje.


Ja de afzender kan zelfs de RVD zijn. Ik bedoel dat je met een spamfilter op 2 manieren spam kan weren.

1) Je blokt voorbeeld@domein.ext dan blokkeer je voorbeeld@domein.ext.
2) Je blokt *********@domein.ext dan blokkeer je alles wat komt van domein.ext

De meeste ISP's werken met dns-blacklisten en je krijgt sporadisch een spambericht.
Zelfde voor SSL certificaten vor websites. Mijn provider heeft ook hiervoor een blacklist.


Dit is een zinlose discussie. Jullie hebben beide gelijk. Alleen had Vincent niet moeten zeggen 'klopt niet' maar 'ter toevoeging'.

Je kan inderdaad het domein en/of een specifiek email adres blokkeren. Daar heb jij helemaal gelijk.
De spammers zullen ongetwijfeld een ander e-mail adres gaan gebruiken. Daar heeft Vincent gelijk.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...