Ga naar inhoud


[DM7000] -Pli reageerd traag


Sjaak66

Aanbevolen berichten

Zoals reeds herhaaldelijk gemeld is de oorzaak van een traag zappende box (DM7000) een te grote SQlite database.

 

Je kunt een redelijke hoeveelheid EPG in je box hebben en toch snel zappen. Installeer hiervoor SQlite en de Rytec Plug-in (te downloaden op www.rytec.be - ik weet niet of de plug-in op de PLi site reeds de laatste is) en kies een beperkt aantal dagen EPG (2 of 3) in de EPG import plug-in.

 

Wis wel eerst het bestaande epg.db bestand, of maakt een nieuwe aan op nieuwe locatie.

 

Beperk je ook tot alleen de CD/TVV EPG.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rytec Plug-in voor de EPG is toch alleen voor Enigma2 en dus niet geschikt voor de 7000?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Rytec Plug-in voor de EPG is toch alleen voor Enigma2 en dus niet geschikt voor de 7000?


Er is een versie voor enigma1 (alleen PLi Jade3)

Voor enigma1 - SQlite database activeren, De EPG SQlite Plug-in download en installeren via de blauwe knop en softwarebeheer en de rytec Package voor enigma1 downloaden van www.rytec.be (bijna onderaan de pagina) en installeren.

Op een DM7000 dan het aantal dagen EPG import beperken tot een 3 -tal bij de EPG import configuratie (gele knop).

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik proberen. Bedankt!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Zoals reeds herhaaldelijk gemeld is de oorzaak van een traag zappende box (DM7000) een te grote SQlite database.

Je kunt een redelijke hoeveelheid EPG in je box hebben en toch snel zappen. Installeer hiervoor SQlite en de Rytec Plug-in (te downloaden op www.rytec.be - ik weet niet of de plug-in op de PLi site reeds de laatste is) en kies een beperkt aantal dagen EPG (2 of 3) in de EPG import plug-in.

Wis wel eerst het bestaande epg.db bestand, of maakt een nieuwe aan op nieuwe locatie.

Beperk je ook tot alleen de CD/TVV EPG.

Willy


Origineel bericht van: Sjaak66
maar voor dat ik dat had geinstalleerd was ie ook al traag
.
Zoals gemeld doet ie het ook ZONDER dat SQlite geïnstallerd is frown.
Zelfs als ik op een nu verse usb stick OpenPli istalleer zapt ie gelijk al traag zonder dat ik überhaupt ook maar één plugin heb geïnstalleerd !

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Sjaak66

Zoals gemeld doet ie het ook ZONDER dat SQlite geïnstallerd is frown.

Zelfs als ik op een nu verse usb stick OpenPli istalleer zapt ie gelijk al traag zonder dat ik überhaupt ook maar één plugin heb geïnstalleerd !

 

Hierbij kan ik niet helpen, ik weet het ook niet meer. (heb zelf een DM600PVR)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herken het probleem heel goed en schreef al dat ik de zenders met 5 Mhz moest verhogen voor ontvangst.

Heb met FW zonder smartsettings de open-PLI op USB-stick gezet en bovenstaand probleem is ineens niet meer. Rara, wat is er zo anders met PLI.

Het snelzappen met de 7000 was altijd al een probleem; iets met slechte ontvangst of breedbeeldzenders en het hangt.

Heb alle EPG uitgevinkt en geen snelzappen en het draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
Herken het probleem heel goed en schreef al dat ik de zenders met 5 Mhz moest verhogen voor ontvangst.
Heb met FW zonder smartsettings de open-PLI op USB-stick gezet en bovenstaand probleem is ineens niet meer. Rara, wat is er zo anders met PLI.
Het snelzappen met de 7000 was altijd al een probleem; iets met slechte ontvangst of breedbeeldzenders en het hangt.
Heb alle EPG uitgevinkt en geen snelzappen en het draait.

Hmm zal eens wat in die richting gaan zoeken dan.
Vwb de share heb wel een interne share naar de slaapkamer, maar met bv Gemini werkt het als een speer. Misschien moet ik toch maar eens 2,50 gaan investeren aan een extra kaart.
Thanx voor de reply's allen.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...