Ga naar inhoud


HTPC en tv kijken, de problemen


Gast Brainbox

Aanbevolen berichten

Hallo, misschien kan iemand mij hier helpen.

Ik heb een HTPC en heb daar sinds gister een Terratec Cinergy S2 PCI HD kaart inzitten (DVB-S). In de verpakking zat ook een kaartje met de mogelijkheid om de mediaguard module te plaatsen. Dit heb ik dus ook gedaan. Met de originele software van terratec loopt het allemaal nogal schokkend. Ik kan alle Canal Digitaal zenders die in mijn pakket zitten ontvangen, maar soms loopt de boel ook vast.

Mijn OS is W7 Home Premium, heb een AMD Phenom X3 processor en er zit 6 Gb intern geheugen in. De videokaart is onboard en heeft HDMI ondersteuning.

Zijn er alternativen voor de software van Terratec?

 

Greets,

 

 

Brainbox

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou TVSource eens kunnen proberen. Aangezien je Windows 7 Home premium draait kun je dan je kaart mooi in Media Center gebruiken met het gemak van timeshift en de opname mogelijkheden.

 

Ik heb bij een kennis van mij (alleen dan zonder CI-module) TVSource icm de Cinergy S2 (welke eigenlijk technisch gelijk is aan de Technisat Skystar HD2) draaien en dat werkt vrijwel probleemloos.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een hele goede vraag. Misschien dat de computer met taken op de achtergrond (Superfetch of Windows Search) bezig is die de boel vertragen. Of het onboard video gooit roet in het eten (heb ik al eerder problematische ervaringen mee opgelopen).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lullig is alleen dat ik een miniATX bordje er in heb zitten en dus geen plek heb om een grafische kaart te plaatsen. Ik heb een Chieftech kast gebruikt. IK zal morgen eens een grafische kaart er in plaatsen en dan de CAM kaart er naast leggen om te kijken of het met Grafische kaart extern wel werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ianp,

 

Je zou hem anders jouw config en gebruikte codecs moeten doorgeven, immers de Skystar 2 is 100% gelijk aan de Terratec kaart, net als de volgende kaarten:

Twinhan AD-SP400

Azurewave AD-SP 400

Twinhan Mantis DVB-S2 1041

MSI TV@nywhere Satellite II

 

Zijn allen rebranded kaarten, waarbij de software en drivers uitwisselbaar moeten zijn.

 

Maar feit is dat dit probleem vaak een probleem is van de gebruikte Codecs, zeker als Mpeg2 niet vloeiend loopt.

 

Ik zie dat er 6 Gb wordt gebruikt, dit kan onder W7 alleen gebruikt worden bij de 64 bit versie, en met name in de 64 bit versie zitten wat problemen in de drivers en met name met deze kaart:

http://www.spicygreeniguana.com/sound-mu...ant-64-sp1.html

 

Hier staan ook wat oplossingen beschreven.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval zou de X3 processor x264 aan moeten kunnen, dus ik zou het eerst in de codecs icm W7 zoeken.

 

Wat ook zou kunnen is dat de Terratec kaart vaak problemen heeft met de voedingen van de PCI sloten, daarvoor heeft deze een aparte 5V aansluiting op de kaart. Ik zou deze wel aansluiten.

 

Toevallig dat ik volgende week de MSI TV@nywhere Satellite II kan uitproberen, die is dus gelijk aan de Terratec. Maar goed ik heb een heel andere HW config, dus dat zegt op zich niets.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen Haali Mediasplitter (om OGG en MKV te kunnen openen) and FFDShow (voor afspelen van OGG,AC3 & DTS) geinstalleerd. Ik gebruik namelijk Media Center als enige programma voor al m'n media (TV,DVD,Muziek,AVI,MKV, etc).

 

En bij Windows 7 maakt het (zonder meer) niet of je codecs installeert omdat Microsoft voor Media Player en Media Center z'n eigen DTV/DTA codecs heeft geforceerd.

 

Dit is alleen te omzeilen (voor MKV,AVI e.d. dus niet voor LiveTV) met tools als Win7DSFilterTweaker.

 

Het DTV codec maakt bij voorkeur gebruik van hardware acceleratie en bij gebrek daaraan, van de processor.

 

Maar een vraag aan Brainbox, met Discovery bedoel je dan Discovery HD (H264) of de normale Discovery (MPEG2)?

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ianph,

 

Met windows Media Player classic kun je de windows Codec omzeilen. Idem met DVbviewer voor de Sat. De DVBviewer heeft ook voor de terratec kaart speciale aanpassingen.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brainbox,

 

Mag ik je een vraag stellen ,ik heb de gelijke DVBS kaart in mijn net afgebouwde HTPC zitten. Mijn probleem is dat ik wel kan scannen maar ziet hij geen zenders en slaat ook niets op.

 

Ik heb W7 Ultimate, laatste drivers van Terratec.

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

 

Maurice

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Discovery bedoel ik de normale. Ik heb de HD nog niet uitgeprobeerd.

Ik heb TVSource geprobeerd. De 1e keer zonder ook maar iets te configureren had ik in Windows mediacenter goed en vloeiend beeld. Het waren wel duitse zenders trouwens. Daarna wilde ik gaan configureren en bleef TVSource hangen en reageerde niet meer.

Ik denk niet dat het aan de grafische kaart ligt, want dan zouden de duitse zenders ook moeten haperen.

Misschien een rare vraag, maar heb op dit moment de Terratec nog niet voorzien van de extra 5 volt kabel. Heb er over nagedacht om hem aan te sluiten, maar zoals een goede Hollander het betaamt heb ik de handleiding van de kaart nog niet helemaal doorgelezen LOL

Oh ja klopt ik heb Windows 7 64 bits versie gebruikt!

 

Brainbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maurice,

 

Ik heb de scan uitgevoerd via de eigen software van Terratec. Dit lukte nadat ik de software had verteld welke satelliet hij moest pakken (in mijn geval de Astra1 19.2)

Nadeel was dat met de originele software de boel vastliep. Toen heb ik er even 4 GB bij geplaatst. Nu zit ik te knutselen met TVSource. En hoop op tips voor het werkend krijgen van het systeem.

 

Brainbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brainbox:

 

Ik heb onlangs bij iemand met een Terratec Cinergy S2 problemen gehad met de Terratec drivers. Ik heb toen op het internet gelezen dat vooral de nieuwere drivers voor problemen kunnen zorgen. Omdat ik weet dat deze hardwarematig gelijk is aan de Skystar HD2 van Technisat heb ik daar (handmatig!) de Technisat driver op gezet en die opstelling werkt tot dus ver prima! Alleen is ook die opstelling (net als die van mij) zonder CI-module.

 

Als je de 1.3 drivers van Technisat download kun je via Device Configuration (apparaten beheer) de drivers updaten. Je moet dan kiezen om de juiste driver zelf te kiezen en dan kun je de Technisat driver selecteren. Deze werken prima op de Cinergy S2.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...