Ga naar inhoud


HTPC en tv kijken, de problemen


Gast Brainbox

Aanbevolen berichten

@brainbox,

 

Ook ik ga even verder kijken dit weekend, ook ik zal mijn bevindingen hier achterlaten.

Leuke topic..!

 

Ik heb wel de 5 volt kabel aangesloten.

Overigens heb is een Ashton module erin zitten.

 

Wordt vervolgd.

M.

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Brainbox:

Ik denk van wel omdat ook Technisat met dezelfde CI-module werkt. Maar ik weet het niet zeker omdat die kennis ook geen CI-module gebruikt.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@brainbox,

 

Dan zou ik als eerste de 4gb eruit gooien, daar zou dus het probleem moeten zitten.Jij hebt met deze kaart niets aan W7 64 bit, > 4 gb wordt niets volgens de fabrikant, cq de link wat ik heb doorgegeven.

 

Jij zegt zelfs dat het beeld eerst wel vloeiend liep totdat je de extra 4 Gb erin hebt gegooid. > 4 GB is totaal overbodig voor een HTPC.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is als volgt

Als ik de originele Terratec software gebruik, heb ik op b.v. NLD1 en NLD2 prima beeld schakel ik over naar bijvoorbeeld Discovery hapert het beeld.Zowel met 2Gb als 6 Gb

Soms bevriest het programma ook nog.

Ik heb TVSource geinstalleerd. Hiermee heb ik zelfs tv met windows media center. Probeer ik daar instellingen te veranderen, bevriest dat programma ook!

 

Zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Brainbox,

 

Vanmiddag ben ik even verder gegaan, zenders opnieuw laten scannen.

Dit maal met de Terratec software die ze zelf meeleveren.

Prima beeld, de astonmodule icm de canaldigitaal kaart werkt goed, prima beeld. Alle CD zenders te bekijken.

Wel heb ik de drivers en bios van mijn moederbord naar W7 geupdate. Ik heb de W7-32bit versie met 2 gig geheugen.

Bij mij is het niet vastgelopen..!

 

TVSource heb ik ook geïnstalleerd, ik zal daar ook mee aan de gang gaan, even kijken hoe dat moet worden ingesteld.

 

HD doe ik wat later, eerst dit volledig draaiend hebben, dan verder.

 

MCE zoekt nu naar de zenders.. ben benieuwd of deze nu wel de CD zenders laat zien.

 

 

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm daar had ik nog niet aan gedacht om het bios aan te passen. Ik gebruik een Gigabyte mobo. Maar als ik verder denk... wat heeft het bios met W7 te maken. Als het probleem software matig is, denk ik eerder aan een 64 of 32 bits probleem. Daar de meeste software geschreven wordt voor de 32 bits versie, zou het me niet verbazen dat daar het probleem ligt. Aan de andere kant... TVSource is voor beide versies volgens de site van TVSource.....

Ik heb de hele week vrij, dus ga ik er morgenochtend weer mee verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, op dit moment heb ik de laatste drivers voor de terratec kaart geinstalleerd. Verder heb ik TVSource geinstalleerd, zenders laten zoeken en dan in het volgende TABblad zenders geselecteerd die ik wil zien. Dit zijn over het algemeen de duitse zenders en de Nederlandse plus het Canal Digitaal pakket waar ik voor betaal.

Als ik nu Windows Media Center gebruik heb ik beeld (wel grove beelden trouwens in vergelijking met mijn SAB receiver) maar dit zijn alleen de duitse zenders. In de lijst van WMC heb ik geen Nederlandse TV zender kunnen vinden. Wel radio maar die doen het niet.

Iemand nu nog tips? Moet ik Plugins laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brainbox,

 

Ik heb ze, de zenders binnen W7 mce.

Netjes op volgorde, met behulp van een progje wat ik denk ik hier niet mag zeggen heet.

 

so far..

 

 

Nu ziet W7 volgens mij de CI niet, dit kan liggen aan of mijn astonmodule versie die ik gebruik of ?

Hoewel, hij geeft aan dat de zenders gecodeerd zijn.

 

Met DVBViewer heb ik wel beeld met aston+CD kaart

 

Iemand?

 

Maurice

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

even een bericht aan mezelf beantwoorden

voor de Terratec Synergy HD2+CI is een nieuwe driver beschikbaar.

en..

Beeld op alle zenders van CD!

 

Ik zeg helemaal goed...!!!

 

Maurice

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...