Ga naar inhoud


Windows Mediaplayer werkt niet met .wmv


opie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk met Vista Home Primium. Windows Mediaplayer zit hier standaard in. Kan hem dus niet deinstalleren en weer opnieuw installeren

Nu kan ik geen .wmv bestanden afspelen. (error message C00D10B7) Heb al op internet e.d. zitten zoeken maar zonder resultaat. Iemand een suggestie om dit weer goed te krijgen, zonder Vista weer opnieuw te moeten instaleren?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me eenvoudig. Gewoon een mediaspeler downloaden die wel werkt.

 

Bijvoorbeeld: VLC of de Media Player Classic Home Cinema.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

 

Die error message geeft aan dat er verschillende oorzaken kunnen zijn.

 

Sommige mensen raden aan om een andere speler te proberen maar ik persoonlijk vind dit geen oplossing maar een workaround.

 

Kun je me een PM sturen met de link naar wat je probeert af te spelen?

 

En ik zou proberen om toch een codec pack te installeren omdat dit toch meerdere keren wordt vermeldt. Google maar eens op K-Lite Codec.

 

Kijk of WMP automatish codecs mag downloaden: Open WMP - Druk op ALT - In het menu: Tools > Opties - op de eerste pagina van het nieuwe scherm moet 'Download codecs automatisch' aan staan gevinkt.

 

Controleer de file association en/of WMP de default player is, klik op Start - aan de linkerkant klik je op 'klassieke weergave' dan rechts 2x klikken op 'Standaard Programma's' (ik werk met een Engelse Windows bij mij heet dit 'Default Programs'). Je krijgt nu de mogelijkheden om File association en Default Players in te stellen. Wijst zichzelf.

 

En kijk even hier:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/9series/playererrors.aspx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sommige mensen raden aan om een andere speler te proberen maar ik persoonlijk vind dit geen oplossing maar een workaround.

 

Nee hoor. Een timmerman krijgt heus wel een spijker met een waterpomptang in een balk. Maar hij neemt bij voorkeur een geschikte hamer.

 

Zo ook bij het afspelen van media. Met een beetje pech ben je met die codec packs nog verder van huis.

 

En VLC hoef je niet eens te installeren en heeft alle codecs in zich. Lijkt mij een veel eenvoudiger oplossing.

 

Of zie ik dat niet goed?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Nee hoor. Een timmerman krijgt heus wel een spijker met een waterpomptang in een balk. Maar hij neemt bij voorkeur een geschikte hamer.

Zo ook bij het afspelen van media. Met een beetje pech ben je met die codec packs nog verder van huis.

En VLC hoef je niet eens te installeren en heeft alle codecs in zich. Lijkt mij een veel eenvoudiger oplossing.

Of zie ik dat niet goed?


Zoals ik zei, persoonlijk vind ik dit een workaround. Diezelfde timmerman houdt ook niet altijd zijn waterpomptang vast terwijl hij staat te timmeren. Op deze manier krijg je dubbele, driedubbele, vierdubbele, software. Installeer je DIVX, divx player, installeer je Winamp voor je muziek, installeer je VLC, apple heeft ook nog een leuke, avi player?, WMP heb je al... wordt het ook een zooitje. Zeker voor mensen die niet bekend zijn met het werken van Windows. Dan worden associaties door elkaar geschud en je krijgt een rommel.

Om een ander voorbeeld aan te halen, zie je wel eens bij kennissen, familie, vrienden hoe hun IE eruit ziet? AVG Balk, Yahoo Balk, MSN Balk, Google balk en weet ik veel wat ze allemaal nooit gebruiken. Daarom heb ik er een hekel aan om mensen allerlei software te laten installeren. Terwijl ik de Codecs als niets meer dan plug-ins zie. En ja, dat kan ook fout gaan, maar een stuk makkelijker te verwijderen dan menig balkje (of wat dan ook wat er mee komt) welke je krijgt bij de verschillende installaties, als men niet goed leest.

Daarnaast moet het met WMP gewoon lukken. Ik kan alles afspelen met WMP waarvoor dit bedoelt is.

Neemt niet weg dat VLC een hele goede, zullen we in het midden gaan zitten?, alternatieve oplossing is.

@Opoe - je link die je me per pm gestuurd hebt is dood.

Origineel bericht van: Microsoft
C00D1199: Cannot play the file

Windows Media Player cannot play the file. You might encounter this error message for one of the following reasons:
The file type is not supported by the Player. The following table lists the file types supported by the Player.

If the file type you are trying to play is included in this table, then the file might have been encoded by using a codec that is not supported by Windows Media Player. If this is the case, Windows Media Player cannot play the file.

The file type is supported by the Player, but the file was compressed by using a codec that is not supported by the Player.

The file type is supported, but you are trying to play it in a way that is not supported by the Player. For example, you might have attempted to drag a DVD file with a .vob extension from a DVD to the Windows Media Player icon. Or you might have attempted to open a .vob file by clicking Open on the File menu.

You are trying to play one part of a multipart file. Use a newsreader or other program to combine the files, and then try again.

The following table lists the file types (formats) supported by Windows Media Player.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...