Ga naar inhoud


[Nieuwe feedhuntmachine] Nieuwe supersnelle Feedhunt machine uit


Snuffer

Aanbevolen berichten


Ik ben benieuwd wat deze super ontvanger dan wel allemaal kan?

ook 4.2.2? En wanneer hij/zij te zien is en waar?

Feedhunter

Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook 4.2.2?

 

Ik denk dat dit "wishfull thinking" zal zijn Rini. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok beste medefeedhunters het gaat dus om de volgende box:

 

- Smart MX04 HDCI

 

Deze box is in staat om een volledige satelliet te scannen in 4 tot 5 minuten en ondersteund zowel DVB-S als DVB-S2 transponders. Momenteel kun je enkel een volledige satellietscan doen, een range definieren of een polarisatie kiezen (H/V) is er momenteel helaas nog niet bij. Ik heb hier wel een mailje voor naar de fabrikant gestuurd en ze beloven niets maar ze gaan er naar kijken.

 

Wat betreft de gevoeligheid van de tuner:

 

- De SMART MX04 vindt bijna alles wat mijn Clarke-Tech 5000C+ ook vindt alleen heeft hij vreemd genoeg wat problemen bij 31,5 west (inclined) hier vindt hij enkel de ITN newsnet transponder. Op de overige sats heb ik geen problemen kunnen opmerken.

- Af en toe geeft hij wat kruispolarisatie problemen op de Telecom2D op 8 west, heel soms komt het dan voor dat hij dan dezelfde transponder vindt op zowel H als V.

 

Naast de PVR functie welke overigens goed werkt moet je er niet al teveel van verwachten, wat betreft functionaliteit is een box zoals de CT5000+ vele malen uitgebreider dan de SMART. Persoonlijk zou ik mijn CT5000+ niet voor deze box willen verruilen aangezien bijv. een spectrometer ontbreekt. Wel is dat een erg fijne box voor het zoeken naar feeds van grote evenementen waarvan niet van tevoren duidelijk is op welke sat men uit gaat zenden. In de tijd dat mijn CT5000+ 1 satelliet scant, scant de MAX er makkelijk 4.

 

Zo dat is weer een hele lap met tekst. Laatste brandende vraag natuurlijk: "wat kost al dit moois?". Ik heb deze box voor 100 euro mogen aanschaffen. Ow ja 4:2:2 feeds zijn met deze box helaas niet te zien.

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jack

 

Bedankt voor je uitleg.

Wie weet reageert de software maker op jou vraag dan zou het heel leuk zijn. Jammer dat 4:2:2 er niet is maar dat zal voorlopig ook wel een droom blijven.

Jammer dat Quali software nooit is uitgelekt dan had er misschien wel een knappe jongen geweest die dat scannen kon aanpassen.

 

Grazy sat

 

Ik las een maand of 2 terug dat jij ook een F16 had hier op het forum vandaar dat ik verbaasd was te lezen dat je een CT 5000 C+ zocht en later melden dat je een F16 op de kop had getikt by Herbert.

Denk dat je daar een goede ontvanger aan hebt.

 

Algemeen:

Vandaag de dag is de combi van Max 2100 met F16 en een andere extra al sb.v. de Fortec livetime Ultra met 2 PC kaarten in de PC de meest mooie oplossing voor de doorgewinterde feedhunter.

 

Met de 7301 en DVBDream kan je met 2 PC kaarten in 1 PC tegenwoordig werken dat is helemaal lekker.

 

Ron / Snuffer

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik las een maand of 2 terug dat jij ook een F16 had hier op het forum vandaar dat ik verbaasd was te lezen dat je een CT 5000 C+ zocht en later melden dat je een F16 op de kop had getikt by Herbert.
Denk dat je daar een goede ontvanger aan hebt.


Heb idd. een tweede F16 aangekocht.Echter is die niet voor mij bedoeld ( had anders een grote concurrent geworden van het Belgisch leger :D). Nu , ik heb een viertal maanden geleden een F16 gekocht via een site die wel bekend is hé. Heb hier een Franse vriend , collega feedhunter (ik woon vlakbij de Franse grens)op bezoek gehad en die was laaiend enthousiast over deze feedhuntmachine. Dus gaat mijn vorige F16 nu naar Frankrijk vliegen en is die nieuwe F16 voor mij. Die spektrum analyser is zo geweldig dat ik voor het ogenblik niet zonder die F16 kan.

Citaat:
Vandaag de dag is de combi van Max 2100 met F16 en een andere extra al sb.v. de Fortec livetime Ultra met 2 PC kaarten in de PC de meest mooie oplossing voor de doorgewinterde feedhunter.

Met de 7301 en DVBDream kan je met 2 PC kaarten in 1 PC tegenwoordig werken dat is helemaal lekker.


Hier zul je wel die Prof 7300 kaart bedoelen. Is idd. ook een prima kaart ( ook voor de 4:2:2 feeds in HD ).Werkt hier ook heel goed i.c.m. de Skystar 2 Rev. 2.3 met blidscanfuntie op 1 PC. Heb er straks nog een Prof 7300 kaart bij , dus uitkijken op dit board want misschien zet ik deze te koop.
Heb voor de rest een MaxDigitaal 220S en een Clarke-Tech 3100 Plus die ook beide heel vlug scannen en beiden met de keuze "FAST, DETAIL , 7,5M over & under en 3,7M under". Dit alles op een Deltastar schotel met elevatie systeem en een Invacom C120 QDF-031 Quad lnb . Wat wenst een feedhunter "voor het ogenblik" nog meer. cool

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de 7301 deze heeft een andere chipset als de 7300.

Niet echt heel belangrijk maar is even sneller met zappen.

 

Leuk komt er misschien weer een feedhunter bij.

 

Ben je trouwens niet bang dat die bouten (in de rotor) eens vastlopen waar hij in dat huis beweegt???

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Leuk komt er misschien weer een feedhunter bij.


Dacht Ron dat je al wist dat ik er een was. wink

Citaat:
Ben je trouwens niet bang dat die bouten (in de rotor) eens vastlopen waar hij in dat huis beweegt???


Nee hoor, was eigenlijk bedoeld als een test experiment maar alles heeft vlekkeloos de najaarsstormen overleeft en alles hangt in een windstille hoek. Trouwens heb hier nog twee sg2100 motors liggen dus ik kan gerust nog enkele jaren verder.
En zoals reeds gezegd het blijft onze hobby en doen alles homemade. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...