Ga naar inhoud


[7072] Voeding in kortsluiting


Testsat

Aanbevolen berichten

Hallo Forumleden,

 

Zoals zovelen heb ik ook problemen met de voeding van de 7072, maar ik heb een kortsluiting in de voeding. Onder het motto baad het niet, schaad het niet, heb ik de besproken condensators vervangen, maar het probleem blijft. de sluiting lijkt achter de gelijkrichter te zitten, gelijkrichter verwijderd en de uitgang ohms gemeten: 0,6 Ohm. Heeft iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken, welk onderdeel de sluiting zou kunnen geven?

 

Grtzz, M

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb je er van als je nog groen bent op een forum sick, dan moet je je weg nog zoeken. Ik heb mijn vraag hier geplaatst omdat in dit draadje: [url=]http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...spr#Post1448389[/url] de vraag gesteld werd of de zekering gesneuveld was.

Het betreft de 230V gelijkrichter, S1NB80 (6115), maar ik vermoed nu dat de lage weerstandswaarde van de tansfo komt.

Op het schema van Johan45, ook in bovenstaand draadje, staat op plaats (7125) een STP3NB30FP, op mijn print zit een STP3NB60FP, heb ik een verkeerd schema voor de DSX7072 of zit er in de print een verkeerde transistor van een vorige herstelling? Kan dit ook een doorslaande zekering geven?

Voorlopig zie ik ook geen tekenen van een gesneuveld onderdeel, buiten de gekende verkleuring van de printplaat bij het weerstandje.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op dit forum is genoeg aanbod

van een komplete voeding voor een philips seca box.

Vrijwel allemaal gebruiken ze dezelfde soort voeding.

Demonteren en installeren en klaar is kees.

Kost een paar tientjes...

Succes

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satlux,

 

kan je aangeven hoe ik het beste op het forum een voeding zoek?

Ik heb een paar pogingen ondernomen met de zoekfunctie, maar niet met het gewenste resultaat frown

 

Grtzz, Testsat.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testsat.

 

Het Te Koop, Te Koop gevraagd en Ruilen forum is alleen toegankelijk voor leden die de status "Proef lidmaatschap" gepasseerd zijn.

Lid wordt je na 25 zinnige berichten, je bent dus al aardig onderweg.

Spijtig voor jou maar deze maatregel is helaas noodzakelijk gebleken.

 

Citaat:
Het plaatsen van advertenties is pas na minimaal 25 (zinvolle) berichten op dit board mogelijk. Hiermee proberen we handelaren die onder diverse namen registreren en advertenties plaatsen, buiten te houden.

 

Maar om op je probleem met de voeding terug te komen.

De fet* kan een kortsluiting veroorzaken maar dan is meestal het ic ook defect.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

is er een makkelijke manier om een mosfet trasistor te testen? Als het kan met handen en voeten uitgeleg aan een beginner.

 

Grtzz, M.

 

P.S. ik heb een multimeter met diode meting en een transistor meetblokje, ook nog een oude analoge meter als die behulpzaam kan zijn.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een meting gevonden op "circuits online", maar ik heb vastgesteld dat mijn digitale meter te zwak is om de mosfet aan te schakelen, hier heeft de analoge moeten bijspringen (9V meting).

Metingen ohm's:

-gesloten circuit: (Zwart => Gate, Rood => Source = oneindig)

Rood => Drain, Zwart => Source = oneindig

Zwart => Drain, Rood => Source = 13,4M ohm digitaal en 25k ohm analoog

Drempelspanning van parasitaire diode (diodemeting) 0.523V

 

-circuit geopend (met analoge meter): (Rood => Gate, Zwart => Source = oneindig)

Rood => Drain, Zwart => Source = 3 ohm

Zwart => Drain, Rood Source = 3 ohm

 

Het rode testresultaat had volgens de info ook oneindig moeten zijn, heeft iemand een mening over deze metingen.

 

Alvast bedankt voor alle reakties!

 

De test socket bij m'n multimeter is er eentje voor NPN en PNP transistoren met een aansluiting voor Cx, deze kan mij waarschijnlijk niet helpen.

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...