Ga naar inhoud


Voeding stuk?


Gast job

Aanbevolen berichten

Ik heb al tijden een dreambox 600 thuis welke het tot sinds kort prima deed. Een week of twee geleden kreeg ik flikkerend beeld en een tikkende HD. Heb de HD eruit gehaald en de dreambox deed het weer. Mijn toenmalige conclusie was een kapotte HD.

 

Dat ging twee weken goed, tot vanochtend. Ook nu weer een flikkerend beeld (ja zonder HD in de dreambox). En na het tijdelijk los halen van de voeding start de dreambox niet meer op.

De optische uitgang staat te knipperen (hoort niet zo toch?) en de leds doen of niets.. of ze knipperen tweemaal zo snel als normaal tijdens opstarten.

 

Heb ik hier de symptonen van een kapotte voeding, dus dat hij te weinig spanning afgeeft? Of is er wat anders aan de hand?

 

 

Heb de HD vanmiddag nog in de pc gehangen, en daar doet hij het probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@job,

 

Probeer de Dreambox eens op een andere manier op te starten :

 

Laat de stekker van de voeding in het stopcontact zitten.

Haal het stekkertje van de voeding eens uit de Dreambox ( te vinden aan de achter kant ).

Steek dit stekkertje terug in de Dreambox.

 

Mocht het nog niet werken op deze manier probeer dan het kabeltje eens iets heen en weer te bewegen.

 

Ik heb zelf de indruk dat het iets te maken heeft met de aansluiting van het voedings blokje op de print van de Dreambox.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiebelen maakt geen verschil. Het opstarten lukt gewoon niet.

Groene ledje knippert veels te snel of gaat uberhaupt niet aan.

 

Ik zal eens kijken of ik een winkelier zo gek kan krijgen om een voeding te mogen testen.

Als er tenminste een geschikte voeding is te vinden, kom weinig 3ampere voedingen op 12volt tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@job,

 

Ik zie dat je uit Groningen komt, mijn ontvanger voor de kabel komt ook uit Groningen en denk dat de winkel die hem geleverd heeft geen probleem zou maken om hem daar te testen.

 

Mag geen reclame maken, maar de winkel is in 1 van de zijstraten vanaf de grote markt te vinden en dan aan de rechterzijde.

 

Voor jou als Groninger zou dat geen probleem moeten zijn om hem te vinden.

 

Laat t.z.t. even weten wat het probleem was, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet welke winkel je bedoelt. Ik heb hem daar niet vandaan, maar kan het altijd even vragen.

 

Ik heb nog even zitten prutsen met wat andere zwakkere adapters. Maar durfde het niet aan om de stekker in het stopcontact te steken (te weinig vermogen). En wat me opviel was dat plug van de andere adapters veel steviger zit.. dus misschien wel een probleem met een plug. Als dat zo is een andere plug erop zetten voldoende.

Ik ga nog even in mijn laden zoeken naar losse plugjes.

 

In elk geval bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@job,

 

De plug zou i.d.d. ook het probleem kunnen zijn, ik denk daarbij aan te ruim, dit zou er het zelfde kunnen uit zien als een los contact op de print. In dat geval zou je eens kunnen proberen de stekker van de plug iets meer te buigen wanneer deze in het apparaat zit, misschien dat hij dan meer contact maakt.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buigen had ik inderdaad al gedaan. Maar dat maakt weinig verschil.

 

Pc voeding heeft inderdaad ook 12 volt, slim idee.

Molex stekkers heb ik sowieso wel liggen, en dan morgen even naar okaphone voor wat plugjes. Kan ik mooi de oorzaak uitsluiten.

 

Bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de dreambox aan de voeding van mijn pc gehangen en alles lijkt het goed te doen.

 

Nieuwe plug aan de adapter en het ding heeft weer problemen met de harddisk. (harddisk spint niet op, en beeld knippert) Zonder harddisk doet hij het wel.. dus ik blijf er voorlopig weer even vanaf smile

 

blijkbaar kan de adapter niet genoeg vermogen leveren voor dreambox plus harddisk. Eens kijken of ik nog ergens voor een mooie prijs een nieuwe adapter kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk,dat je trafo defect is,ben je een beetje handig,plaats de trafo in de bankschroef,elke keer een beetje indeuken,met een beetje geluk,gaan de zwarte kapjes los,en kun je de trafo print eruit halen,meestal zijn er een of twee bolle elco,deze vervangen,ff testen,dan weer met sec lijm,de zwarte kapjes lijmen,heb je weer een goede trafo. :D

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: job
Ik heb al tijden een dreambox 600 thuis welke het tot sinds kort prima deed. Een week of twee geleden kreeg ik flikkerend beeld en een tikkende HD. Heb de HD eruit gehaald en de dreambox deed het weer. Mijn toenmalige conclusie was een kapotte HD.

Dat ging twee weken goed, tot vanochtend. Ook nu weer een flikkerend beeld (ja zonder HD in de dreambox). En na het tijdelijk los halen van de voeding start de dreambox niet meer op.
De optische uitgang staat te knipperen (hoort niet zo toch?) en de leds doen of niets.. of ze knipperen tweemaal zo snel als normaal tijdens opstarten.

Heb ik hier de symptonen van een kapotte voeding, dus dat hij te weinig spanning afgeeft? Of is er wat anders aan de hand?


Heb de HD vanmiddag nog in de pc gehangen, en daar doet hij het probleemloos.


gewoon met een voltmeter meten of er 12 volt uitkomt, liefst belast.
heb je minder als 12 volt dan absoluut niet meer insteken.
je zult zien dat meestal binnen 1a 3mnd je box weer kapot gaat en dan geen signaal meer hebt.

ik blijf erbij dat dit een euvel is van te weinig spanning en meer stroom. U=IxR
U veranderd, R blijft gelijk dus I zal ook veranderen.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe voeding getest, gekocht en de dreambox doet het weer probleemloos.

 

Als iemand nog eens de zelfde problemen ervaart, dan zou het dus de voeding kunnen zijn.

 

Wellicht dat ik de oude voeding nog eens ga openen, en ga repareren. Maar voor nu iedereen nog bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...