Ga naar inhoud


windows xp-sp3 start niet door


joske8000

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van xp blijft de pc na het windows logo hangen. Geen activiteit van mijn HD meer. Indien ik daarna opnieuw opstart en via f8 voor laatste bekende configuratie de werkte kies start de pc wel door.

Ik heb inmiddels alle vormen van virusscanners, malware, tune-up eroverheen laten gaan, maar deze bieden geen oplossing.

Wie heeft enig idee wat er loos is?

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat gebeurd er als je start in de veilige modus ? boot ie dan wel in 1x door ?

zoja, middels msconfig (start -> uitvoeren -> msconfig -> tabblad opstarten) alles uitvinken en dan nog eens proberen.

tevens na een start de logboeken raadplegen (staat bij systeembeheer in het configuratiescherm) waar het misgaat.

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

start bij veilige modus wel door.

config sys aangepast alle vinken weg. zelfde resultaat

 

Bij welk onderdeel van de logboeken zou ik moeten kijken?

 

Ik zie wel een aantal meldingen; onderstaande komt veel voor.

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (gusvc) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Service started.

 

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter d'r systeem blijft ook hangen na de SP3 update. Moet enkele keren booten wil die doorgaan.

 

Heb zelfs de cache al disabeld in de BIOS. In de veilige modus blijft ie wel een 10 seconden hangen op ntfs.sys en ook al gehad dat ie op sata.sys bleef hangen.

 

Vreemd allemaal.

 

De ene keer boot ie door dat de blauwe balk een keer of 5 door het scherm loopt, om daarna vast te lopen.

In een andere boot hangt ie in het Welkom scherm.

 

Alle suggesties welkom, anders ga ik terug naar SP2 en zet de updates uit.

 

Systeem is een P4, Asus MB, 2 GB geheugen, 160 GB HD, Bios 4 maanden terug ge-updated, DVD/RW, G-Force 256MB Video, Wireless USB Muis en Normale USB Keyboard.

 

1 partitie NTFS.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig een driver update gedaan met een programma als driver genius?

 

Want het lijkt mij dat hij vast loopt wanneer hij de drivers van de videokaart inschakelt. Dat gebeurt wanneer die blauwe balk aan het lopen is.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Toevallig een driver update gedaan met een programma als driver genius?

Want het lijkt mij dat hij vast loopt wanneer hij de drivers van de videokaart inschakelt. Dat gebeurt wanneer die blauwe balk aan het lopen is.


Strikvraag !!! Ik zou echt niet weten wat er allemaal is geupdated na SP2. Er zijn na SP2 diverse upfates geweest, maar de finale van SP2 naar SP3 is fataal geworden.

Zal eens gaan zoeken in de Knowledge Database van MS. Bedankt voor de tip/

Blijft een vraag waarom die vastloopt of nog erger crashed (blauw scherm) met NTFS.sys en SATA.sys

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, gaat niet goed.

Kan alleen nog in de veilige modus komen, andere mogelijkheden werken niet of leiden tot een spontane reboot.

Bij opstarten in de veilige modus met netwerkmogelijkheden kan ik niet het internet op. Virusscanner en firewall zijn dan niet ingeschakeld.

Ik heb een xp+sp2 cd. Kan ik deze gebruiken om via de herstelconsole en R de zaak te repareren.

 

Uw suggesties zijn van harte welkom

 

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat sneller werkt? Gewoon een herinstallatie. Haal je data eraf, vergeet je email eventueel niet en installeerde de boel opnieuw. Veel mensen zien er tegenop maar zeker als een installatie er al een jaar of 2 of zelfs meer op staat is dat gewoon een goede zaak. Uiteindelijk heb je weer een snellere computer en waarschijnlijk sneller dan al dat trouble shooten.

 

In jouw geval zit er een (hardware)driver tegen te werken. Daar blijft hij op hangen. Probeer er zo veel mogelijk kaarten uit te trekken en herstart. Doe ze daarna 1 voor 1 weer terug.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Nog makkelijker is om die herinstallatie te doen en SP3 achterwege te laten.


Bij normaal goed functionerende hardware mag het geen enkel probleem opleveren om het wel te installeren. Sterker nog het is juist aan te raden anders komt je beveiliging ernstig in het gedrang.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Bij normaal goed functionerende hardware mag het geen enkel probleem opleveren om het wel te installeren. Sterker nog het is juist aan te raden anders komt je beveiliging ernstig in het gedrang.


Ik weet niet beter of je kunt security updates van na SP3 ook gewoon binnenhalen als je SP2 hebt.
Je leest wel vaker dat mensen met de installatie van SP3 problemen hebben.
Uiteraard is het wel mooi als ie het gewoon foutloos doet met SP3, maar als het niet anders kan.

Zorg in ieder geval dat je de laatste drivers van de hardware ter beschikking hebt als je met de herinstall begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...