Ga naar inhoud


windows xp-sp3 start niet door


joske8000

Aanbevolen berichten

Nou, installatieherstel gedaan en een maand teruggegaan. Draait nu allemaal weer.

Automatische updates uitgezet.

 

Heb in de bios overigens wel alles uitgezet wat niet gebruikt werdt. Dus bij sommige automatisch ook op disabeld gezet.

 

Moest wel een driver zijn. Wireless muis werkte niet in een vastgelopen Welkom scherm en een vaste USB muis wel.

 

Iets met de USB, HID of (S)ata moet de boesdoener geweest zijn. In de knowledgebase wordt je niet vriendelijk. Net alsof er een hele nieuwe versie van Windows erop gezet wordt. 478 MB groot.

 

Viva Linux, whistle

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik zou kiezen om alle data te bewaren op een externe HD of iets dergelijks en lekker een nieuwe, verse installatie te doen vanaf een DVD waar SP3 al in geslipstreamd is.

 

Werkt hier altijd en draaid allemaal weer soepeltjes..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn data staat al jaren apart dus dat is geen probleem.

Ik zie niet in de antwoorden terug dat gebruik van de herstelconsole nut zou kunnen hebben. De maatregelen zijn dus nogal rigoureus die worden voorgesteld.

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joske8000
Mijn data staat al jaren apart dus dat is geen probleem.
Ik zie niet in de antwoorden terug dat gebruik van de herstelconsole nut zou kunnen hebben. De maatregelen zijn dus nogal rigoureus die worden voorgesteld.


Citaat:
Nou, installatieherstel gedaan en een maand teruggegaan. Draait nu allemaal weer.
Automatische updates uitgezet.

Heb in de bios overigens wel alles uitgezet wat niet gebruikt werdt. Dus bij sommige automatisch ook op disabeld gezet.

Moest wel een driver zijn. Wireless muis werkte niet in een vastgelopen Welkom scherm en een vaste USB muis wel.

Iets met de USB, HID of (S)ata moet de boesdoener geweest zijn. In de knowledgebase wordt je niet vriendelijk. Net alsof er een hele nieuwe versie van Windows erop gezet wordt. 478 MB groot.

Viva Linux,


Heb het 2 postings hierboven terug al aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na veel proberen via veilige modus een back-up teruggezet van een paar weken terug. Het opstart probleem is niet opgelost.

Bij normaal opstarten spontane reboot en hij blijft hangen na het xp scherm. Via laatste bekende...... kom ik wel weer in normale modus.

Ik zal eens in de bios gaan kijken wat daar allemaal aan en uit staat...

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joske8000
Het opstart probleem is niet opgelost


Heb je ook al (spanning er af en stekker er uit) de hardware even opnieuw geplaatst?
Dus even kast open, en geheugen er uit en opnieuw plaatsen, en tevens hetzelfde doen met insteekkaarten?
Ik heb op deze manier al veel vage fouten verholpen.
Ook overvloedig aanwezig zijn van stof in de kast kan rare fouten geven.
Wel even jezelf goed statisch ontladen aan de kast!

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, kijk da's mooi...

 

Blijkt maar weer ; de grootste fouten bij computers zitten vaak in de kleinste of simpelste dingen.

 

Ik zat onderhand ook aan de BIOS-batterij te denken. Als die geen 100% meer is dan gebeuren er soms ook onverklaarbare dingen.

 

Maar mooi dat het zo opgelost is. Een klein haperend contacje kan dus wel degelijk een hele computer ontregelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een herstelpunt terugzetten via de veilige modus kan je proberen of sp3 deïnstalleren via software (configuratiescherm).

als ie dan weer wel boot kan het systeem sp3 incompatible zijn maar dat heb ik nagenoeg nog nooit meegemaakt en ik krijg heel wat computers onder ogen, dat wil je niet weten smile

 

"vroegah" wou sp2 wel eens blijven hangen, een biosupdate deed dan wonderen. bij sp3 heb ik dat nog nooit meegemaakt maar het is het overwegen waard.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...