Ga naar inhoud


DM7025 opent WEL Ziggo zenders maar Home zenders niet???


masterlee

Aanbevolen berichten

Ik weet me geen raad meer. Ik heb de laatste zenderlijst op mn DM 7025 gezet(enigma 2) voor Brabant en elke zender uit die lijst die als provider Ziggo aangeeft(RTL 8, BBC) opent de Dreambox wel en elke zender die Home als provider aangeeft(Ned 1,2,3 bijv)opent die niet. Bij de Home zenders komt er overal een BER van 16845 te staan.????

 

Wie kan hier wijs uit?

 

Heb een DM7025, CCcam 2.10.0, enigma 2, Gemini2 3.7.0 DVB-C tuner, Smartcard van Ziggo.

 

Masterlee

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je hulp zover... Ben al blij dat er licht aan het einde vd tunnel is. Ik zie inderdaad dat de frequenties niet kloppen. Maar als ik ze 'update" via Dreamboxedit dan blijven mn kanalen op de oude frequenties ?? Weet jij misschien hoe ik ze kan aanpassen IN de dreambox zelf?

 

alvast bedankt!

 

Masterlee

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je OpenPli gebruikt zou je gewoon de cablescan optie uit kunnen voeren. Dan scant hij alle zenders en zet ze op de Ziggo volgorde (die je uiteraard ook kunt wijzigen). Hoef je niet te rommelen met settingsbestanden e.d.

 

Ik raadt voor Ziggo sowieso OpenPli aan (maar dat is persoonlijk) omdat sommige OpenPli developers ook via Ziggo kijken en ze hier dus ook voor ontwikkelen. Vandaar dat deze cablescan optie er is, maar ook zaken als Ziggo Picons enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tip Dream 1975. Maar voordat ik mn oude bekende gemini inruil voor een (voor mij) onbekende image, wil ik eerst proberen om het handmatig aan te passen. Anders zou het betekenen dat iedereen met een Gemini image moet overstappen om naar Ziggo te kunnen kijken. Ik wil nog niet opgeven ;-)

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: masterlee
Anders zou het betekenen dat iedereen met een Gemini image moet overstappen om naar Ziggo te kunnen kijken


Natuurlijk moet dat niet. De voorkeur voor een image is persoonlijk wink Maar hoe weet je wat je het lekkerst vind als je maar één smaak kent. Aan de bediening ben je zo weer gewend (en de basisprincipes komen vaak redelijk overeen).

Ik bedoelde het alleen dat voor nu en in de toekomst de ondersteuning voor Ziggo veel beter zal zijn in OpenPli als ooit in Gemini zal komen. Ook is Pli als enige Dreambox image in de wereld (sinds Milo zich erbij heeft aangesloten) volledig open source.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...