Ga naar inhoud


[arion af 9300 pvr] sommige zenders niet te onvangen, oorzaak software ?


Gerdam

Aanbevolen berichten


  • 4 weken later...

Ik zoek een andere cam voor mijn arion af 9300 pvr. Ik heb nu een aston 1.05 en zou graag een 1.07 of hogere versie hebben. Wie heeft er een voor mij?

Ik weet dat deze bij de te koop gevraagd hoort, maar ik weet niet hoe dit moet. Wie helpt mij?

Bij voorbaat dank.

Gerda

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb nu ipv mijn aston 1.05 een tweede hands cam van canal digitaal en tv vlaanderen, maar ik krijg hem niet aan de praat.

Hij doet het even op de nederlandse zender en wil ik dan bv VHI en Mezzo proberen dan loopt hij vast en geeft zelfs op de nederlandse zenders aan dat service niet beschikbaar is.

Wat doe ik verkeerd?

Eerst alle zenders opnieuw laten scannen?

Groetjes Gerda

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een tweede hands officiele canal tv vlaanderen cam, maar ik krijg hem niet goed aan de praat.

Hij doet het op de Nederlandse zenders en wanneer ik de ontvanger op bv mtv two of VHI of mezzeo zet dan geeft hij aan service niet beschikbaar, zet ik er vervolgens weer een nederlandse zender op dan wil ook deze niet meer.

Wat heb ik fout gedaan of moet ik de ontvanger eerst weer alles laten scannen?

Doe ik de aston erin terug werkt alles weer.

Gerda

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gerda,

 

Voor zover ik zie loop je al behoorlijk ver achter met je software. De "duitse" software vind je HIER en je moet eerst login en paswoord aanvragen. Links vind je "Board navigation" en dan "Downloads". Arion Firmware: type kiezen. De eerste is meestal de recentste. (zitten nu aan versie 3000...)

 

Zou daar mee beginnen, de 2097 heb ik op en die werkt...

 

mvg

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gerda,

 

(verstandigste is eerst met STB-tool je zenderlijst op je PC op te slaan)

 

Je kan op twee manieren werken:

 

Als je een USB-kabel hebt, aansluiten (OK geven) en de file AF9300PVR_Ver3000_MAIN_20090724.mem copiëren naar de ontvanger in de folder Firmware. De USB-kabel uitschakelen en verwijderen. Best even uitschakelen en opnieuw opstarten.

 

Daarna op de afstandsbediening op "PVR" drukken tot je het (bijgevoegd) menu krijgt.

 

Even met links/rechts of boven/onder tot je de file kunt selecteren. Dan op OK drukken en desnoods terug OK.

 

Daarna wachten: geeft HDD-check, gaat uit, start terug op en als ie dan gekalmeerd is staat het er in.

 

Even testen met knopje menu en informatie om de versie te zien.

 

EPG schijnt te werken...

 

Met STB-tool:

 

seriële kabel aansluiten, ontvanger uitschakelen met de schakelaar op de achterzijde

 

STB-tool opstarten, het gele foldertje bovenaan aanklikken, de file AF9300PVR_Ver3000_MAIN_20090724.mem selecteren en op download klikken.

 

Binnen de 20 seconden de schakelaar terug aanzetten, en zien of het downloaden start...

 

Eens bezig niet onderbreken.

 

Wachten tot het spul weer opgestart is (zie USB).

(Is voor mij ook al een tijdje terug dat ik met STB-tool gespeeld heb)

 

 

mvg

 

Eddy Vl

 

 

post-32896-1318260731,1758_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...