Ga naar inhoud


Firmware 0.9.4110 met blindscan


Satlook

Aanbevolen berichten

Gisteren is er weer een nieuwe beta verschenen , deze heeft een gedeeltelijke blindscan optie.

Wat je zelf nog moet invoeren is de symbolrate, de dvb,s,2 , qpsk of 8psk instelling.

 

Deze optie heet "Scan all frequncy " en is een zeer mooi stuk gereedschap voor de feedhunter.

post-49-1318260588,728_thumb.jpg

post-49-1318260588,7694_thumb.jpg

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de 0.9.4110 er gisteren ingezet. Tot nu toe geen enkele feed kunnen vinden met deze nieuwe optie. De premium+ zou automatish de symbolrates vinden ??? Heeft iemand met een premium+ dit al getest??? De 2 toestellen zouden werken met dezelfde software, welke soft zit er eigenlijk in de premium+ ??? Groetjes.

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roland
De 2 toestellen zouden werken met dezelfde software, welke soft zit er eigenlijk in de premium+ ??? Groetjes.


Ik vind dat ook vreemd hoe zit het dan met de drivers en dergelijke of worden die niet geupdate als je de firmware erop zet.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to

Ik vind dat ook vreemd hoe zit het dan met de drivers en dergelijke of worden die niet geupdate als je de firmware erop zet.


Normaal gesproken wordt er tijdens het opstarten afhankelijk van de gedetecteerde hardware code/drivers opgestart. Dus generieke firmware is geen probleem.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft iemand met een premium+ dit al getest??? De 2 toestellen zouden werken met dezelfde software, welke soft zit er eigenlijk in de premium+ ??? Groetjes.


Ik heb dezelfde in mij premium+ gezet de 0.9.4110

En dan ziet blindscan er zo uit, ik ga morgen eens proberen die
blind scan.

Blindscan4.PNG

Blindscan3.PNG

post-49-1318260589,6312_thumb.png

post-49-1318260589,6838_thumb.png

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eutelsat W2 16 graad oost is gescanned (blindscan) in een klein half uurtje en daar vind de Premium+ :

 

312 tv kanalen

84 radio kanalen

 

Eutelsat W3 7 gr. oost:

 

scanduur: 20 min.

31 transponders waarvan 12 die nog niet in de database stonden.

204 tv kanalen

91 radio/data kanalen

 

Eutelsat W2A 10gr oost.

 

24 tranponders, waarvan 19 nieuwe.

 

31 tv kanalen

4 radio/data kanalen

Blindscan7.jpg

 

 

 

 

 

 

post-49-1318260589,7457_thumb.jpg

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar tot voor enkele dagen slechts tot frequentie 11900 en Horizontaal blindscan ging gaat nu ook Verticaal.

Hopelijk zal binnen enkele dagen ook volledige blindscan tot frequentie 12750 mogelijk zijn.

 

Ik heb kort de blindscan van AZBoxHD Premium Plus en ClarkeTech 5000 HD Combo Plus vergeleken.

Getest is er op Hispasat 30 West van frequentie 10700 tot 11900 Horizontaal/Verticaal.

Stapgrootte bij de Clarke Tech ist 4 MHz (kan dit überhaupt gewijzigd worden?),

bij de AZBox heb ik als stapgrootte 10 MHz genomen.

Dit om de scantijden van Clarke Tech en AZBox ongeveer gelijk te laten zijn.

De Clarke Tech deed er ongeveer 10 minuten over, de AZBox ongeveer 15 minuten.

De Clarke Tech vindt in totaal 175 TV-zenders en 23 Radiozenders.

De AZBox vindt in totaal 183 TV-zenders und 25 Radiozenders.

Waaronder ook een DVB-S2 Transponder met slechts 1667 Symbolrate die de Clarke Tech niet vindt.

Verklein ik de stapgrootte bij de AZBox tot 4 MHz dan doet hij over het scannen 18 minuten i.p.v. 15 minuten.

Daarmee vindt de AZBox echter wel 2 extra transponders met in totaal 7 extra Radiozenders.

Dus in totaal 183 TV-zenders en 32 Radiozenders.

Die 2 extra transponders hebben zeer lage Symbolrates van 1010 en 1300.

 

De in de transponderlijst reeds aanwezige transponders worden mede ingelezen bij de blindscan van de AZBox.

Bij mijn test heb ik de reeds aanwezige transponders in de transponderlijst van mijn AZBox verwijderd.

Dit om een eerlijke vergelijking met de Clarke Tech mogelijk te maken.

 

De satellietontvanger met de gevoeligste tuner(s) die ik tot nu toe heb (gehad) is de Clarke Tech 5000 HD Combo Plus.

Tot mijn verrassing zijn de tuners in mijn AZBox HD Premium Plus zelfs nog een tikkeltje gevoeliger smile

 

De volgende verrassing is dat Symbolrates lager dan 1000 gelockt/gelezen worden en ook nog beeld/geluid geven.

Bijvoorbeeld 12746 H met 716 Symbolrate op 8 West en 11503 V met 700 Symbolrate op 30 West.

Zelfs Oostenrijkse Radio op 23,5 Oost 12661 V met 555 Symbolrate kan worden ontvangen.

Hiertoe zijn slechts zeer weinig satellietontvangers en PC satellietkaarten in staat.

 

Ontvangst en rechtstreeks laten zien/horen van 4:2:2 in DVB-S/DVB-S2/MPEG2/H.264/SDTV/HDTV formaat

is net zoals bij de voorganger(s) AZBox HD Premium/Elite mogelijk.

De enige (niet-professionele) satellietontvanger die dit (maar dan beperkt tot DVB-S/MPEG2) kan is de Quali ontvanger.

 

Zoals Ponny (een uit Duitsland afkomstige pionier en autoriteit op DX gebied) schrijft op een Duits board/forum is zodoende

de AZBox HD Premium Plus voor alle DX-ers/Feedhunters de ideale satellietontvanger.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zelfs Oostenrijkse Radio op 23,5 Oost 12661 V met 555 Symbolrate kan worden ontvangen.
Hiertoe zijn slechts zeer weinig satellietontvangers en PC satellietkaarten in staat.


De enigste satontvanger die ik ken die ook die lage sr aan kan is good old nokia 9500 met dvb2000 software.

Maar dit is echt super van de azbox en ik ben hier ook erg blij mee.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoezo ? Op de Elite doet blindscan het toch ook gewoon ?


Nee dan heet het " Scan all frequency " en dan moet je meer instellingen zelf ingeven.


http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/64337/filename/Blindscan1.jpg

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...