Ga naar inhoud


EPG en Vantage 8000S


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik weet er is al veel over geschreven,

En er zijn problemen met de EPG, van Canal Digitaal

Maar ik heb al dagen op vele zenders geen EPG meer.

 

Is dit nog een probleem van Canal Digitaal,

of heeft dit nog te maken met de firmware van de Vantage 8000S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier momenteel geen problemen met de MHW EPG op de Vantage met de laatste firmware (02.57).

Oudere versies werken niet goed door de 'zomertijdbug'.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is er ondertussen al 2 weken hoor. Ik gebruik zelf ook geen module.

De 01-versie heeft echter een misleidende naam en heet 025501 HD, maar is effectief gebaseerd op de 02.57-versie.

De multicasversie (02) kan je op de website van de NL-importeur vinden.

De EPG zal onmiddellijk prima werken na de update. Veel succes!

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vantage heeft vaak problemen met het (opnieuw) laten inlopen van de EPG: dit is helaas een structureel probleem. Vaak helpt het (tijdelijk!) de EPG-file op de HDD te wissen en daarna de ontvanger te rebooten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Hoe herken ik de EPG file op de HDD ?

Aan de naam. Als je de naam niet herkent, heb je waarschijnlijk EPG opslaan op uit staan. Ook in dat geval helpt vaak een reboot (na "uit" zetten de spanning er een tijdje af).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na updaten wel eerst de factory defaults (fabrieksinstellinge) activeren. Daarna pas je systeem herconfigureren met betreffende backup bestanden.

 

Bij mij werkt epg ook niet na behoren bij bepaalde zenders.(is overigens bekend want op originele vantage site wordt er flink over geklaagd)

Ikzelf gebruik pvr functie voornamelijk voor films, en ik haal de info van de websites van Film1/MGM/Film4. Dan stel ik de tijdopname handmatig in. Nadeel is dan wel dat je zelf bestandsnaam moet opgeven(naam film) en geen epg info er bij hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjansen
Ik heb geen epg als ik de instelling "epg opslaan op hdd" aanzet. Als ik deze uitzet heb ik wel een volledige epg.

Dat is raar: ook niet als de ontvanger volledig uit heeft gestaan?
Maar helaas is (de stabiliteit van) de EPG weergave één van de zeer zwakke punten van deze ontvanger. En hoewel er in het fabrieksforum al geruime tijd flink over wordt geklaagd, heb ik geen enkel signaal van fabriekswege gezien dat men er iets aan gaat/wil doen.

Dat is trouwens sowieso het zwakke punt: de fabriek zet wel heel netjes een forum op (of het een slimme zet is om dat als fabriek te doen valt nog te bezien), maar geeft vervolgens nauwelijks tot niet aan dat zij ook meelezen, laat staan dat zij dingen oppikken, waarna ze wel een heel hoge en boze toon aanslaan als er mensen zijn die mopperen........ Alles bij elkaar heb ik van dat forum, en van de acties van fabriekszijde op problemen, bepaald geen hoge pet op. Nu kan het natuurlijk best zijn dat momenteel alle energie gaat zitten in het op de markt brengen van de VT-1 (ziet er qua specs trouwens wel leuk uit), maar het is bepaald niet de houding die je mag verwachten!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Dat is trouwens sowieso het zwakke punt: de fabriek zet wel heel netjes een forum op (of het een slimme zet is om dat als fabriek te doen valt nog te bezien), maar geeft vervolgens nauwelijks tot niet aan dat zij ook meelezen, laat staan dat zij dingen oppikken, waarna ze wel een heel hoge en boze toon aanslaan als er mensen zijn die mopperen........


Zou dat niet komen omdat Vantage op hun site bij My Vantage een speciale service heeft om ongewenstheden te melden.
Dat is er voor, het forum tja, ik denk niet dat een Vantage medewerker tijd heeft om dat hele forum bij te houden. En waarom als er bij My vantage juist die service is om te melden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Zou dat niet komen omdat Vantage op hun site bij My Vantage een speciale service heeft om ongewenstheden te melden.

Dus daarom mag je op het forum niet praten over problemen? Kom nou toch, zo werkt dat niet.
Ze hebben zichzelf in de voet geschoten door als fabriek een forum te onderhouden. Een forum wordt nu eenmaal per definitie in eerste instantie be- en gezocht door mensen die een probleem ervaren. Dat weet je, en ook dat daardoor een forum snel een negatief beeld van een apparaat uitstraalt. Dat is dus geen slimme reclame!
En nogmaals: om dan hoog van de toren te blazen, zelfs een mail aan alle deelnemers sturen: slechte zaak, die het imago van Vantage zeker niet ten goede is gekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...