Ga naar inhoud


[vantage 8000s] 2e tv aansluiten


Gast jman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vantage 8000s, nu wil ik graag op de slaapkamer ook een tv aansluiten.

 

Nu heeft de vantage meerdere optie's om een extra tv aan te sluiten en ik heb ongeveer 25m kabel nodig.

Voor de afstandbediening heb ik al een oplossing nl. een rf transmitter.

 

Welke optie kan ik het beste gebruiken om het signaal op de andere tv te krijgen?

 

Gr Jeroen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om er effe op terug te komen(ik kan vorige posting niet meer editen, zit nu achter compu).

In weze is het meer de vraag welke inputs hebben de tv's.

Betreft de vantage kan je kiezen wat dus past bij je tv.

Wil je bv hoge kwaliteit (HD) op tv1, dan kies je hdmi(digi video), en pak je sp/dif toslink voor digi audio.

 

Naar 2e tv neem je bv component of s-video en en pak je sp/dif coax voor digi audio.

 

Oh, dan kan je ook nog 4 andere apparaten aansluiten. Het is dus afhankelijk van welke input de tv support en welke kabels je wilt leggen.

 

normal_vantage_hd_8000s_box_rear.jpg

Het is maar net wat het aangesloten device support, maar technisch gezien heeft de Vantage HD8000S 6x(!) beeld en geluid uitgangen die dus allemaal werken.

Van Hoge naar lage kwaliteit is het dus:

Beeld: HDMI + Component(Pv) + S-video + 2x Scart(TV + VCR) + Composiet(video out)

Geluid: HDMI + S/P-dif Toslink(optical) + S/P-dif Coax(coaxial) + 2x Scart(TV + VCR) + Analoog(L+R)(audio out)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gebruik in de slaapkamer is een eenvoudige AV-zender het simpelste: voor een paar tientjes heb je zo'n ding, die ook nog eens de retourweg (IR --> RF --> IR) voor zijn rekening neemt, en helemaal geen kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem wat ik ken met de draadloze oplossing voor beeld is, dat het vaak stoort maar misschien is dat nu anders?.

 

Ik vind het geen probleem om een kabel naar de 2e tv te trekken en de kwaliteit hoeft ook niet zo hoog te wezen het gaat mij meer om de afstand mbt de kabel maar ik begrijp dat eigenlijk alle uitgangen gebruikt kunnen worden.

Ik had gehoopt de bv. AV-uitgangen een sterker signaal zouden geven en dus een over een langere kabel zouden kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook kleine modules zodat je stereo analoge audio en composiet over een ethernet kabel(netwerkkabel) kan jakkeren. Dan heb je geen kwaliteitsverlies als bij coax, zeker bij langere lengtes. Deze netwerktechniek is er ook voor HDMI, echter heeft vantage de issue geen audio over HDMI te sturen(bugje heb ik reeds gemeld bij MyVangate. Is bij 8000 en bij 7100 series)

 

AV over cat5: 9871.jpg

 

Je kan altijd proberen om direct het signaal van HD8000S door te voeren naar die 2e tv. Volgens mij kan composiet en s-video wel lang zijn, maar dan wel ononderbroken kabel, en ik kan geen garantie geven over kwaliteit. Die Radio frequency AV zenders zijn idd handig. Maar dan nemen we wel even aan dat de atmosferische omstandigheden ideaal zijn.

Geen gewapende muren(ijzer in muur), geen reeds gebruikte radiosignalen op die frequentie(sommige gebruiken 802.11/g, en die is met z'n 13 kanalen vaak vol)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Geen audio over HDMI? Hier geen problemen hoor..

Meen je dat?
Ikzelf gebruik fw 02.55.01HD (is een 02.57).
Dan is het dus toch m'n receiver. raar.
Ik heb een Harman Kardon AVR155 receiver. Volgens manual met hdmi 1.3.
In config vind ik het wel raar dat als ik als videobron hdmi input kies, ik bij audio kan kiezen uit:
-none
-een van de s/p dif toslink inputs
-een van de s/p dif coax inputs

Is er toevallig iemand met een Harman kardon AVR ? (receiver 5.1 digitaal dts/dolby digital onboard , met beeld en geluid in en out -puts. Ik heb harman Kardon reeds vraag gemaild.
(nu gebruik ik hdmi & toslink, ook prima, maar die ene HDMi is ook fijn.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
....In config vind ik het wel raar dat als ik als videobron hdmi input kies, ik bij audio kan kiezen uit:
....

Bij mijn Maranz AV-receiver staat daar dus expliciet "HDMI" bij, evenals de uitschakelbare mogelijkheid om die HDMI-audio ook door te lussen (naar de HDMI uitgang).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht op reactie van Harman Kardon (zal wel na feestdagen worden) betreft de AVR155(audio video 5.1 digi receiver).

Want ik vind het raar dat ik dus audio optie heb bij hdmi input:

-none

-sp/dif (een van de 4x toslink of 4x coax).

-auto sense (auto schakelen betreft analoge inputs)

Maar ja voorlopig audio via toslink en dat gaat prima.

Overigens geeft m'n HK DVD29 player ook geen geluid bij hdmi audio(ook met toslink audio verbonden).

 

Raar dat de manual wel aangeeft dat HDMI inputs audio supporten.

Zie bladzijde 50 in deze pdf, tabel A1. De HD8000S zit aan HDMI2 input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...