Ga naar inhoud


[DM800HD] Melding SID not found in PAT


gerritvogels2

Aanbevolen berichten

Krijg de laatste tijd regelmatig bovenstaande melding. Heb hiervoor het NET afgezocht en links en rechts wat tips die ik vond geprobeerd. ander image, andere settingslijst, eigen settingslijst verniewd enz. Helaas was er weinig wat echt hielp. Maar het volgende gevonden. Ik had in mij settingslijst de map HD zenders aangemaakt. Hierin stonden b.v BBC_HD (28,2,)daarna NGC-HD (23,5) Discovery_ HD (23,5) ARD_HD (19,2), ZDF_HD (19,)dus in de beschreven volgorde. Als ik dan van 28,2 naar 23,5 schakel krijg ik deze melding zelfs op een nieuwe diseqswitch van Spaun ga ik dan naar ARD-HD krij ik weer beeld ga ik dan terug naar b.v Discovery_Hd dan krijg ik netjes beeld. In het image op de DM800HD krijg ik geen signaal op SNR (deze slaat niet uit) en geen beeld. Nu heb ik de ARD en ZDF zender voor NGC_HD en Discovery_HD (23,5) en nu is dit probleem weg.

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: gerritvogels2
Krijg de laatste tijd regelmatig bovenstaande melding. Heb hiervoor het NET afgezocht en links en rechts wat tips die ik vond geprobeerd. ander image, andere settingslijst, eigen settingslijst verniewd enz. Helaas was er weinig wat echt hielp. Maar het volgende gevonden. Ik had in mij settingslijst de map HD zenders aangemaakt. Hierin stonden b.v BBC_HD (28,2,)daarna NGC-HD (23,5) Discovery_ HD (23,5) ARD_HD (19,2), ZDF_HD (19,)dus in de beschreven volgorde. Als ik dan van 28,2 naar 23,5 schakel krijg ik deze melding zelfs op een nieuwe diseqswitch van Spaun ga ik dan naar ARD-HD krij ik weer beeld ga ik dan terug naar b.v Discovery_Hd dan krijg ik netjes beeld. In het image op de DM800HD krijg ik geen signaal op SNR (deze slaat niet uit) en geen beeld. Nu heb ik de ARD en ZDF zender voor NGC_HD en Discovery_HD (23,5) en nu is dit probleem weg.

Gerrit

Misschien is dit verwant met het probleem dat ik onlangs gemeld heb in dit forum ?
Bij mij was het probleem ook met HD zenders, en ik had het nadat ik een fastscan gedaan had.
Bij de fastscan starten de PID's bij HD zenders ook met :

1:0:1:...

Terwijl dat derde getal normaal iets anders moet zijn.
Zo hebben de Sky zenders normaal gezien : 1:0:86:..., en de meeste andere HD zenders : 1:0:19:...
Controleer eens of je die HD zenders geen 2 keer hebt, een keer met de goede PID, en een keer met die die Canal Digitaal/ TV Vlaanderen / Télésat in hun fastscan lijst zetten.
Probeer alleen de goede te gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het lijkt hier meer op een diseqc switch of rotor draai probleem... Omdat in een andere volgorde het wel zou werken en je ook geen signaal krijgt.

Kwestie van signaal kreeg ik ook dat probleem door die fastscanlijst.
Bij signaal stond bijv. -7.72dB, dus ik zou het nog niet zomaar als niet gerelateerd afdoen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dit probleem heb ik ook meegemaakt. Het is bij mij opgelost, maar ik heb geen idee waardoor. Misschien door de nieuwe Henksat lijst die ik ingevoerd heb. Misschien ook doordat ik de laatste Dreamboxedit heb gebruikt ipv Dreamset (van voorheen).

 

Ik denk, heel sterk, dat dit probleem samenhangt met 'Tune Failed' probleem waar een aantal gebruikers (waaronder ik) last van hebben (gehad). Als ik je procedure van hierboven lees, lijkt dit mij een taaie software probleem. Iets (een dirver misschien) lijkt in bepaalde situaties de switch/lnb´s niet goed aan te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde na wijziging van een image ( nabilo 0.12)

Inderdaad worden er meerdere oplossingen genoemd. Bij mij is het opgelost door dat in mijn settings de niet werkende HD zenders werden genoemd als type : data.

Vervolgens de zenders uit een andere settingslijst gekopieeerd waar ze als type : TV werden genoemd. Op ARD en ZDF na werken ze allemaal weer.

Je moet het type ook zelf kunnen wijzigen, maar dat heb ik nog niet gevonden in DVB edit.

 

Satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...