Ga naar inhoud


Canon Printers, en nagemaakte inkt patronen, wat is de ervaring hiermee


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Wat is jullie ervaring, met Canon Printers, in combinatie met nagemaakte inktpatronen.

 

Levensduur Printkop, korter, of gelijk aan originele patronen ?

 

Kleurechtheit ?

Kwaliteit ?

Prijs ?

Levensduur print ?

 

Ik had met mijn Canon printer niet zulke goede ervaring.

Printkop na 4 keer inktpatronen vervangen defect

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Maar het zijn duidelijk verschillende onderwerpen !!!

Voor de duidelijkheid, met mijn Canon iP Pixma 4500 printer altijd de originele patronen gebruikt.

 

Met een oudere Canon Printer, namaak gebruikt, en deze werkt nu niet meer goed.

 

Dus vandaar deze vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin er niet aan. Ik weet het origineel is duurder maar als je kritisch met foto's bezig bent is het verschil ook te zien. Vooral kleur echtheid op langere termijn is vele malen beter met origineel.

 

Er zijn wel uitzonderingen die ook goed zijn maar die zijn ook niet echt goedkoop zoals CISS. Zij leveren wél goede inkt maar vooral interessant als je veel print.

 

Een andere tip om goedkoper te printen: Neem een wat duurdere printer. Goedkope printers maken gebruik van kleinere cartridges die relatief duur zijn. Een duurde printer gebruikt vaak cartridges met meer inhoud die in verhouding veel goedkoper zijn en de printer print ook zuiniger (kleinere druppels)

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Economisch kun je nog beter telkens weer een nieuwe printer kopen.

 

De printer business is geheel verziekt. De printer krijg je vrijwel kado. Soms ook nog eens voorzien van slechts half gevulde cartridges.

 

In aantal gevallen verschijnt de mededeling toner of inkt is op. Terwijl dit nog lang niet het geval is.

 

Ik heb hier een oudere laserprinter. Deze stopt met de mededeling "service needed".

 

De oplossing ? Tweemaal de klep openen. Dan heeft de printer het idee, dat de monteur is geweest. De printer print daarna probleemloos verder tot de volgende "service-beurt". En zo werkt het nu al jaren achter elkaar.

 

Echter op het moment dat je toners of inktcartridges nodig hebt, dan betaal je de hoofdprijs.

 

Soms is een vervangende set kleurenlaser toners duurder dan een compleet nieuwe printer met de cartridges erbij. En dan hebben we het nog niet eens over vervangen van een photo-conductor.

 

Gevolg is een ernorme afvalberg van afgestoten printers, waar in feite niets aan mankeert. Alleen de cartridges moesten worden vervangen.

 

Je koopt al een kleuren laserprinter voor zo'n Euro 100,- en wat kost het vervangen van een set van 4 toners cartridges hiervoor ?

 

Nu neem je geen originele inkt of toner. In welk circuit kom je dan in terecht met de vele bijvullers, compatibles, reconditionering.

 

Wat is de kwaliteit hiervan ? Wat werkt goed en wat niet. Is er een goed merk van compatibles te noemen.

 

Het is al net als met drugs. Ze proberen je eerst binnen te lokken, om je daarna uit te kunnen melken.

 

Het wordt hoog tijd dat hier eens naar gekeken wordt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...