Ga naar inhoud


Slingbox niet aan de praat te krijgen.


Gast DreamSat06

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06

Ik hoop dat ik deze in het juiste forum heb geplaast. Mocht dit niet zo zijn dan wil ik de moderator vragen of hij zo vriendelijk wil zijn dit te corrigeren.

 

Mijn probleem:

 

Ik zou graag de Slingbox solo willen gebruiken.

Helaas lukt me dat niet.

 

Dopstelling: de Slingbox is rechtstreeks is rechstreeks aan gesloten op de router Linksys WRT54, welke op zijn beurt weer is aangesloten op de “ADSL2 router Copper Copperjet 1616 2P”.

Ik heb de slingplayer gedownload en volgens de instructies geïnstalleerd. Tijdens de installatie zie ik wel dat ik contact heb met mijn DM800 door het kliene schrempje.

Maar met de slingplayer (via het Intranet en Internet lukt het niet.

 

Naderhand heb ik de router “Linksys WRT54G” voor de zekerheid ook nog eens met apart ingesteld. Zie http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/SlingBox.htm

 

Verder heb ik de firewall van Windows-XP uitgezet als ook die van de router. Ook dat helpt niet.

 

Verder heb ik het - port forward check - programmatje” PFPortCheck” gecontroleerd of de poort 5001 voor de slingbox openstaat, maar dan blijken deze niet open te staan want ik krijg de melding: Your PORT is NOT OPEN or not reacheable.

 

Vragen:

Moet ik in de router nog iets anders doen?

Moet ik de poort 5001 openen in de Copperjet 1616 2P ?

Moet ik in Copperjet 1616 2P, ook een firewall uitzetten en zo ja , weet iemand hoe?

Kortom , wie kan me verder helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, je moet inderdaad je poort open zetten zoals je schijft en heb je al een account aangemaakt bij slingmedia deze heb je namelijk ook nodig.

Verder hoef je geen andere instellingen te doen in je router, ik zou wel als ik jouw was rechstreeks de slingbox via je router laten gaan en niet router via router , dat schijnt problemen te geven. gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

was nog wat vergeten, je kan beter met de installatie van de slingbox even de firewall helemaal uitzetten, na de installatie kan je de firewall gewoon weer aanzetten, mag geen probleem meer geven, ik heb ook de firewall nu aan staan en geen probleem, mijn neef in Australie kan nu via mijn slingbox het Hollandse programma zien en mijn satbox op afstand bedienen. gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: rombout2
Hallo, je moet inderdaad je poort open zetten zoals je schijft en heb je al een account aangemaakt bij slingmedia deze heb je namelijk ook nodig.
Verder hoef je geen andere instellingen te doen in je router, ik zou wel als ik jouw was rechstreeks de slingbox via je router laten gaan en niet router via router , dat schijnt problemen te geven. gegroet

Fijn dat je me wil helpen.

Ik heb de instllatie wizard gevolgd en dus een acoount aangemaakt.
De Slingbox zit op mijn Router en mijn router loopt naar mijn ADSL2-modem. Dus ik doe precies zoals jij dat aangeeft. Of heb jij de router en modem gecombineerd in 1 apparaat?


Origineel bericht van: rombout2
was nog wat vergeten, je kan beter met de installatie van de slingbox even de firewall helemaal uitzetten, na de installatie kan je de firewall gewoon weer aanzetten, mag geen probleem meer geven, ik heb ook de firewall nu aan staan en geen probleem, mijn neef in Australie kan nu via mijn slingbox het Hollandse programma zien en mijn satbox op afstand bedienen. gegroet


Ik heb de firewall van WindowsXP en van de router uitgezet.
Wat ik niet weet is of dat de Modem (voor het nr zie mij startbericht)een firewall heeft. Ik zie het zo niet als ik inlog, maar ik ben maar een amateur !

Wel fijn te horen dat het kan , maar ... tja wat gaat er bij mij fout?

Groet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn modem is een thomson 780 van kpn, deze heb ook een firewall maar ik had hem niet uitgezet bij de installatie, het is een modem en router ineen.

Bij mijn eerste opstelling had ik nog een router van Belkin ertussen en ik kreeg toen geen verbinding, verder weet ik dat wanneer je modem niet in het rijtje modems van de slingbox voorkomt moet je gewoon de mirosoft type kiezen, bij mij werkt dat goed, het moet allemaal goed werken anders kan je alleen maar via je netwerk de slingbox gebruiken en niet vanaf een andere locatie. groet Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd scannen of er poorten open zijn.

 

Hier wat links;

 

Yougetsignal

 

Hackerwatch

 

GRC Shields-Up

 

Can You See Me

 

Audit My Pc

 

Met de eerste kan je direct je poort ingeven. Met wat later genoemde ook, maar om de één of andere redenen gebruik ik al heel lang deze.

 

Die van GRC checkt ik meen de eerste 1024 poorten in één keer en je kan zien of ie Open, Close of in Stealth (onzichtbaar) staat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Ik had inmiddels ook gevonden hoe je de poort 5001 van de modemn "CopperJet 16163P" open moet zetten en firewall uit.

Ook dat hielp niets.

 

Inmiddels heb ik het toch werkend gekregen.

 

Wat het precies is geweest ???

 

Ik ben helemaal opnieuw begonnen.

- Ik heb op mijn PC de Slingplayer software matig verwijderd

- Ik heb vervolgens alle kenmerken uit het Windows-register (mbt Slingbox) verwijderd.

- Vervolgens de firewall (voorafgaand aan de installatie ddus) van de modem, router en WindowsXP uit gezet, alsmede de poort 5001 op 192.168.1.254.

Opm.: vreemd is wel dat je via de Active DHCP table ziet datr de Slingplayer het adres 192.168.1.101 van de router krijgt.

Maar je moet poort 5001 van 192.168.1.254 open zetten. Dit snap ik niet.

Vraag: Kan iemand me dit uitleggen?

- Toen Slinplayer geïnstalleerd en dat liep goed totdat de slingplayer de Router trachtte in te stellen. Dit gaf een foutmelding. Toen heb ik ik het Radio Button aangezet bij: "Manual configure your router" en daarna mijn router kunnen selecteren Linksys WRT54G , en alles ging daarna nu WEL goed :-)

 

Ik kreeg beeld op mijn PC (intranet)

Ik kreeg beeld op mijn Laptop op mijn eigen Intranet

Ik kreeg beeld op mijn Laptop waarbij ik de WiFi via een hotspot liet lopen (dus niet mijn WiFi netwerk).

 

Ik kreeg beeld op mijn Iphone (via de Iphone SlingboxPlayer).

 

En een kennis van me met een 3G Unrestrictor applicatie op zijn Iphone, kreeg ook beeld via mijn slingbox (met mijn slingboxcode natuurlijk). Dit liep bij hem dus via het 3G-GSM netwerk.

 

Toen heb ik de Firewall van het modem, router en Windows-XP weer actief gemaakt en alles bleef gewoon beeld geven.

 

 

Tot slot heb ik nog gekeken of nu mijn poort open was, ook via de site van KIMBLE (zie boven), maar alle gaven aan dat de poort 5001 toch dicht zijn (zowel TCP als ook UTP), terwijl ik wel beeld heb .

Vraag: Hoe kan dit ?

 

Voor zover vast bedankt voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: rombout2
was nog wat vergeten, je kan beter met de installatie van de slingbox even de firewall helemaal uitzetten, na de installatie kan je de firewall gewoon weer aanzetten, mag geen probleem meer geven, ik heb ook de firewall nu aan staan en geen probleem, mijn neef in Australie kan nu via mijn slingbox het Hollandse programma zien en mijn satbox op afstand bedienen. gegroet


Heb jij een Dreambox in combinatie de slingplayer?

Ik heb namelik een DM800 en weet niet welk type dreambox ik bij de insatllatie het beste kan selectren. Nu heb ik de DM7020 maar gekozen.
De volgende keuzes zijn er: DreammultieMedia en wel: DM7000, DM7000S, DM7020S en DreamBox en Other.

Weet iemand welke ik moet kiezen voor de DM800?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

PS: Ik heb wel de UK versie van de Slingplayer gebruik. Dit omdat: "The USA and Canada version software does not allow for remote control short cuts to be entered in to the Favourites buttons".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: DreamSat06
........
Opm.: vreemd is wel dat je via de Active DHCP table ziet datr de Slingplayer het adres 192.168.1.101 van de router krijgt.
Maar je moet poort 5001 van 192.168.1.254 open zetten. Dit snap ik niet.
Vraag: Kan iemand me dit uitleggen?
- Toen Slinplayer geïnstalleerd en dat liep goed totdat de slingplayer de Router trachtte in te stellen. Dit gaf een foutmelding. Toen heb ik ik het Radio Button aangezet bij: "Manual configure your router" en daarna mijn router kunnen selecteren Linksys WRT54G , en alles ging daarna nu WEL goed :-)
...........

....... Tot slot heb ik nog gekeken of nu mijn poort open was, ook via de site van KIMBLE (zie boven), maar alle gaven aan dat de poort 5001 toch dicht zijn (zowel TCP als ook UTP), terwijl ik wel beeld heb .
Vraag: Hoe kan dit ?

Voor zover vast bedankt voor de hulp.


Kan iemand me helpen door een poging te doen mijn vragen te beantwoorden. Ik snap het namelijk niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 weken later...
Gast DreamSat06

Hoeba,

 

bedankt, ik heb hem inmiddels aan de praat. Pfff.... gelukkig.

 

 

yuppie,

 

Dat is voor mij nieuw. Bedankt, ik ga daar eens kijken.

Je weet het nooit of je dit nog eens nodig hebt voor jezelf of eventueel nog voor een ander.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...