Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Hoe werkt de twin tuner ?


Satlook

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Premium HD+ bijna een week een week in huis maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn twin tuner functie aan de gang crazy

 

Voor het gemak heb ik even mijn simpele opstelling genomen.

Achter Tuner A een diseq 1/4 opstelling namelijk:

 

1. Astra

2. Astra 3

3. Astra 2

4. Hotbird

 

Achter Tuner B een aansluiting op een vaste astra lnb.

 

Als ik nu bij instellingen " seperated " selecteer en ga naar RTL4 en druk op opnemen dan lijkt het of hij gaat opnemen, en kan ik ook naar b.v sbs6 zappen.

Kijk ik daarna op mijn schijf en dan is er niks opgenomen.

 

Optie 2. Ik zet hem bij tunerinstellingen op " twin " .

Zet hem op rtl4 en ga opnemen, en hij neemt dan ook daadwerkelijk op.

Maar als ik dan naar sbs6 wil zappen dan vraagt hij of ik de opnamen wil staken.

 

Ik snap er werkelijk niks van.

Wie heeft er een tip.?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De twin instelling verwacht volgens mij een zelfde LNB instelling voor tuner A en B.

Bij mij werkt de twin in stelling wel, maar ik heb dan ook zowel op tuner A als op B exact dezelfde LNB's/Switches situatie aangesloten.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De twin instelling verwacht volgens mij een zelfde LNB instelling voor tuner A en B.

Bij mij werkt de twin in stelling wel, maar ik heb dan ook zowel op tuner A als op B exact dezelfde LNB's/Switches situatie aangesloten.

 

Oke dat is duidelijk, maar wat heb jij geselecteerd twin of separeted?

Als ik namelijk twin selecteer dan blijft tunerB licht bedrukt en kan ik daar niets meer instellen.

 

 

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb Twin geselecteerd; tuner B kan je dan inderdaad niet instellen. Die verwacht dezelfde LNBconfiguratie als die je voor tuner A gebruikt.


Kan je dan wel opnemen?
Gisteren tuner A en Tuner B allebei op een astra direct op een astra lnb aangesloten.
Als ik dan tuner a iets opneem en wil dan gaan zappen dan zegt hij dat hij de opnamen moet stoppen.
Zo is het ntoch geen twin tuner?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem had ik eerst ook. Ik had de tunerinstelling op Twin en iets opnemen en wat anders kijken ging niet.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat de instelling Twin weer terugspringt naar Separated als je de box reboot.

 

Tuner B kan je verder niets aan instellen in de Twin stand (voor zover ik heb kunnen checken).

Mijn instelling voor Twin is op elke ingang: 1 uncomm. switch met 2 comm. switches. 8 LNB's dus; dat loopt nu storingvrij. Ook op nemen op een andere sat en kijken naar een andere is geen probleem.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Perdi

 

Ik ben blij dat jij mijn topic nog een beetje draaiend houd met je antwoorden, bedankt.

 

Ik ga morgen nog een paar keer proberen of de instellingen willen blijven staan.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volgende geprobeert en dat werkt perfekt.

Het is wel behoorlijk wat werk, maar het resultaat is er wel naar.

 

Mijn opstelling is als volgt:

Op tuner A staat een schotel met een motor aangesloten en op tuner B zit een vaste opstelling met 4 sat posities aangesloten.

Ik heb de twee tuners "separated" staan.

 

Eerst heb ik tuner A (motor opstelling) laten scannen op de satellieten en transponders die ik gebruik.

Alle zenders die gevonden zijn die ik wil zien/opnemen heb ik in een aparte favorieten lijst gezet.

 

Hetzelfde heb ik gedaan met Tuner B (vaste opstelling).

 

Nu heb ik dus twee zenderlijsten in mijn favorieten, eentje voor tuner A en eentje voor tuner B.

 

Als ik dus iets wil opnemen (van bv tuner A), selekteer ik eerst de favorietenlijst van tuner A, kies de zender die ik wil opnemen, en start dan de opname.

Dan schakel ik over op de favorietenlijst van tuner B, en met die zenderlijst kan ik dan zappen zonder dat de AZbox melding geeft dat de opname moet worden gestopt.

 

Zo werkt de ontvanger bij mij vlekkeloos met twee verschillende sat opstellingen op tuner A en B.

 

Zoals ik dus al zei, het is veel werk om het allemaal in te stellen, maar ik heb er wel een goed werkende twin ontvanger mee.

En je hoeft het gelukkig maar 1 keer te doen, want als je een backup maakt van je zenderlijsten doormiddel van bv. een USB stick en je bent (door welke reden dan ook) je instellingen kwijt, dan laadt je doormiddel van de backup je zender/favorietenlijsten binnen een paar seconden weer terug in de AZbox.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je het gaat proberen....

Succes ermee.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet trouwens ook niet de juiste antenne instellingen voor tuner A en B apart in te stellen.

Anders werkt het natuurlijk niet goed.

Dus waarschijnijk in jouw geval, tuner A laten werken door middel van de juiste diseqc instellingen en tuner B met een single LNB instelling.

 

Nogmaals, succes.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de twin werkend smile ik heb de tuners ingesteld op twin en ik kan opnemen en zappen naar een ander kanaal terwijl de opnamen gewoon door loopt.

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaaal,

 

ik heb sinds een paar dagen een premium plus in mijn bezit.

 

software erop zetten is gelukt en ook het scannen van de zenders (van tuner 1) ging prima. mijn canaldigitaal kaartje werkt in het interne kaartslot d.m.v. de multicas softcam. so far so good!

 

nu wil ik alleen mijn 2e tuner ook configureren en hier heb ik wat problemen mee.

mijn opstelling is:

 

1e coax(tuner1) - diseq 1/4 a1-a2-a3-hb

2e coax(tuner2) - usals positioner (draaibaar 42e-30w)

 

weet iemand hoe ik dit goed in kan stellen want als ik nu mijn Lnb configuratie opsla dan kom ik niet verder als scannen van de 4 satellieten die op tuner 1 zitten.

 

bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

Hierbij 2 vragen.

 

Ik heb net mijn premium+ ontvangen en heb mijn HDD vanuit mijn andere premium overgezet.

 

1.Klopt het, dat je de HDD in de plus ondersteboven erin moet plaatsen in tegenstelling met de premium?

De connectiekabel zit er nl. omgekeerd in en dan komt als de HDD met de onderkant naar beneden geplaatst wordt, de kabel langsboven i.p.v. onder te zitten en dat ligt niet erg lekker in de box.

 

Of hebben anderen dit anders opgelost? Normaliter zal het, denk ik, niets uitmaken of de HDD er omgekeerd in ligt.

 

2.Kan je bij gebruik van de premium en een premium + de coaxkabel tussen beide boxen doorlussen?

 

Graag jullie mening, advies.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al de tunerinstelling "Separated" geprobeerd? Twin zal niet lukken, want die verwacht op tuner A en B dezelfde LNB configuratie.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDD ondersteboven maakt niets uit. Gewoon zodanig monteren dat het past.

Doorlussen zit gewoon in het menu van de tunerinstellingen. Zelf heb ik een Twin instelling, doorlussen heb ik nog niet geprobeerd.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...