Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Hoe werkt de twin tuner ?


Satlook

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Perdi
Heb je al de tunerinstelling "Separated" geprobeerd? Twin zal niet lukken, want die verwacht op tuner A en B dezelfde LNB configuratie.


Je moet de optie loop through kiezen bij de tuner configuratie.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

ik heb seperated geprobeerd en dan krijg ik het min of meer voor elkaar,

maar omdat ik 2 verschillende opstellingen heb krijg ik maar instellingen voor 1 opstelling helaas.

 

ik weet even niet meer wat ik nog meer kan proberen, als ik mijn ontvanger wil gebruiken als twin dan kan ik enkel dus:

 

of de ene opstelling en dan een loop kabeltje naar de andere tuner

of de andere opstelling en dan een loop kabeltje naar de andere tuner

 

maar dit kan toch niet kloppen!! want zo haal ik niet het maximale uit mijn opstellingen (en 1x vast + 1x draaibaar is juist z'on fijne zap/record opstelling frown )

 

dus misschien dat je nog een goed idee hebt hoe dit toch aan het werk te krijgen want ik ben er zeker van dat het wel kan werken

 

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de posting van ASG-60 in dit topic ook gelezen? Hij geeft aan hoe je met de instelling Separated kan werken.

Je hebt dan voor elke tuner een aparte favorietenlijst. Leek me in eerste instantie wel omslachtig, maar bij nader inzien vind ik het ook wel een hele logische benadering.

Je kan dan in ieder geval je vaste en draaibare schotel tegelijk gebruiken.

 

Zelf heb ik een hele tijd geleden al de keuze gemaakt voor gelijke configuraties voor (toen nog de DM7025) tuner A en B. Daarom werkt Twin voor mij nu het beste. Ik heb een combinatie van 8 vaste LNB's en een rotor per tuner.

 

De methode zoals door die ASG-60 is uitgewerkt zou ik echter ook goed mee kunnen leven.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

 

Ik heb op de plus, de coax via loop through doorgelust, echter de instelling op twin gezet.

Het plaatje via de tuner klopt dan wel niet meer, maar dan werkt het wel bij mij, op zowel de horizontale- als verticale zenders. Opnemen en afspelen gaat dan ook goed.

 

Groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Moet toch e.e.a. corrigeren.

Bij twin (doch doorgelust via looptrough)gaat opnemen toch niet altijd goed. Soms wordt opnemen aangegeven, doch gebeurt dit niet.(leek mij ook niet erg logisch dat dit mogelijk zou zijn)

 

Met instelling loopthrough gaat het wel goed, zij het dat je dan toch te maken krijgt met horizontale - en verticale transponders, dus niet alles is op te nemen.

 

Heb inmiddels de 4219 versie erop gezet.

 

groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens blijken onder loop through toch wel onderling de canal digitaal zenders te werken voor gelijktijdig opnemen c.q. bekijken.

 

Ook onderling HD blijkt mogelijk onder loop through.

Met schakelen tussen Sateliet 23,5 en 19 worden opnames onderbroken.

 

Dus blijf voorlopig met loop through werken.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASG-60
Ik heb het volgende geprobeert en dat werkt perfekt.
Het is wel behoorlijk wat werk, maar het resultaat is er wel naar.

Mijn opstelling is als volgt:
Op tuner A staat een schotel met een motor aangesloten en op tuner B zit een vaste opstelling met 4 sat posities aangesloten.
Ik heb de twee tuners "separated" staan.

Eerst heb ik tuner A (motor opstelling) laten scannen op de satellieten en transponders die ik gebruik.
Alle zenders die gevonden zijn die ik wil zien/opnemen heb ik in een aparte favorieten lijst gezet.

Hetzelfde heb ik gedaan met Tuner B (vaste opstelling).

Nu heb ik dus twee zenderlijsten in mijn favorieten, eentje voor tuner A en eentje voor tuner B.

Als ik dus iets wil opnemen (van bv tuner A), selekteer ik eerst de favorietenlijst van tuner A, kies de zender die ik wil opnemen, en start dan de opname.
Dan schakel ik over op de favorietenlijst van tuner B, en met die zenderlijst kan ik dan zappen zonder dat de AZbox melding geeft dat de opname moet worden gestopt.

Zo werkt de ontvanger bij mij vlekkeloos met twee verschillende sat opstellingen op tuner A en B.

Zoals ik dus al zei, het is veel werk om het allemaal in te stellen, maar ik heb er wel een goed werkende twin ontvanger mee.
En je hoeft het gelukkig maar 1 keer te doen, want als je een backup maakt van je zenderlijsten doormiddel van bv. een USB stick en je bent (door welke reden dan ook) je instellingen kwijt, dan laadt je doormiddel van de backup je zender/favorietenlijsten binnen een paar seconden weer terug in de AZbox.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je het gaat proberen....
Succes ermee.


Zal dit dan ook werken voor de C module ?
Ik ben op zoek naar een betaalbaarder alternatief dan de Dreambox, als op deze manier de box kan opnemen op de kabel en je sataliet kan kijken ( en vise versa )is een heel grote kanshebber.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Er zijn geen C modules voor de premium+ beschikbaar.

Maar in principe zou het moeten werken met de separated instelling


Nou als je even googled zul je zien dat er voor €50 wel degelijk voor de premium+ c module's te koop zijn. Met de andere aansluiting als de gewone premium smile.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo even nog een update,

 

ik heb het de afgelopen weken echt geprobeerd, ben zelfs een aantal malen terug geweest naar mijn dealer, maar de twin tuner werkt ECHT NIET GOED.

 

daar bedoel ik mee:

 

-soms raakt mijn box spontaan zijn sat instellingen kwijt.

-ik moet met dubbele lijsten werken ivm mijn opstelling (onvolgbaar voor mijn echtgenote)

-opnames werken... SOMS WEL, eerlijk gezegd is de regel dat het niet werkt. wij nemen elke dag een aantal soaps op maar dit werkt totaal niet. de meeste opnames mislukken of staan maar deels op de HDD.

 

ik ben ten einde raad.. ik heb ondertussen al meer dan 600 euro uitgegeven aan dat "ding" (met omruil, extra tuner, service kosten dealerbezoekjes, etc) en ik ben er eigenlijk gezegt HELEMAAL klaar mee...

 

ik wou geen hobbydoos die soms werkt maar een volwaardige twin tuner (zoals beloofd door mijn dealer overigens)

 

frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmatrix

dvb-c tuners voor premium+ zijn leverbaar in Nederland.

 

Heb dit bericht gisteren van de Nederlands importeur door gekregen.

Volgens zijn bericht is zijn test fase goed afgerond.

 

Volgende week wordt mijn Premium+ met dvb-c geleverd, door de importeur, dus dan kan ik 100% zekerheid geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...