Ga naar inhoud


[600/800] Keuze 600/800


Koen B

Aanbevolen berichten

Heren... tijd voor een nieuwe ontvanger bij mij. Opgelet: ben beginner in deze materie. wink

 

Belangrijkste gebruiksdoelen voor nieuwe ontvanger zouden zijn:

 

-Ontvangen van de publieke Zweedse zenders (omdat ik die taal aan het leren ben). Dat kan op lange termijn met een officieel kaartje voor SVT World, wat je ook als buitenlander kan krijgen; voor de 'nationale' SVT-zenders blijkt bovendien nog wat leuks mogelijk te zijn met S-cam, een als ik het goed heb wat minder populaire softcam.

-Tussenschakel voor het streamen van mpg-bestanden van pc naar tv

-TV-uitzendingen bewaren door ze uit de ts te halen i.p.v. zoals ik nu doe ze met een DVD-recorder analoog op te nemen.

-Gebruik van CDS-kaartje (zal je net weer zien dat die S-cam daar niet compatibel mee is... Waarschijnlijk gaat iedereen lachen als ik vraag of het niet mogelijk is verschillende softcams naast elkaar te installeren?)

 

Volgens mij is dat allemaal prima mogelijk met een 600. 800 lonkt omdat ik dan 'future-proof' zal zijn wat betreft HD (of SD in mpge4), maar is natuurlijk wel twee keer zo duur.

 

Mogelijke redenen om toch een 800 te kopen zouden zijn:

-Betere prestaties bij door mij genoemde gebruiksdoelen (bijvoorbeeld: misschien is 800 beter in het streamen van bestanden wegens het grotere geheugen)

-Makkelijker om te communiceren met pc (knoeien met software, kopiëren van opnames etc.) wegens meer 'fool proof' software en/of andere aansluitingen (misschien zijn de USB-poorten van de 800 op termijn bruikbaar om rechtstreeks iets af te spelen van een externe HD, ik noem maar wat).

-...En misschien zijn er nog wel dingen waar ik nog niet aan gedacht heb... dan hoor ik het graag. ;-)

 

Ik kom uit bij de keuze tussen 600 en 800 omdat ik graag een toestel wil hebben dat nieuw is en een interne HD heeft. 8000 is me te duur. wink

 

Adviezen?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


800 heet S2 tuner en is geschikt voor de toekomst.

als men in zweden overschakelt naar mpeg 4 S2 net zoals CDS dat gaat doen met het themapakket. dan is je 600 voor jou waardeloos. dus mijn advies neem een 800.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
800 heet S2 tuner en is geschikt voor de toekomst.
als men in zweden overschakelt naar mpeg 4 S2 net zoals CDS dat gaat doen met het themapakket. dan is je 600 voor jou waardeloos. dus mijn advies neem een 800.


Precies, als investering ben je veel beter met een 800 dan de 600.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren... na mezelf de vraag gesteld te hebben of ik nu een 600 of een 800 wilde... heb ik vandaag een tweedehands 7020 gekocht. :D Dat was toch nog iets goedkoper dan een nieuwe 600, en ik denk dat ik liever wat geld spaar voor een iets betaalbare twin-HD dan wat nu verkrijgbaar is. Dank voor de input, vanaf nu zal ik jullie vast overdonderen met allerlei vragen over mijn nieuwe aanwinst. wink

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen B
Heren... na mezelf de vraag gesteld te hebben of ik nu een 600 of een 800 wilde... heb ik vandaag een tweedehands 7020 gekocht. :D Dat was toch nog iets goedkoper dan een nieuwe 600, en ik denk dat ik liever wat geld spaar voor een iets betaalbare twin-HD dan wat nu verkrijgbaar is. Dank voor de input, vanaf nu zal ik jullie vast overdonderen met allerlei vragen over mijn nieuwe aanwinst. wink

Verkopen (evt met kleine winst) en 800 kopen. Binnen 2 maand zitten we in belgie allemaal met mpeg4 themazenders en dan wordt het volgens mij moeilijker om nog een degelijke prijs te krijgen voor een mpeg2 ontvanger. En het is volgens mij ook maar een kwestie van tijd voordat ze in zweden naar mpeg4 beginnen over te schakelen wink

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...