Ga naar inhoud


Samenvatting Rebox wensen en fouten


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Gast toppiedus

Onderstaande lijst gemaakt n.a.v. jullie opmerkingen , deze genummerd geef bv de 3 belangrijkste voor je op maak ik er straks een uiteindelijke lijst op volgorde van.

 

1 bij afspelen van opname via nummertoets naar percentage

kunnen gaan

Dit kan na de afspeel toets te hebben ingedrukt

2 bij doorspoelen via de groene balk direct de tijd mee laten lopen en niet pas na loslaten

3 sneltoets voor toegang tot de opnames (zoals PVR toets op Echostar)

Dit is de eject toets op de AB

4 bij programmeren via EPG de naam vasthouden en niet bij iets eerder beginnen de

naam van het programma ervoor

5 vooraf een naam aan opname kunnen meegeven

6 automatisch ophalen van de EPG op een vooraf ingestelde tijd

7 bij timeshift alsnog vanaf het begin TimeShift opname kunnen opnemen

8 EPG onthouden als toestel in volledige stand-by gaat.

9 handmatige opnames standaard door laten lopen en niet bij einde programma laten

stoppen dit als keuze in kunnen geven!

- opname tijd van een opname bij drukken op rec standaard aan kunnen passen (staat

nu op 1,5 uur is te kort

Kan wel handmatig aangepast worden door 2 x op rec te drukken

10 teletekst ondertiteling standaard opnemen. Ik heb een keer een opname vanaf bbc-hd

gemaakt met ondertiteling, maar deze had ik handmatig gestart. Geprogrammeerde

opnames hadden geen ondertiteling.

11 klok weergave in volledige stand-by.

12 Een stabiel programma om zenderlijsten te editten. Heb eenmaal de zenderlijst kunnen

aanpassen op de computer. Nu een maand later lukt het niet meer.

13 doorlussen op de sat-ingangen ook werkend wanneer de box in standby staat (werkt

nu alleen als de box aan staat). Gewoon standby of deep-standby maakt niets uit voor

het door kunnen lussen.

14 Makkelijker de favorieten kunnen beheren. Ik vind dat dit op een makkelijke manier

ook op de ontvanger zelf moet kunnen zonder een computerprogramma te gebruiken.

15 Een nieuwe en duidelijkere handleiding op de site plaatsen

16 service fouten weg

17 disecqprobleem

18 geen fouten in de .ts file bij opname, zodat bewerken op de pc met programma een

foutloos resultaat oplevert.

19 Als de reciever van stroom afgaat de instellingen blijven behouden.

20 commercial skip van bijvoorbeeld: 1,2,3 en 4 minuten zou ik veel handiger vinden

dan de huidige van maximaal 30 seconden

 

Fouten.

1 Als ik stand-by power op aan zet, dan kan ik na enige tijd niet meer opnemen.

2 met stand-by power op aan doet na opstarten de Astra 3 het niet moet dan eerst een

deep-stand-by uitvoeren dan pakt hij ook Astra 3 weer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast m.boretti

Mooi dat van nummer 9: dus twee keer record indrukken.

Neemt de Reebox dan 2 x 1 1/2 uur op. Lijkt me wat lang worden.

Misschien iets voor de komende update, dat je bijv. in stappen van een half uur de opnametijd kan verlengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nummer 9 : Deze vind ik prettig werken met twee keer opname in drukken zelf bepalen hoe lang/kort deze door loopt.

Maar bij mij loopt de handm. opname geen standaard 1.5 uur, maar de resterende tijd volgens EPG, maar deze moet de tijd doorlopen welke je in het menu kan opgeven dat doet hij bij mij niet.

 

Graag de formateer optie achter de pin.

 

En toch de beeldkwaliteit (ook een ander draadje) , deze is zeker niet slecht, maar... ik heb nu twee ontvangers staan deze en de TF5500, wanneer ik switch van ingang op de tv, dan is het beeld wat softer tov de TF, de TF geeft denk ik het contrast wat scherper/harder. (De rebox heeft meer lijnen/pixels noem maar op, maar net iets minder hard)

 

De TF kan ik tijdens een opname uitschakelen, opname blijft lopen tot einde tijd en gaat dan uit.

Wanneer ik dit met de rebox doe mislukt de opname, dit doe ik dan in combinatie met de sleeptimer, maar op de TF is dit handiger.

 

En het divx gebeuren, ik lees hier verder niets over, kan later ook nog wel, maar dit kan beter. (o.a. de subs en pakt nog niet echt veel) zie eventueel ook //***geen-reclame***/showthread.php?t=61493 deze is van de octagon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een wens voor de Rebox.

 

Met mijn oude decoder was het mogelijk als je op de info knopt drukt op een zender om de verkorte EPG informatie te bekijken, om dan via de links/rechts pijltjes toetsen meteen te kunnen bekijken wat het volgende programma is voor deze zender. Met de boven/onder pijltjes toetsen kon je dan ook meteen kijken wat er op andere zenders komt.. ik vond dit persoonlijk veel fijner werken dan het EPG menu... Dit mis ik toch wel smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASAS
De TF kan ik tijdens een opname uitschakelen, opname blijft lopen tot einde tijd en gaat dan uit.
Wanneer ik dit met de rebox doe mislukt de opname, dit doe ik dan in combinatie met de sleeptimer, maar op de TF is dit handiger.


Bij een lopende opname kan je zonder problemen uitschakelen. Via een pop-up venster krijg je de vraag de opname te stoppen of door te gaan. Deze vraag valt deels buiten het venster en is niet leesbaar. Kies je ervoor de opname niet af te breken, zal de box naar standby gaan (niet de deep-standby.
Overigens: Ook ik vind de beeldkwaliteit een belangrijk verbeterpunt..

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

de belangrijkste punten voor mij:

Punt 10 teletekst ondertiteling standaard kunnen opnemen

Punt 5 vooraf een naam aan een opname kunnen meegeven( is vooral nuttig bij bbc en itv omdat daar timeropnames via epg toch niet ver van te voren te plannen zijn)

Punt20 commercial skip van 1,2,3 en 4 minuten. (huidige indeling in secondes is zinloos commercials duren veel langer dan een minuut meestal)

Punt 14 op de ontvanger probleemloos de favorieten kunnen beheren (geeft bij de huidige firmware teveel vastlopers)

Daarnaast is bij de laatste firmware versie een verslechtering van de beeldkwaliteit opgetreden.

En bij mij loopt bij automatische tijdsinstelling de klok zo'n 30 seconden achter en dit is bij de naamgeving van de timeropnames een probleem. Als je dit compenseert door de opname een minuut eerder te laten beginnen krijg je een verkeerde naam bij het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nummer 1, zou ik liever zien dat je met de cijfer toetsen per minuut kunt springen dan per percentage.

(b.v. toets 1 = 1 minuut / 4 = 4 minuten / 9 = 9 minuten enz.)

 

Reclame's overspringen gaat op deze manier duidelijker dan het ingeven van percentage's.

Op de Vantage 8000 die ik heb werkt dit perfect.

 

Nummer 20, is hiermee dan meteen opgelost.

 

Het liefst zou ik zien dat het net zo werken zou zoals op de Echostar 5020.

 

Dit gaat alsvolgt.

Je roept de tijdsbalk op, en kan dan per druk op de snelspoeltoets sprongetjes maken.

 

B.v. één maal drukken is 10 seconden, met viermaal drukken spring je met sprongetjes naar 10sec/20sec/30.sec naar 1 minuut, en dan gaat het per minuut verder.

 

De Vantage kent helaas naast de minuten sprongen, alleen een kleine sprong van 5 seconden via de programma+ toets.

Hier zou ik graag tussen 5 sec. en 1 minuut meer mogelijkheden willen zien.

 

Ik hoop spoedig een Rebox 8000 aanteschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Toppiedus

 

Bedankt voor je werk!!! Ik was even oud- en nieuw aan het vieren elders. Heb je de wensenlijst ook in Excel? Zo nee, dan zal ik de lijst wel in Excel zetten en beschikbaar maken. Deze kan dan naar Rebox gemaild worden en laten we hopen dat zij gewenste verbeteringen kunnen realiseren.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een verbetering zou volgens mij zijn:

als je een opgenomen programma bekijkt en dan stopt dat de rebox niet meteen terugspringt naar live beeld, maar naar de bibliotheek . Dan kun je het programma dat je bekeken hebt meteen weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik verder weinig over lees is : of er ook geknipt kan worden in een betaande opname bijv de reklame blokken ertussenuit knippen.

ik weet met de allereerste firmware kon dat niet.augustus 2009

maar kan dat inmiddels wel.??

ik heb de mijne inmiddels alweer verkocht dus vandaar deze vraag.ik gebruik nog steeds de echostar 5020 en clarketech 6600 hd pvr

maar een goede stap voor de rebox 9000 zou voor mij : cccam support zijn

en de file cut functie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast toppiedus

Heb per e-mail de samenvatting naar Rebox gestuurd.

De volgende ochtend al een antwoordt, dit is op zich al iets waar sommige merken een voorbeeld aan kunnen nemen maar dat terzijde.

 

Hierbij de reactie van rebox , ik heb er best vertrouwen in dat er iets mee gebeurd!

 

Citaat:
Wij danken je voor de uitgebreide informatie die je ons toestuurt.

Wij gaan het doornemen met de engineers om te kijken wat wel en niet uitvoerbaar zou kunnen zijn.

Via de release opmerkingen kan je dan terug vinden wat er in de nieuwe software versie is toegevoegd.

Nogmaals bedankt voor het werkt wat je er in hebt gestoken, wij gaan er serieus mee aan de slag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...