Ga naar inhoud

[DM500S] Teletekst 4:3 ipv 16:9

lujo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb mijn Dreambox zo ingesteld dat er geen 4:3 signaal (WSS signal) naar mijn tv wordt gestuurd als een zender in 4:3 uitzendt. Hierdoor heb ik alle zenders en programma's beeldvullend op mijn 16:9 CRT tv.

Echter als ik teletekst wil kijken dan wordt die in 4:3 formaat getoond. Ik heb het liefst dat teletekst ook in 16:9 wordt getoond, dus beeldvullend.

Ik gebruik:

- PLi Jade3 Enigma1 (zaterdag, juni 27, 2009)

Hoe kan ik teletekst in 16:9 voor elkaar krijgen?

Nog een andere vraag:

Hoe kan ik weten of ik voor mijn Dreambox DM500* image moet gebruiken?(dus met sterretje)

Ik zie daar staan: [Old-Framebuffer: only needed if you have a greenish OSD when using the normal DM500 software, if in doubt use the standard DM500 software.]

Maar ja wat is "greenish"(groenachtig)....

Is er niet een andere manier om dat te zien?

Ik gebruik Pingu als skin en die bevat vanzelf groene kleuren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletext in 16:9 -> open teletext en druk op je menu knop. Daar zul je zien dat je 16:9 kunt activeren.

Tweede vraag: gebruik gewoon de standaard DM500 image. Die groene kleur heb jij geen last van en is voor 99% van de mensen ook niet nodig.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb het over het hoofd gezien, bedankt.

Echter heb ik nu ik teletekst op 16:9 ingesteld heb last dat ik aan de linker kant verticaal ook stukje van programma kan zien. Dus teletekst is niet 100% beeldvullend. Op 4:3 heb ik daar geen last van.

Als ik OSD positie kies dan heb ik daar ook last van hetzelfde verschijnsel. Is dit ook op te lossen?

In OSD die witte vakjes links en rechts bewegen biedt in ieder geval geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een enigma1 bug dacht ik.

Ik had het uit mn hoofd wel bij gemini maar niet bij PLi.

Maar ik kan het ook fout hebben hoor..

Op enigma2 heb je het nog bij gemini maar bij PLi heb je dat niet.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterk
Volgens mij moet je dan via het instellingen menu naar Systeeminstellingen gaan en vervolgens OSD Instellingen kiezen. Als je daarna op de gele knop drukt kan je afmetingen van de OSD instellen waarbij je linker kantlijn verder naar links moet zetten.

Je bedoelt OSD Positie?

Dat had ik al geprobeerd, maar zelfs dat "veldje" (hele oppervlakte met één kleur gevuld) is bij mij dus niet beeldvullend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen