Ga naar inhoud


Font Magnifier plugin voor 800 HD en 8000 HD (en 7025 ?)


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Net ontdekt dat er een mooie plugin bestaat om de grootte van de letters aan te passen.

Heel interessant voor wie een HD skin wil gebruiken maar geen al te groot scherm heeft.

Zo gebruik ik een 32" CRT die een zichtbaar beeld van zowat 30" heeft, maar staat de resolutie op 720p omdat dat dan een mooi progressief beeld geeft.

Alleen worden de lettertjes dan wat klein.

 

De plugin is van Duitse makelij, en mijn ervaring is dat je na het wijzigen van fonts wel eventjes enigma2 moet rebooten.

Maar daarna is de EPG een stuk leesbaarder, ten minste alles behalve de multi-EPG.

 

Omgekeerd veronderstel ik dat als je een gigantisch groot scherm hebt je het ook kunt gebruiken om de letters wat te verkleinen, zodat er meer EPG telijk in beeld kan.

 

Merk op dat de maker nog niet alle elementen aangepakt heeft.

Individuele EPG zit erin, Teletekst en andere odertitels, maar bijv. nog niet de multi EPG.

 

Er zit ook een restore functie in zodat je in geval van nood kunt terugkeren naar de toestand van voor dat je begon te prutsen.

 

De plugin is te vinden op http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=124693

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: zzzzzzz
Maar daarna is de EPG een stuk leesbaarder, ten minste alles behalve de multi-EPG

Ik heb (als test) alleen nog maar de "Font Size for EPG Description" aangepast, maar wordt nu al blij.
Eindelijk af van dat getuur als ik op een afstandje zit.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Lijkt dat er ook een update van is, zit dit ook al tijden te zoeken.

 

http://forums.openpli.org/topic/32976-tekst-grootte-aanpassen-zenderoverzicht/?do=findComment&comment=411606

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...