Ga naar inhoud


Asrock ION 330


Aanbevolen berichten

Ik zit er sterk aan te denken om mijn Popcorn Hour A110 te vervangen voor een Asrock ION 330 en deze dan d.m.v. XBMC als mediacenter te gebruiken.

Zodoende hoop ik veel flexibeler te zijn dan met de Popcorn ook m.b.t. het browsen van webpagina's zoals bv RTLgemist enz..

 

Nu vroeg ik me af of ik deze Asrock ION 330 ook als satellier receiver zou kunnen gebruiken, dat zou dan helemaal mooi zijn...

 

Ik heb nu een Dreambox DM800 en een Philips als tweede ontvanger.

Deze Philips zou ik dan graag vervangen voor de Asrock indien mogelijk.

De Philips wordt eigenlijk alleen gebruikt als ik met de DM800 iets opneem en tegelijk iets anders wil kijken.

 

Mijn vraag is dus, is het mogelijk om de Asrock ION 330 i.c.m. een USB DVB-S ontvanger (naast de mediacenter functionaliteit) tevens als satelliet receiver in te richten?

 

Zijn de specificaties van de Asrock ION 330 voldoende? (HD zenders zijn leuk maar geen vereiste) :

asrockion330bd-specs.png

 

 

Ik heb de volgende USB ontvangers voorbij komen:

  • Tevii S660 DVB-S2 USB
  • TerraTec Cinergy S USB (DVB-S)
  • WinTV-NOVA-S-USB2
Zijn deze allemaal goed te gebruiken?

Moet ik nog ergens op letten?, zijn er nog andere?

 

Indien het hardware technisch allemaal mogelijk is, wat voor software kan ik dan het beste gebruiken?

De asrock wordt geleverd met windows7, maar kan ook op linux draaien.

Graag zou ik dan ook intern sharen, aangezien er geen cardreader in zit.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die hier antwoord op kunnen geven (en dat het al niet tig keer gevraagd is op het forum eek)

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gisteren avond uitvoerige tests gedaan met een soortgelijk systeem. Ik heb een Jetway JC-110-B mITX kastje met daarin een Asus AT3N7A-I boardje met 2 x 2GB DDR2-800, een 160GB WD Scorpio Black HDD en een Skystar HD2 SatTV (PCI) kaart opgezet. Dit alles zat aangesloten op m'n Pioneer PDP-LX5090 FullHD plasma. De windows resolutie was daarbij 1920x1080p 60Hz.

 

Ik heb het systeem voorzien van Win7 32bits met daarop DVBLogic TVSource samen met ACamd. TV kijken op alle SD en HD kanalen van Canal Digitaal ging zonder enig probleem. De CPU belasting tijdens zowel HD als SD was rond de 25%.

 

Ik moet daarbij wel opmerken dat m'n Atom 330 was overgeklokt naar 2 GHz en de iGPU was overgeklokt van 450 naar 550MHz (shaders op 1290 ipv 1200MHz). Het verbruik tijdens het kijken was zo rond de 38 watt, gemeten aan de stekker in het stopcontact. Ook het afspelen van MKV (zolang deze H264 of MPEG2 zijn) werkt probleemloos en zonder happeringen met ongeveer dezelfde CPU belasting en verbruik.

 

Ik heb het totale systeem ook nog even gestress-test door een H264 MKV te spelen en gelijker tijd Prime95 te draaien. Het totale opgenomen vermogen aan de stekker werd toen 52 watt. Dat is dus het maximale verbruik van het hele systeem.

 

Ik heb de hele serie van Planet Earth in VC1 maar helaas krijg ik die (vooralsnog) niet vloeiend afgespeeld. Daar gebruikt het systeem blijkbaar geen hardware acceleratie voor want het CPU gebruik tijdens het afspelen daarvan is gewoon 100%.

 

Maar al met al vind ik de Atom 330/ION verrassend goed presteren als HTPCtje.

 

Hierbij nog een screenshot van m'n systeem in actie, het verbruik op m'n verbruiksmeter.

 

En de binnenkant van m'n systeem.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Asrock ION 330-BD die XP Pro X64 draait en er hangt een TechnoTrend Connect S2400 sateliet USB box aan. Dit werkt perfect met ProgDVB 6.30.3x64 (vandaag update gedaan).

Het is dus een S versie USB ontvanger, geen S2 maar dit moet normaal ook lukken. Het is onvoorstelbaar wat die Atom aankan bij maximaal verbruik van 65W.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

De Jetway JBC600C99-52W is naar het schijnt ook uit. Dit is een nettop/barebone met Intel Atom D525 (Dual core, 1,8 ghz). Alleen nog geheugen en een 2,5" schijf toevoegen. TV tuners en BlueRay spelers dienen wel externe varianten te zijn. Zou dit genoeg zijn voor het gebruik als HTPC (full HD, windows 7 MCE) 'frontend' als ik daarnaast mijn media wil opslaan op een MS home server (zoiets als de Acer H340)?

 

Ik zou deze zoals het nu staat graag aan willen schaffen. De Jetway is $270,- bij 1 leverancier in Amerika, maar ik heb nog geen Europese/Nederlandse leverancier kunnen vinden. Iemand een idee? (Eventueel via PM indien dat hier als reclame wordt gezien).

 

Groeten,

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nog een oude Intel Atom D330 (Dualcore 1,6Ghz) icm met een ION-chipset en MCE7, het werkt perfect met zowel SDTV als HDTV. Verder gaat het afspelen van 720p HD-materiaal ook zonder problemen en bij het bekijken van Blu-Ray heb ik ook geen problemen.

 

Dus ja, ik denk dat een Dualcore 1.8Ghz met een ION2 chipset het wel gaat trekken wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tilma800

 

Kijk anders eens naar de Zotac ZBOX HD-ID11. Die is hier wel verkrijgbaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb antwoord gekregen van een leverancier dat de Jetway nu ook bij hem is te verkrijgen. Levertijd binnen 3 weken.

 

@Niels. Bedankt voor het bevestigen van de geschiktheid van dit soort PC's.

 

 

Als ik 2 USB DVB-S2 ontvangers hierop aansluit, dan heb ik dus ook de 'PVR' functie te pakken. Heb ik dan ook 2 Smartcards en CI-modules nodig? Of zijn er dubbele USB ontvangers te koop?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, op dit moment zijn er nog geen USB-tuners met DUAL DVB-S2, dus je zult 2 losse DVB-adapters moeten gebruiken.

 

Zelf maak ik gebruik van de Technotrend s2-3650 CI en een TeVii S660 DVB-S2 USB icm DVBLink TVSource, Oscam cardserver en Acamd. Hierdoor hoef ik maar één kaart te gebruiken, ondanks dat ik 2 tuners heb.

 

En inderdaad, anders moet je dus een USB DVB-S2 adapter zien te vinden die beschikt over een CI-slot en dus moet je 2 CI + 2 kaarten gaan gebruiken. Ik zou de Anysee tuners links laten liggen, er zijn enorm veel problemen. Dus dan heb je weinig keuze en ik weet dat de CI-module van de S2-3650 wel gewoon werkt met DVBLink TVSource (niet rechtstreeks in MCE7).

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Seca3Curious

Niels, heb jij met de USB-3650 ook het probleem dat als je CPU volledig belast wordt (ook bij laagste nice-level), hij packets gaat missen en uit sync raakt? Ik gebruik de S2-liplianin drivers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...