Ga naar inhoud


Probleem met de 2e ontvanger


kyddil

Aanbevolen berichten

Ik heb een triax 110 cm schotel gericht naar Turksat, daarbij heb ik een MTI Highline LNB met 2 uitgangen, 2 kabels worden zo doorgetrokken naar de meterkast en aan de hand van een combiner gaat de ene de woonkamer in, de andere de slaapkamer.

 

Nu is het zo dat de kanalen in mijn slaapkamer, pas goed werken als de decoder beneden in de woonkamer ook aanstaat.. zo niet, dan ontvang ik wel de zenders maar beeld stottert.. dus ik kan er eigenlijk niet naar kijken.. Ik heb alle kabels opnieuw gechecked en snap nog steeds niet waarom ik dit probleem heb..

 

Decoder woonkamer = Dreambox DM100

Decoder slaapkamer = Dreambox DM600

 

Waar kan dit aan liggen? Ik moet nu telkens eerst de decoder beneden aanzetten zodat ik fatsoenlijk tv kan kijken boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niks, heb 2 combiners... en elk is zo aangesloten -> Schotelkabel + Ziggokabel NAAR 1 kabel die kamers ingaan.. en heb daar een wandcontact met tv + satteliet.. beide kamers hebben precies dezelfde opstelling..

 

kan het aan mijn dreambox liggen? ik heb echt alles nagekeken en alles is correct aangesloten.. snap er niks van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje vreemd allemaal maar waar om heb je niet een kabel van de ontvanger naar schotel in een keer zonder combiner ik denk dat de boosdoeder is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook nog kan proberen de ontvangers even omruilen en als het dan nog zo is kan de lnb stuk zijn ,of een instelling in de ontvanger die niet goed staat ingesteld ,of je kan de combiner even af koppelen en even de kabels door verbinden dat doe je bij alle bij even als het dan nog zo is dan is de lnb stuk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...