Ga naar inhoud


Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen:09/01/10


Satje07

Aanbevolen berichten

Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen:

 

Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100.

Maakt in princiepe niet uit of je een schotel op Astra, draaibaar of meerdere LNBs voor een schotel.

Ook welke DiSEqC je schotel hangt. (Staat nl ingesteld je config(E1) of settings(E2) file op je box)

 

Lijst kun je met Dreamset bij de "User Lists" (rechtsboven) kun je daar zelf deleten en eventueel

zelf een Favourites (TV) lijst samenstellen hierna EXPORTEREN en volgende keer er weer INPORTEREN.

 

Volgorde van de lijst 19E 23E 13E 28E dan 16E.Enz..Enz. Overige tussen 68.5E-58W

 

Word ingescand met vaste schotel op 28/23/19/13 en 1.80 schotel met vrije opstelling

op overige satellieten.

Verder gemaakt met Dreamset 2.27 Editor 2.3 ( mmedit9800.tripod.com )

 

Lijst word bijgehouden aan de hand van kingofsat.net en lyngsat.com (Feeds)

De dagelijkse veranderingen te vinden bij: nl.kingofsat.net/news.php

 

 

FAQ

 

Ik zie allemaal ??? in satelliet bouquetten met Dreamboxedit

Ik kan de E1 lijst niet in Dreamboxedit inladen (foutmelding `c`)

Gebruik 'Dreamset' deze kan grafisch hiermee wel omgaan en geeft geen fouten met na inladen.

deze lijsten E1 en E2 (2.3) zijn hier ook mee gemaakt.

 

In enigma1 zie ik een hoop zenders niet die in E2 wel zichtbaar zijn:

Veel zenders worden tegenwoordig in DVB-S2 (8)PSK opgestraalt (betere beeldkwaliteit)

Buiten de Echte HD zenders, er zijn zelfs Feeds die al hiermee werken.

In Dreamset zie je in een keer in de E2 lijst welke dit zijn (blauw)

Voorbeeld: Eurobird9A 9 E en 23E de helft reeds niet meer zichtbaar in een E1 ontvanger.

Krijg de lijst er niet goed in: Even in je settingeditor de Data zenders eruit knikkeren,

saven en weer naar je box sturen.(In princiepe hier reeds gebeurd)

 

HD zenders worden niet meteen zichtbaar bij sommige lijsten (heen en terug zappen)

Laad de lijst in Dreamset dan bij indelen lijst CTRL A op de gewenste Satelliet en met rechter muis

Set Service "Clear piDs values"

en safe de lijst en zet hem in je box.

(Bij deze lijst is dit in princiepe gedaan)

 

Verder; lijsten zijn een momentopname dus altijd mogelijk dat de zenders hier en daar veranderd zijn,

er zijn soms meer als 100 veranderingen per week.

 

Verander naar hartelust de lijst voor eigengebruik, aanpassen van & delen van deze lijsten voor 3e word

zeker niet zonder toestemming op prijs gesteld!!

 

Fouten en nuttige opmerkingen verneem ik graag van jullie.

 

Suc6 met de lijsten

Ed

DB-Motor-Enig01-Set_08_01_10.zip

DB-Motor--Enig02-Set_08_01_10.zip

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een DB5620 die de nare eigenschap heeft niet van kanalenlijst te willen wisselen. De lijst die er nu in zit is van 5 maart 2009. Ik draai Pli op de ontvanger waarmee je je kanalenlijst kan updaten, helaas werkt dit dus ook niet.

 

Daarom ga ik nu handmatig de lijst inlezen. Ik heb Dreamset gedownload en ingesteld. Ik open de kanalenlijst van 8 januari (van hierboven op het forum). Ik kies voor Transfer en dan write. Ik zie een melding transfer failed /share/tuxbox/satellites.xml.

Daaronder komt te staan Transfer Files Finished en Transfer Complete. Maar de lijst is niet bijgewerkt.

 

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

-=Met Een Hamer Past Alles=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het houdt maar niet op, ik plant hem weer in de box smile

 

Thnx weer voor al je werk!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Binnetie
Ik heb een DB5620 die de nare eigenschap heeft niet van kanalenlijst te willen wisselen. De lijst die er nu in zit is van 5 maart 2009. Ik draai Pli op de ontvanger waarmee je je kanalenlijst kan updaten, helaas werkt dit dus ook niet.

Daarom ga ik nu handmatig de lijst inlezen. Ik heb Dreamset gedownload en ingesteld. Ik open de kanalenlijst van 8 januari (van hierboven op het forum). Ik kies voor Transfer en dan write. Ik zie een melding transfer failed /share/tuxbox/satellites.xml.
Daaronder komt te staan Transfer Files Finished en Transfer Complete. Maar de lijst is niet bijgewerkt.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?


Ik heb nooit een 5620 gehad maar denk dat het voor deze box hetzelfde is als b.v. een 7000.
Wat jij zegd klopt vaak wil zo,n lijst er niet goed in ondanks de goede instellingen.
Uitgaande dat je weet waar de lijst en .xml file staan zou ik met een ftp programma zoals b.v. Totalcmd de oude settings deleten, en de verse gewoon erin schrijven.
Hierna de stroom van de box en weer opstarten. Werkt altijd gij een E1 box en zal ik voor jou 5620 ook zo zijn.
Suc6 Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dreamset gebruiken.

firm: custom

soft: enigma 1

sattelites;xml: /var/etc/

services/bouquets: /var/tuxbox/config/enigma/

 

heb het altijd zo gedaan en lukt perfect.

 

Wel stroom eraf met schakelaar (niet zomaar de stekker eruit) en rebooten, that's it.

 

Groeten,

rene1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu nog 1 5620 had er 2 maar het is gewoon een 500s in een groot doosje heb er de laaste pli instaan en ook de laaste setings

heb je de dreambox wel voorzien van nieuwe software of een factory reset gedaan

dan is hij weer schoon en kan deze settings er met gemak in

ik draai met cccam

groet joop

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satje07
Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen:

Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100.
Maakt in princiepe niet uit of je een schotel op Astra, draaibaar of meerdere LNBs voor een schotel.
Ook welke DiSEqC je schotel hangt. (Staat nl ingesteld je config(E1) of settings(E2) file op je box)

Lijst kun je met Dreamset bij de "User Lists" (rechtsboven) kun je daar zelf deleten en eventueel
zelf een Favourites (TV) lijst samenstellen hierna EXPORTEREN en volgende keer er weer INPORTEREN.

Volgorde van de lijst 19E 23E 13E 28E dan 16E.Enz..Enz. Overige tussen 68.5E-58W

Word ingescand met vaste schotel op 28/23/19/13 en 1.80 schotel met vrije opstelling
op overige satellieten.
Verder gemaakt met Dreamset 2.27 Editor 2.3 ( mmedit9800.tripod.com )

Suc6 met de lijsten
Ed


Super bedankt crazy

Ik ben nu nog in bezit van Vantage HD8000S, maar per morgenavond 18:00 uur (na m'n werk en voor winkel dicht gaat) wissel ik Vantage HD8000S om voor Dreambox DM8000 HD PVR.
Ik ga natuurlijk even proberen om de persoonlijke channellijst van m'n Vantage(*.si channellist file) om te zetten met Dreamset 2.27.

Toffe is dat je opgegeven satelliet posities (Astra 19.2E/23.5E/28.2E Hotbird 13.0E)nou net die 4 zijn die ik ook gebruik.
Als de aangeboden Dreambox channellist nou de Canaldigitaal zenders vooraan heeft(ikzelf gebruik basis/hdtv/film/sport1) hoef ik in weze niks tedoen.

Maar ja vanaf morgenavond ben ik Dreambox newbee (geen Linux newbee overigens).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...