Ga naar inhoud


Ondertitels teletekst Zone Reality behouden bij bewerken bestand?


riji

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk de ondertitels vertoond via teletekst (concreet: Zone Reality TV-VL/CSD) bij het bewerken van het bestand (.ts bestand) te behouden?

Ik kan er met ProjectX wel de reclame uitknippen en enkel de Engelstalige audio behouden, maar ik krijg er de ondertitels afkomstig van teletekst niet uit. Kan dit eigenlijk wel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, die vraag hoort eigenlijk in een ander forum thuis.

ProjectX kan dat, uw ondertitels rippen naar een SRT bestand.

Alleen, als je er dan in knipt zal de timing niet meer correct zijn.

Met een programma als Videoredo TV Suite kun je tegelijk knippen en de ondertitels gewoon in het bestand houden.

Let op dat je niet naar .MPG converteert, maar het TS formaat behoudt, anders ben je ze kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

ProjectX kan dat, uw ondertitels rippen naar een SRT bestand.

Dank.
Kan dit ook als het om ondertitels afkomstig van teletekst gaat?
Moet ik dan iets anders instellen in de settings dan bij een "gewone" ondertitels stroom, hetgeen mij wel lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nog eens extra geprobeerd met ProjectX en dit met een korte opname van RealityZone met ondertitels via teletekst en een van NGC met "gewone" ondertitels.

 

- Met NGC worden de ondertitels behouden bij het demuxen, zij het dat er geen afzonderlijk SRT bestand wordt gemaakt (ik heb dergelijke bewerkingen een paar jaar niet meer gedaan, maar ik herinner mij dat ik vroeger wel degelijk een SRT bestand bekwam; het lijkt wel of die nu "hard coded" zijn).

- Met RealityZone gaan de ondertitels echter steevast verloren bij het demuxen (al wordt er aanvankelijk wel een PID voor herkend). Is er iemand die weet hoe ik dit moet oplossen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz


Met een programma als Videoredo TV Suite kun je tegelijk knippen en de ondertitels gewoon in het bestand houden.
Let op dat je niet naar .MPG converteert, maar het TS formaat behoudt, anders ben je ze kwijt.

Eigenaardig heb dat ook al met Videoredo geprobeerd, maar ik was de teletext ondertiteling kwijt. Kan natuurlijk aan de versie liggen, ik gebruik versie 3.1.4.551 of ligt het aan de een instelling, die ik niet gezien heb.Zzzzzzz welke versie gebruikt jij?

Alvast bedankt
Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, ik heb eventjes wat tijd ervoor uitgenomen om het zelf te proberen.

Hier geen enkel probleem.

Versie die ik gebruik is : 0.90.4.00 van 2006, maar ik vermoed dat het gewoon je instellingen zijn die niet goed staan.

Op het tabblad subtitle moet het er ongeveer zo uitzien (belangrijk is dat je de pagina's selecteert die je wilt hebben, meestal is dat 888, en verder dat je SRT en SSA selecteert, dat laatste als je ook kleuropmaak wilt bewaren) :

 

 

Ik merk ook dat hij de instellingen in een bestand X.ini bewaart, alleen, als je de volgende keer vanuit een andere folder start is hij die instellingen weer vergeten, want hij zoekt dat bestand in de folder van waaruit je opstart.

Dat zal waarschijnlijk verklaren waarom het vroeger wel werkte...

post-36145-1318260651,4836_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Bedankt.
Het werkt inderdaad met die instellingen met ProjectX.
Ik krijg hiermee dan ook zowel een .SRT als .SSA onderschriften bestand.
Ik denk dat ik voldoende heb aan het .SRT bestand als ik met een .MKV container werk?

Ik denk het, je bent wel de kleuropmaak kwijt daardoor (hoewel SRT officieus wel kleuren ondersteunt gebruikt ProjectX die niet bij het exporteren).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...