Ga naar inhoud


[TF5000PVR] twee decoders in serie?


ranon

Aanbevolen berichten

Wij hebben twee decoders in huis.

Een topfield 5000pvr (met dualfeed en lus van lf out1 naar lf in2) en een sky decoder.

De sky decoder heeft alleen een ingang.

 

Kunnen beide decodes zonder problemen in serie geplaatst worden (topfield als eerste decoder en de sky decoder als tweede (lf out 2 topfield naar lf in sky decoder)?

 

Is er gevaar voor te veel volt op de topfield decoder?

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou het niet doen het kan wel dan met beperkingen voor elke ontvanger een eigen aan sluiting

het beste is een duo twin lnb voor twee satellieten ik weet niet wat je nu hebt astra 19,5 en 23,5

of een twin lnb voor 1 satelliet

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger altijd een Dreambox achter de 5000 pvr gehad. Dit ging zonder problemen. De 5000pvr (eerste in de schakel) had echter voorrang op de dreambox.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz
Ik heb vroeger altijd een Dreambox achter de 5000 pvr gehad. Dit ging zonder problemen. De 5000pvr (eerste in de schakel) had echter voorrang op de dreambox.

Lijkt me niet slim, je bent nl afhankelijk van de master ontvanger die bepaalt de polariteit en hoge of lage band.
Dus als de master op horizontaal staat dan kun je met de slave alleen horizontale zenders belijken.
En niet te vergeten de master moet altijd aan staan, anders heb je geen signaal op de slave crazy


Nee Sjaak bij mij was het:

Topfield uit en Dreambox bestuurde de rotor (usuals) en beeld op alle transponders en polarisaties. De Topfield werkte gewoon in passthru mode en stuurde alle signalen keurig door.

Topfield aan en hij bestuurde rotor via usuals en gewoon overal beeld. Dreambox was beperkt zoals je boven schrijft.

Kortom het werkte als een speer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz

Nee Sjaak bij mij was het:

Topfield uit en Dreambox bestuurde de rotor (usuals) en beeld op alle transponders en polarisaties. De Topfield werkte gewoon in passthru mode en stuurde alle signalen keurig door.

Topfield aan en hij bestuurde rotor via usuals en gewoon overal beeld. Dreambox was beperkt zoals je boven schrijft.

Kortom het werkte als een speer.


Dit vind ik vreemd dat dat goed gewerkt heeft.
Voorbeeld, als de TF als master ingesteld is, die staat aangesloten op je draaibare schotel.
Dan kijk je op de TF naar de Astra19, en op je doorgeluste Dreambox kijk je via usals naar de Astra28, dan zal die als dat uberhaubt wel goed gaat je rotor naar de Astra28 willen draaien.
Dan ben je echt het signaal op de master kwijt hoor :D
En om het nog erger te maken als je op de master en slave nu eens tegelijkertijd de usals gebruikt dan vraag ik me af wat er gebeurd als je op een horizontale en vertikale zender kijkt, dan zal het horizontale (17 volt) de overhand hebben, dat gaat echt mis hoor eek
Ja zul je zeggen maar ze staan in 1 kamer bij elkaar, maar leg die bedienings beperkingen maar eens uit aan de andere huisgenoten.
Ik zie mij dat nog niet doen aan de wederhelft die net de tv kan bedienen met teletekst tired
Zo kan ik er nog wel wat verzinnen, het zal vast wel gaan maar met heel veel beperkingen. cry


Je hebt helemaal gelijk maar:

A: Lees mijn post nu eens goed?
B: Als de Topfield aan staat wordt alleen die transponder/polarisatie doorgegeven op de rf uitgang. Kortom je hebt een kanaal of 6 om te kijken op de dreambox. Diseqc sturingsinformatie uit de Dreambox wordt dan niet doorgegeven naar de schotel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak... Je bent weer eens lekker eigenwijs.

 

Zoals ik beschrijf werkte het perfect bij mij.

 

Eerste in de lijn de Topfield die gewoon de rotor aanstuurde via Usuals. Daarachter de Dreambox ook via Usuals.

 

Als de Topfield aan stond stuurde hij de Stab aan. Stond hij uit (standby) kon ik datzelfde doen via de Dreambox. In beide gevallen kon ik alle satellieten bekijken met alle transponders en alle polarisaties, echter niet tegelijkertijd. Dit was ook niet nodig want ze stonden op 1 tv aangesloten.

 

Dan kun je heeeeel hard roepen dan werkt niet... het zal best, maar bij mij dus wel.

 

Het gaat er mij om dat 2 ontvangers achter elkaar prima werkten bij MIJ en wel de 5000PVR, die de TS ook heeft, en een dreambox erachter. Als ik mij goed herinner gebruikte ik tuner 1 voor de doorlus/bypass.

 

Misschien heb ik geluk gehad, maar ik heb het bijna een jaar zo gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Niks eigenwijs hoor, ik zal dat volgens jouw dan wel zijn maar ts "ranon" heeft geen dreambox erachter, en dat is een heel andere configuratie als die bij jou whistle




Ja en? Gedraagt de Topfield zich in een keer anders als er een sky decoder achter hangt? Misschien wordt de situatie heel anders als je geen usuals gebruikt. Dat was mijn punt niet.

Jij gaf aan dat mijn opstelling niet kon werken

Citaat:

Voorbeeld, als de TF als master ingesteld is, die staat aangesloten op je draaibare schotel.
Dan kijk je op de TF naar de Astra19, en op je doorgeluste Dreambox kijk je via usals naar de Astra28, dan zal die als dat uberhaubt wel goed gaat je rotor naar de Astra28 willen draaien.
Dan ben je echt het signaal op de master kwijt hoor grin
En om het nog erger te maken als je op de master en slave nu eens tegelijkertijd de usals gebruikt dan vraag ik me af wat er gebeurd als je op een horizontale en vertikale zender kijkt, dan zal het horizontale (17 volt) de overhand hebben, dat gaat echt mis hoor


En bij mij ging het niet mis, het werkte perfect.

Laat ik het anders zeggen: In potentie kunnen er gewoon twee ontvangers achter elkaar staan. Ik heb een voorbeeld gegeven hoe ik zoiets werkend had zonder enig probleem. Dus aan de TS gewoon het advies om eens te experimenteren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz


En bij mij ging het niet mis, het werkte perfect.


Noem je dit goed werken........
Origineel bericht van: winwiz

Kortom je hebt een kanaal of 6 om te kijken op de dreambox



Je moet echt een bril opzetten en leren lezen: Tjonge tjonge. Je zal en moet gelijk hebben....

1e keer
Citaat:


Topfield uit en Dreambox bestuurde de rotor (usuals) en beeld op alle transponders en polarisaties. De Topfield werkte gewoon in passthru mode en stuurde alle signalen keurig door.



2e keer

Citaat:

Als de Topfield aan stond stuurde hij de Stab aan. Stond hij uit (standby) kon ik datzelfde doen via de Dreambox. In beide gevallen kon ik alle satellieten bekijken met alle transponders en alle polarisaties, echter niet tegelijkertijd. Dit was ook niet nodig want ze stonden op 1 tv aangesloten.


3e keer
Citaat:

Het gaat er mij om dat 2 ontvangers achter elkaar prima werkten bij MIJ en wel de 5000PVR, die de TS ook heeft, en een dreambox erachter


Hoe vaak moet ik nog schrijven dat het:

bij mij WEL GOED WERKTE

en als laatste keer:

Ik kon in MIJN SITUATIE met 1 kabel vanaf de rotor naar de topfield doorgelust naar de dreambox op beide ontvangers ALLE kanalen op elke satelliet, voor zover technisch mogelijk, bekijken maar niet met 2 ontvangers tegelijk, wat ik nu inmiddels al tig keer geschreven heb. Wil je het niet aan, mij best maar ga niet mijn woorden in een andere context zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent gek laugh

 

Je moet het hele stukje lezen en niet wat je uitkomt.

 

Citaat:

 

B: Als de Topfield aan staat wordt alleen die transponder/polarisatie doorgegeven op de rf uitgang. Kortom je hebt een kanaal of 6 om te kijken op de dreambox

 

 

Enne, ik hoef geen gelijk te krijgen. Het werkte gewoon hier op die manier, dus het is gewoon een feit.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...