Ga naar inhoud


EPG Downloader Console


ocram1

Aanbevolen berichten

Zoals wellicht bekend, is er voor de dreambox een goede epg te vinden, voor de HTPC is dit wel een ander verhaal, mc2xml en de gegevens van microsoft zijn in mijn ogen tot nu toe het beste geweest, maar veel kanalen bevatten ook geen EPG. Naar aanleiding van een post 'Boulder's EPG' uit het Dreambox forum, heb ik een programma gemaakt wat met deze bestanden overweg kan.

 

Het haalt de gewenste sources op, voegt ze samen, hernoemt de kanalen indien gewenst en verwijdert de kanalen die je niet wenst. Dit alles gaat op een Windows 7 machine met 2GB geheugen en een 25Mbit lijn, in 1 a 2 minuten.

 

Op deze manier kun je 1 tvguide.xml maken die geschikt is om door MediaPortal, ForTheRecord of andere te laten importeren.

 

Indien er een fout optreedt zal de console zichtbaar blijven tot er op een toets wordt gedrukt, ging alles probleemloos, sluit de console na 10 seconden. Als je dit dan met een windowstaak laat starten en je ziet nooit de console wanneer je tv gaat kijken dan weet je dat je met een bijgewerkte EPG te maken hebt.

EPG Downloader Console.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een erg goed initiatief. Ik zoek al tijden zo iets. Alleen het programma werkt niet bij mij. Hij crasht. Ik krijg de volgende melding.

 

Onverwerkte uitzondering: System.ArgumentOutOfRangeException: De waarde moet lager zijn dan de huidige maximumgrootte 128 voor het consolevenster in die dimensi

e. Deze waarde is afhankelijk van de schermresolutie en het lettertype van de console.

Parameternaam: width

Werkelijke waarde was 130.

bij System.Console.SetWindowSize(Int32 width, Int32 height)

bij EPG_Downloader.Module1.Main()

 

Ik heb Vista 64 bit SP2. Ik hoop dat je iets aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool, ik gebruikte hiervoor ook mc2xml maar dit is veel flexibeler en werkt "right out of the box". (Windows 7)

Lekker veel epg is overigens ook een fors xml bestand, 105 Mb...

Toch nog maar wat kanalen die ik niet gebruik verwijderen dus.

 

Bedankt, goed werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de nieuwe versie

 

-Toegevoegd: CHANNELKEEP, alle kanalen worden verwijderd, behalve deze in CHANNELKEEP, dus als je al je kanalen hernoemt, kwestie van copy&paste, en al de rest wordt verwijderd. CHANNELREMOVE wordt genegeerd wanneer CHANNELKEEP wordt gevonden. Scheelt een pak werk om alles in te stellen.

-Bugfix: Console venster breedte werd eerst op 130 gezet, heb dit verwijderd.

EPG Downloader Console.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Evergorn
Een erg goed initiatief. Ik zoek al tijden zo iets. Alleen het programma werkt niet bij mij. Hij crasht. Ik krijg de volgende melding.

Onverwerkte uitzondering: System.ArgumentOutOfRangeException: De waarde moet lager zijn dan de huidige maximumgrootte 128 voor het consolevenster in die dimensi
e. Deze waarde is afhankelijk van de schermresolutie en het lettertype van de console.
Parameternaam: width
Werkelijke waarde was 130.
bij System.Console.SetWindowSize(Int32 width, Int32 height)
bij EPG_Downloader.Module1.Main()


Ik heb Vista 64 bit SP2. Ik hoop dat je iets aan hebt.


Probeer nu eens, de nieuwe versie zou niet meer mogen crashen. Tevens voor iedereen die het nog niet wist, .NET is vereist
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik hier wel iets mee kan doen voor het samenvoegen en uitsplitsen van de sources zelf.

Het enige dat ik mis is de optie om de sources niet te downloaden maar rechtstreeks van de harddisk te halen.

Gelukkig kan ik dat omzeilen via de HTTP notatie (file:///... in plaats van http://).

Ik denk dat ik op deze manier makkelijker met pakketjes ga kunnen werken in plaats van met grabbernamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook zou handig zijn (is toch makkelijk, hee, als je maar te vragen hebt wink ) zijn :

 

* een +1 generator, je weet wel, die kanalen waar je geen EPG voor vindt, en die een uurtje later (of 2 uurtjes later) beginnen dan het origineel.

Die mogelijkheid zit al in de tool die ik gebruik voor de UK guides, maar als ik iets via Microsoft of iets anders download heb ik die kans niet om dat mee te geven.

* een tijdslimieter, denk aan de TVV kanalen Vitaliteit, Acht, KanaalZ, die niet voltijds beschikbaar zijn.

Als je EPG downloadt vind je die altijd voor de hele periode, en als je die dan importeert krijg je een verkeerde indruk

* een uurcorrector. Sommige XML import tools vallen erover dat er enkel een datum, uren en minuten staan, en geen seconden, anderen weten waarschijnlijk net met die seconden geen weg.

Dus het bijvoegen van de laatste 2 cijfers (00) of verwijderen daarvan.

 

Maar voor de rest : mooi gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van de lokale bestanden, zat al eerder door mijn gedachten te spelen, en de doorslag om het toe te voegen was, samen met de commandline args en het meerder malen uitvoeren en de verschillende configuratie bestanden, is het nu mogelijk van een tvguide.xml te maken van jouw kanalen, een tweede te maken tvguide2.xml met een enkel kanaal van rytec, en de derde keer deze twee lokale bestanden samenvoegen.

 

Je request lijstje is niet voor direct, dit kost wel wat meer werk, wil ook graag eerst deze versie goed stabiel hebben, maar ze zijn genoteerd en zal ze overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ocram1
Dat van de lokale bestanden, zat al eerder door mijn gedachten te spelen, en de doorslag om het toe te voegen was, samen met de commandline args en het meerder malen uitvoeren en de verschillende configuratie bestanden, is het nu mogelijk van een tvguide.xml te maken van jouw kanalen, een tweede te maken tvguide2.xml met een enkel kanaal van rytec, en de derde keer deze twee lokale bestanden samenvoegen.

Je request lijstje is niet voor direct, dit kost wel wat meer werk, wil ook graag eerst deze versie goed stabiel hebben, maar ze zijn genoteerd en zal ze overwegen.

Het hoeft allemaal niet direct voor mij.
Ik was er nog eentje vergeten : de mogelijkheid om die Film: toe te voegen, samen met die star rating.
Als dit in dit scriptje zit is het voor mij makkelijk om hem dan niet meer bij de grabber te configureren.

Oei, en nog eentje : een "filler" mogelijheid : gaten in de EPG opvullen met een melding "geen uitzending" of zo.
Dit omdat je bij de grafische multi-epg niet goed kunt bladeren als je op een zender staat die niet aaneensluitende programma's heeft.
Als je aan zo'n gat komt verspringt hij dan naar een andere zender.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het in de gaten op mediaportal forum, kanalen kopiëren gaat zo

 

een.7=een.7HD=1

DIt kopieert kanaal met id een.7 en geeft het id een.7HD en vermeerderd de uren met 1 uur, geef je =0 doet ie niks met de uren, en geef je "=" zonder een getal, doet ie ook niks

dan kopieert ie alleen maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo nieuwe versie staat online, ivm seconden of geen seconden, kun je me hier eens een lijstje voor maken, welke wel of geen seconden willen, zo dat ik weet wat het meest voorkomende is.

 

Maar ik denk dat je nu al een heel eind geraakt niet?

 

Ik wil je wel vragen van het kopieren, eens goed te testen, en te kijken of er nergens een fout gemaakt wordt met het omzetten van de uren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...