Ga naar inhoud


Settinglijst met whitelist uploaden (hoe?)


phum3

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een DM8000HD in gebruik. Ik probeer nog steeds uit te zoeken hoe ik het kinderslot het beste kan gebruiken. Ik heb hiervoor opgegeven dat ik met een "whitelist" wens te werken. Activeer ik deze na een clean install (OpenPLI van 07/01/2010) dan zijn alle zenders geblokkeerd. Via de DM8000HD heb ik in de "whitelist" enkele zenders toegestaan, en dit werkt.

 

Nu probeer ik via DBedit (3.0.0.0) de lijst aan te passen. Ik heb deze met DBedit van de DB8000HD gedownload. Ik zie inderdaad dat slechts de enkele zenders groen worden weergegeven. Ik pas alle overige zenders aan die mogen worden opengezet (dus veel groene zenders). Bewaar deze nieuwe lijst (grote van het bestand whitelist van 7Kb naar 70Kb). Ik upload mijn settings opnieuw met DBedit naar de DM8000HD en krijg na het uploaden de melding dat ik manueel moet rebooten wat dat dit niet automatisch is gelukt. Wanneer ik dit echter doe, is er op de DM8000HD niets gewijzigd. Ga ik via FTP naar de dreambox kijken in de map \ETC\ENIGMA2 dan staat daar inderdaad nog steeds slechts een whitelist die 7Kb groot is. Heb dit alles al meerdere keren geprobeerd, steeds met hetzelfde resultaat. Wanneer ik nadien opnieuw de settings van de DM8000HD download met DBedit zijn inderdaad al mijn wijzigingen verdwenen.

 

Heb dan maar eens geprobeerd om de whitelist (enkel dit bestand en niet de volledige settinglijst) via FTP te uploaden. Zie op de computer dat het bestand van de dreambox effectief is gewijzigd naar 70Kb. Manueel de dreambox gereboot. Alles terug zoals voordien, dus geen wijzigingen. Enig verschil: als ik nu op de dreambox probeer de whitelist te openen, crasht de dreambox. Controle via FTP geeft aan dat er opnieuw een whitelist van slechts 7Kb op de dreambox staat.

 

Ik heb via de zoekfuntie geprobeerd iets over de whitelist te vinden, maar heb geen berichten kunnen vinden die me verder helpen. Ook via google lukt het me niet.

 

Wie kan me op weg helpen? Alle zenders via de dreambox openzetten is onbegonnen werk. Of de blacklist werkt weet ik niet, maar ik geef de voorkeur aan de whitelist omdat anders nieuwe zenders automatisch zouden openstaan.

 

Alvast bedankt voor alle reacties (alweer smile ).

 

Mvg, Piet.

 

PS bestaat er een mogelijkheid om de geblokkeerde zenders niet zichtbaar te maken in de verschillende lijsten. Bij de favorieten kan je deze gewoon weghalen, maar in de andere (alle, satelliet en provider) blijven deze steeds gewoon zichtbaar. Bij PLI-Jade voor DB7020S was dit mogelijk en vond ik zeer handig. Maar ik vrees al in één van de andere berichten gelezen te hebben dat dit (voorlopig) nog niet kan. Weet iemand of deze mogelijkheid er gaat komen in de toekomst?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de reactie. Dat bericht had ik ook gevonden. Vandaar dat ik ook zei dat ik in een ander bericht reeds had gelezen dat het verbergen van zenders waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn.

 

Maar het andere probleem blijft nog steeds. Ik ben nu reeds drie dagen wanhopig aan het proberen dit op te lossen. Het lukt me niet om een settinglijst waaraan ik via dreamset of dreamboxedit (beide de laatste versie) bij verschillende zenders het kinderslot heb aangepast (zowel geprobeerd met blacklist als whitelist), opnieuw naar de dreambox te sturen (geprobeerd met dreamset, dreamboxedit en via FTP). Via FTP zie ik dat de bestanden op de dreambox zijn gewijzigd (grote van de blacklist of whitelist wordt gewijzigd. De datum en tijd van de bestanden is aangepast). Na een reboot is alles opnieuw als daarvoor. Kom ik niet aan de kindersloten en voeg ik bv. een bouquet toe waarin ik enkele zenders plaats dan lukt dit zonder probleem. Ik wordt er echt "krakjorum" van. Ik heb dit getest op 2 verschillende DM8000HD's. Eén met de versie OpenPli van 07/01/2010, de andere met die van vandaag (15/01/2010). Beide met hetzelfde resultaat. Nergens op de forums kan ik hier iets over vinden. Ben al meermaals compleet van 0 begonnen. Opnieuw firmware geladen, enz. enz. Steeds met hetzelfde resultaat.

 

Wie o wie helpt mij om dit frustrerende probleem op te lossen. Al de kindersloten via de dreambox zelf aanpassen (wat wel werkt) zie ik echt niet zitten.

 

Hopende op de gouden tip, alvast bedankt voor al jullie info.

 

Een wanhopige en gefrustreerde DM8000HD newbie. madcrazycry

Mvg, Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het "Background scannen" op de dreambox uitschakel, dan kan ik inderdaad zenders verwijderen. Dus voorlopig ga ik dit als oplossing gebruiken. Bedankt dream7020.

 

Mocht er iemand nog een definitieve oplossing hebben, gelieve dit dan te laten weten a.u.b.? Want nadeel is nu dat ook wij (ouders) nu niet meer de mogelijkheid hebben om naar de verwijderde zenders te kijken smile Werkt dit bij jullie (DM8000HD bezitters) wel allemaal zonder problemen, of maakt niemand gebruik van het kinderslot in combinatie met dreamset en/of dreamboxedit? Als dit bij jullie wel werkt, dan moet ik toch iets fout doen, want ik heb het op twee verschillende DM8000HD geprobeerd, telkens met hetzelfde negatieve resultaat crazyfrown

Ik zal ook maar eens gaan experimenteren met een extra image op een flashkaart of stick. Maar dit is op dit moment nog allemaal Chinees voor mij. Maar ja, met de info op dit forum kom ik er hopelijk wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kernpunt van je probleem is dat je reload settings on dreambox niet werkt, dit gedeelte is volgens bij een telnet sessie terwijl het overbregen van de files een ftp sessie is. Schijnbaar werkt de telnet niet goed dus.

Mogelijke oorzaak is dat je niet de juiste poort gebruikt of niet de juiste settings (settings type 4). Mogelijk blokkeerd een firewall op je PC of op de router poort 21 tussen de twee machines. In Dreamboxedit zit een test voor de twee protocollen, kijk eens of dat allemaal wel werkt.

 

Bij het opstarten manueel wordt Enigma 2 niet gestopt, veranderingen worden dan ook niet meegenomen maar hersteld bij opstarten. De whitelist ftpén lukt ook niet omdat er dan verschil in je lijsten zit.

 

Ik heb geen 8000 maar een 7025 en ook wel eens dit probleem gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Hulkman. Je geeft me hoop dat er een oplossing kan zijn.

 

Als ik de settings van mijn dreambox met dreamboxedit download, krijg ik de melding dat dit succesvol is uitgevoerd. Onderaan het scherm wordt aangegeven dat het "Settings-type 4" betreft. Vlak daarnaast staat aangegeven "Parental control: Blacklist".

 

In het Opties-scherm van dreamboxedit kan ik testen of de IP connectie in orde is (poort 80). Deze test is succesvol. Bij FTP-poort staat 21 aangegeven, en bij type staat "Passief (standaard)" geselecteerd. Maar ik zie hier geen mogelijkheid om dit te testen, of zie ik iets over het hoofd? Op het FTP-tabblad staat bij eigen "telnet commando" niets ingegeven en staat onderaan bij "snelle FTP options" de bovenste keuze geselecteerd (Geef Reload Settings Commando). Maar hiervan krijg ik bij het opnieuw uploaden dus telkens de melding dat dit niet lukt, en dat ik dit manueel moet doen (ik dacht dat het dan voldoende was om op de dreambox enigma opnieuw te starten).

 

Alvast bedankt voor alle hulp. Ik ga even testen met op de router de firewall tijdelijk uit te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net geprobeerd settings opnieuw naar de dreambox te sturen met mijn firewall volledig uitgeschakeld. Spijtig genoeg hetzelfde resultaat. De foutmelding van dreamboxedit bij het reload commando is:

 

Netwerk antwoord: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<e2simplexmlresult>

<e2state>True</e2state>

<e2statetext>reloaded both</e2statetext>

</e2simplexmlresult>

Kan geen verbinding maken met Dreambox op IP adres 192.168.1.11, controleer het ingestelde IP adres en/of het netwerk.

 

Het IP-adres 192.168.1.11 is wel degelijk het IP-adres van mijn dreambox. Zit er ergens in de DM8000HD standaard een firewall die mogelijk dit probleem kan veroorzaken. Bij mijn weten heb ik deze niet manueel geactiveerd (zoals ik vroeger bij mijn 7020S moest doen).

 

Nogmaals dank voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er even mee aan het stoeien geweest, en kan bevestigen dat wat je geconstateerd hebt klopt precies.

Dreamboxedit werkt na het opstarten slechts één keer met een upload richting dreambox. Zo gauw je dus in het FTP venster het blokje met de tekst eigen telnet commando versturen verschijnt is het mis. De opgeslagen settinglist is dan nog wel ok dus even dreamboxedit afsluiten, weer opstarten settinglijst openen, eventueel veranderingen maken, opslaan en per ftp verzenden.

 

Bij het verzenden krijg je inderdaad de melding IP xx niet gevonden, maar dan druk je daarna herlaad settings, dan zie je de telnet sessie lopen en de box start opnieuw. De nieuwe settings zijn geladen. Zie je de telnet sessie niet lopen met o.a. killall -9 sdan dreamboxedit afsluiten en opnieuw starten.

 

Zo gaat het nu bij mijn 7025 en hopelijk lukt het ook bij je 8000.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...