Ga naar inhoud


VU+ DUO S-Video + Audio naar RF Coax


sjeuneveld

Aanbevolen berichten

Bij mijn vorige ontvangen, de Topfield 4000 PVR zat een RF Out, zodat ik op mijn slaapkamer hetzelfde beeld kon kijken als in de woonkamer.

 

Ik wil met de VU+ DUO in de woonkamer met HDMI kijken, maar zonder al te veel te veranderen wil ik dit ook in de slaapkamer kunnen zien.

 

Is dit met behulp van de S-Video (gele tulp) + Audio (rode+witte tulp) naar een "RF in (female?)" te krijgen zodat ik de bestaande coax kabel kan gebruiken?

 

En kan ik dan zowel kijken op beide tv's tegelijk?

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


SAT-MOD5 KÖNIG STEREO MODULATOR MET IR FUNCTIE

 

Met deze König stereo UHF PLL modulator kunt u audio- en videosignalen van diverse bronnen door uw bestaande centrale antenne installatie versturen. Door de ingebouwde IR functie kan de aangesloten apparatuur bediend worden vanuit een andere ruimte.

 

De SAT-MOD5 is uitermate geschikt voor gebruik met diverse apparatuur zonder modulator, zoals een DVD-speler of een satellietontvanger.

• UHF PLL modulator voor PAL B/G standaard

• LED display voor kanaal aanduiding

• Frequentie bereik: UHF 470-860 MHz (ch21-ch69)

• Uitgangsniveau: 70 +/- 5dBuV

• A/V ingangen: Scart, S-Video

• RF CATV ingang: IEC Female

• RF uitgang: IEC Male

• IR ontvangst: 7 meter

• IR hoek: 45 graden

• Retourkanaal: 10,52MHz

• IR-frequentie: 37~45kHz

post-33015-1318260642,0677_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover bedankt voor jullie antwoorden, ik ga op zoek naar zo'n modulator.

 

Ik had al een afstandbediening transmitter/receiver, zodat ik in de slaapkamer kan zappen op de satellietontvanger in de woonkamer.

 

Zit alleen nog met de vraag;

1) Kan ik tegelijkertijd kijken, dus via HDMI (via 1080i) in woonkamer en via SCART -> Modulator (wordt 576p?) in slaapkamer? Of moet ik dan continu de A/V instellingen wijzigen?

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjeuneveld
1) Kan ik tegelijkertijd kijken, dus via HDMI (via 1080i) in woonkamer en via SCART -> Modulator (wordt 576p?) in slaapkamer? Of moet ik dan continu de A/V instellingen wijzigen?

Dat mag met geen enkele ontvanger een probleem zijn (576p wel trouwens: dat moet "i" zijn).
Let wel op: deze modulators kunnen geen S-video aan. Het ingangssignaal is composiet (gele tulp) en analoog audio (rode en witte tulp).
En als je net uit de huiskamer komt en de slaapkamer binnengaat, valt de beeldkwaliteit wel een beetje tegen...........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook draadloze oplossingen zoals die van de AB die wel svideo of cinch + audio meenemen.

 

Het bereik en de kwaliteit vallen wel tegen (ik heb zoiets liggen dat ik nooit meer gebruik) het komt wel van die grootwarenhuisketen met 4 blauwe letters.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meeste modulators worden aan gestuurd door A/V ingangen: Scart, S-Video en audio rode+witte tulp dat zal geen enkel probleem zijn voor de ontvanger,dus je hoeft niks te wijzigen aan de ontvanger, je hebt op alle uit gangen beeld, en wat de beeld kwaliteit betreft is dat voor op de slaap kamer van redelijke goede kwaliteit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
De meeste modulators worden aangestuurd door A/V ingangen: Scart, S-Video en audio rode+witte tulp dat zal geen enkel probleem zijn voor de ontvanger, dus je hoeft niks te wijzigen aan de ontvanger, je hebt op alle uit gangen beeld en wat de beeldkwaliteit betreft is dat voor op de slaapkamer van redelijke goede kwaliteit.

1- Scart is geen signaaltype, maar een aansluiting (die ook composiet, S-video, RGB, composiet-RGB en analoge audio kan doorgeven);
2- Je maakt me wel benieuwd: wijs mij eens een modulator aan die S-video aan kan?
3- De gebruikte scart-aansluiting zal dus wel degelijk moeten worden ingesteld op het type signaal dat de modulator aan kan.
4- Voor wat betreft de slaapkamerkwaliteit: dat hang er misschien van af hoe snel je in slaap valt cool ?

PS: handige Satfinder is dat trouwens: bevalt mij heel goed, ook voor mobiel gebruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste toestellen sturen ook het s-video signaal door de scart en dan kan je zo'n omvormer voor playstation of dergelijke gebruiken. ik heb hier wel een 10m lang Svideo kabel ooit gekocht.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
De meeste toestellen sturen ook het s-video signaal door de scart .....

Dat klopt wel, maar (meestal/altijd?) tegelijkertijd wordt dan ook het (door alle apparatuur begrepen) composietsignaal uitgestuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

invertist

1- Scart is geen signaaltype, maar een aansluiting (die ook composiet, S-video, RGB, composiet-RGB en analoge audio kan doorgeven);

2- Je maakt me wel benieuwd: wijs mij eens een modulator aan die S-video aan kan?

3- De gebruikte scart-aansluiting zal dus wel degelijk moeten worden ingesteld op het type signaal dat de modulator aan kan.

4- Voor wat betreft de slaapkamerkwaliteit: dat hang er misschien van af hoe snel je in slaap valt

 

 

 

ja de gebruikte scart-aansluiting zal wel moeten worden ingesteld op het type signaal dat de modulator aan kan ,ja daar heb je gelijk in.

en de beeld kwaliteit is nooit slechter als een normalle standaard coax aan sluiting van een ontvanger

en voor verdere info moet je hier even kijken

http://www.google.nl/search?ndsp=20&hl=nl&q=uhf+modulator+stereo&start=10&sa=N

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je composiet gebruikt, wordt de beeldkwaliteit echt slecht. Maar je hebt gelijk: er zijn idd modulators te vinden die ook S-video accepteren: dat zou een redelijk beeld moeten opleveren, vergelijkbaar met gewone analoge TV. En dat lijkt me voor de slaapkamer idd wel voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat zou een redelijk beeld moeten opleveren

 

Nope. Een analoog televisiesignaal is altijd CVBS video. Ook al zit er een S-video aansluiting op de modulator, dan zal deze het gewoon converteren.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...