Ga naar inhoud


Is ook een USB stick benodigd om de "var" ruimte groter te maken


Bonanza

Aanbevolen berichten


Allemaal,

De 8000 HD is dan toch hier geraakt gisteravond.

Direct open gedaan en een 1.5 terra schijf in geplaats.

Dan draadloos de newiniga2 image er op gezet. Dat ging wonderwel heel snel. De harde schijf geformateerd en wat zitten te prutsen met de instellingen.

Bij de box zit een usb stick die eigenlijk al stuk is. Je kan het binnenwerk gewoon uit de stick trekken. Maar goed hij werkt wel. Een cf kaartje is er niet bij. Staat ook niets van in de handleiding.

Ik heb op de vorige box al jaren geen nieuwe soft meer gezet omdat het ding gewoon keigoed liep. Ik was dus aangenaam verrast dat ik eigenlijk op goed 10 minuten beeld had op de nieuwe dreambox. Wat die var echter betreft, daar ben ik geen meter verder mee. Maar daar zal ik ook wel achter komen.

Ik wil er gewoon één image op en voor de rest geen multiboot of dergelijke. ik ben dus wel bang (voorlopig) dat er geen plaats genoeg is in de var om er toevoegingen in te zetten Maar zoals gezegd we zien wel. Wat me opvalt is dat de signaal sterkte heel anders word aangegeven niet meer in % maar in Db.

Ik heb ook de images getest van GP maar was er niet te vreden over, direkt een foutmelding en groen beeld. Ik ben voorlopig te vreden met die niew enigma2 immage.

Zoon lief heeft gisteravond direckt een Blue ray brander besteld in amerika. Die bestaat dus echt.(ik las in een ander topic dat die nog niet verkrijgbaar is) Het gaat over een sony

blue ray brander. We hebben hier thuis ook een samsung soundbar met ingebouwde Blue ray speler uit Amerika en die doet het geweldig.

Om een lang verhaal kort te maken, de dreambox 8000 is een heel fijn en makelijk apparaat dat je in een paar minuten aan de praat hebt. Voor de rest zoeken we het wel weer uit. Hij is wel wat duur, dat mag gezegd worden.

Als de BR brander hier is zal ik dat zeker laten weten.

Sorry voor de taalfouten, ben ook maar tot 13 jaar naar school geweest.

Groetjes Bonanza

Ps opnemen en weergeven was geen probleem.

Ook geen probleem met de twee tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigsat_Dreambaby
dat is niet waar ? je kunt niet alle picons downloaden in de flash daar is geen plaats voor, en in de hardeschijf is geen goede optie want dan gaat iederekeer de schijf draaien, en de usb stick herkent het pli image niet, het wordt tijd dat pli het eens goed kan fixen met die usb stick


Hier even op terugkomend, de USB kan wel herkend worden in Pli. Er is hiervoor al eens een draadje geweest ivm picons om op USB te kunnen zetten.
citaat van Pieterg : "/media/usb entry in fstab zetten, of evt een /autofs/sdb1 (of hoe je device ook heet) symlink /media/usb maken

Het blijft nu eenmaal behelpen zolang autofs gebruikt wordt, je zult het even zelf moeten "

en dit werkt perfect, ik heb mijn picons op de USB staan en die worden keurig netjes gelezen door Pli. (tip van Gerard76)

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Als je veel opneemt kan ik OpenPLi van harte aanbevelen. Die heeft een opname lijst waar de andere images niet aan kunnen tippen smile


wij vragen ons hier dan af of het niet begint te rieken ;-)

Maar één ding is correct, het werkt fantastisch!

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bonanza
Zoon lief heeft gisteravond direckt een Blue ray brander besteld in amerika. Die bestaat dus echt.(ik las in een ander topic dat die nog niet verkrijgbaar is) Het gaat over een sony
blue ray brander.


Blu Ray wordt niet ondersteund in de DM8000, je zult er enkel DVD`s mee kunnen kijken/branden.
En trouwens, die zijn hier op elke hoek van de straat verkrijgbaar, dus had helemaal niet gehoeven om die in Amerika te bestellen. wink

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bonanza
Wat die var echter betreft, daar ben ik geen meter verder mee. Maar daar zal ik ook wel achter komen.


'var' is een kreet uit de oertijd, die mag je nu vergeten wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...