Ga naar inhoud


Norton Ghost 2002 USB support onder Win XP kan de SP2 muis niet vinden


SatBaron

Aanbevolen berichten

Wie van jullie gebruikt nog steeds Norton Ghost 2002 in WinXP Home Edition.

Dit programma heb ik al jaren in gebruik met "de CD-Rom Boot Disk" optie. Daarmee werkt het allemaal probleemloos.

Van de week een andere ondersteuning willen gaan gebruiken n.l. de " Boot Disk with CD-R/RW, LPT and USB Support".

Daarbij krijg ik na de opstart met geen mogelijkheid een muis-aanwijzer meer te zien.

In het DOS-venster geeft die eerst aan dat Mousdriver 8.20 is geladen daarna krijg ik de melding "Mouse not found".

 

Wie weet wat daar de oorzaak van is, en/of wie kan mij vertellen of dit met een andere mogelijkheid toch is te bereiken ?

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een open deur maar ik trap ze toch maar in sick

Werkte je vroeger niet met een standaard seriele muis en nu met een USB muis?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo PaulCl,

 

Hartelijk dank voor je reaktie.

Zo ver ik mij de tijd kan heugen heb ik altijd een USB muis gebruikt.

Maar eerlijk gezegd, zoek ik het daar ook niet in.

Voorheen heb ik ook nooit de 1e optie (USB) gebruikt om de image's op een externe USB HDD te zetten.

Maar altijd de 3e optie CD-Rom en kreeg de (dump)image-file's altijd netjes op een FAT32 partitie op een second HDD.

Maar om de 1e optie eens uit te proberen, merkte ik tot mijn verbazing dat daarbij de Mouse-driver 8.20 niet geladen wordt.

Vreemd genoeg ALLEEN wél bij de 3e CD-Rom optie.

 

Omdat er byzonder weinig reaktie's op mijn vraag komen, denk ik dat er maar héél weing mensen dit weten of dit programma niet hebben c.q. gebruiken.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo PaulCl,

 

Op het gebruik van een seriële muis kom ik toch nog even op terug.

De facilliteit met USB ligt daar kennelijk toch wél aan, want op mijn zoon zijn PC met een seriële muis lukte het echter wel de muis te kunnen gebruiken.

Dit wilde ik nog even kwijt aan je.

Mijn dank nogmaals !

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder DOS was er geen USB. Muisdrivers waren altijd voor DOS op een seriele poort.

 

Wat jij wil is USB onder DOS beschikbaar maken en dan een muis in die USB poort steken. Die DOS muisdriver heb je dan niet nodig, die kijkt immers naar een seriele poort. Maar blijkbaar werkt dat niet.

 

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen wat het nut van USB onder DOS is. Mogelijk alleen een externe harde schijf voor de back-up. Het verklaart dan ook waarom die USB muis niet werkt. Daar ontbreken simpelweg de drivers onder DOS voor.

 

Ik zou zeggen, zoek in de documentatie van Ghost uit wat de features van die USB optie zijn.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo PaulCl,

 

Nog eens even terug komen op dit oude draadje.

Citaat:
Misschien een open deur maar ik trap ze toch maar in

Werkte je vroeger niet met een standaard seriele muis en nu met een USB muis?

 

Inderdaad kan de USB feature niet met een USB- maar wél met een seriele PS2 muis.

Dit blijkt nu nadat ik mijn oude MS-PS2 mouse heb afgestoft en op mijn PC heb aangesloten.

Na een tweetal USB-DOS drivers geïnstalleerd en de config.sys bijgeschaafd te hebben kan ik nu de Ghost Image file's op elke FAT32 dumpen, zelfs op een USB-stick.

 

Met dank voor je suggestie (open deur)!

Lijkt mij toch leuk voor je te weten dat je mij met die "open deur" naar tevredenheid hebt geholpen.

Helaas lees je niet vaak, dat men is geholpen met de aangereikte hulp van iemand. [Never géén reaktie meer] - Maar nu i.e.g. mijn zéér gewaardeerde dank bij deze.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...