Ga naar inhoud


Wie doet mee met het testen van DVBLink Network Pack?


IanPH

Aanbevolen berichten

Eindelijk heeft DVBLogic, na een maand beta testen van DVBLink Server v2, de beta van DVBLink Network Pack gereleased. Om het product voor zoveel mogelijk systemen zo stabiel mogelijk te maken willen ze graag dat men het test.

 

Maar wat heb je er aan? Nou ik zal het proberen uit te leggen.

 

Stel je hebt een thuis netwerk van meerdere computers waar Media Center op staat. 1 in je huiskamer, in je slaapkamer, in de kinderkamer en op zolder op je eigen PC. Om daar dan overal een tuner in te zetten en kabels door te trekken zodat je op elke locatie TV kunt kijken is misschien wel heel lastig.

 

In dat geval stop je een aantal tunerkaarten in een server. Hierop installeer je DVBLink Server v2.

 

Vervolgens installeer je daarop DVBLink TVSource v2 en zoek je de kanalen op.

 

Dan installeer je DVBLink Network Pack en voegt de kanalen die je wilt kunnen zien op de clients toe.

 

Vervolgens installeer je op alle PC's met Media Center de DVBLink Network Client. Hierdoor krijg je de virtuele DVBLink tuners die je in Media Center kunt inscannen.

 

Het decoderen van de signalen gebeurd op de (krachtigere) server.

 

Ik mijn geval heb ik thuis een HTPCtje in de slaapkamer met een Ion boardje van Asus. Deze zit in een mooie compacte behuizing. Ik hoef nu geen tunerkaart in die ION PC te zetten en geen coaxkabel er naartoe te trekken. Mijn coaxen van de schotel gaan naar m'n server waar twee Skystar HD2 tuners in zitten. Hiermee kan ik nu middels de client op de HTPC in m'n huiskamer, de slaapkamer en de kamer van m'n dochter TV kijken. (overigens vooralsnog met maximaal twee clients te gelijk. Transponder sharing zou op een later moment worden toegevoegd).

 

Overigens heeft de server standaard een UPNP server zodat je ook in Media Player (of met je PS3) naar een zender kunt kijken.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: IanPH
Transponder sharing zou op een later moment worden toegevoegd).

Wow!
Het ontbreken daarvan was voor mij altijd een reden om DVBLink niet te gebruiken.
Maar als ik mijn Dreambox 8000 zou kunnen gebruiken met alle tuners vanuit Mediacenter zonder die feature te verliezen, dan wordt dit toch wel verleidelijk.
Mijn HTPC hangt via HDMI aan de TV, maar dan wordt het de moeite eens Windows 7 te kopen.
Grafisch blijft Mediacenter toch boven alle settopboxen verheven, ook al zijn de mogelijkheden anders wel beperkter.

Men bedoelt toch wel met transponder sharing dat je met één tuner tegelijk van BBC3 en 4 kunt opnemen, om maar een voorbeeld te geven ?
Of 2 opeenvolgende programma's op dezelfde zender opnemen met één tuner, en een overlappende buffer ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad van verschillende features zeggen ze bij DVBLogic dat ze er pas na de initiele release naar zullen "kijken". Zelfs een feature als meerdere zenders vanaf 1 transponder, wat in een netwerk share situatie natuurlijk wel zeer interessant is, en waar meerdere mensen al best lang naar vragen, schuiven ze op de lange baan. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de manier waarom hun basis code nu werkt. Waarschijnlijk zou het te lang duren om dat volledig te herprogrammeren en willen ze asap met een product komen.

 

In vindt dat wel jammer. Ik heb zelf niet veel baat bij aansturing van gemotoriseerde schotels, maar het delen van kanalen van 1 transponder is een situatie die zeker in een netwerk omgeving zeer wenselijk is omdat je daarmee direct geld kunt besparen. Zeker omdat de kans redelijk groot is dat men in 1 huishouden naar 2 zenders op dezelfde transponder zitten te kijken.

 

Desalniettemin moet is zeggen dat zoals DVBLink v2 icm met het Network Pack bij mij echt zeer stabiel werkt. Ik ben er echt heel blij mee :D

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Het decoderen van de signalen gebeurd op de (krachtigere) server.


Worden bijvoorbeeld HD zenders dus gewoon op de servers gedecodeerd zodat je als Media Center gewoon een simpele pc zou kunnen gebruiken?
Of kan je kiezen of je wilt dat HD op de server of op je Media Center gedecodeerd moet worden?

Dat lijkt me wenselijk als mensen een Atom processor als Windows Home Server gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het hier natuurlijk over het decoderen van het signaal, niet van de h264 stream. Het decoderen van het signaal zou voor een atom server (ook al zou ik zelf nooit een atom gebaseerd systeem als server gebruiken, maar dat terzijde) geen enkel probleem moeten zijn.

 

Ik heb zelf ook al eens een Skystar HD2 met TVSource in mijn atom HTPCtje gehad en die heeft geheel geen moeite met het decoderen van het signaal middels ACamd en het weergeven van zowel SD als HD beelden. Mijn HTPCtje (voor in de slaapkamer) is dan ook voorzien van de ION chipset (ASUS AT3N7A-I) die het decoderen van H264 en MPEG2 op zich neemt.

 

Het "krachtigere" komt wel om de hoek kijken als je het aantal tuners flink uitbreid.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...