Ga naar inhoud


Geen streaming meer via internet Kabel, wel via ADSL


compuinfo

Aanbevolen berichten

Ben over gegaan van ADSL internet naar UPC kabel internet. ADSL is een modem router, nu heb ik een moden en een losse router. Ale communicatie instellingen staan goed zover ik kan zien en de dreambox krijgt ook een IP adres. Via de pc kan ik ook bij de dreambox, echter gaat dit zo traag dat streaming helemaal niet op gang komt. De poort 80 welke staat ingestel staat open. Port check gedaan. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? zowel een Linksys BEFSR41 als een MAC airoport modem geprobeerd. Beide zelfde probleem. Al;s ik hem weer aan de ADSL modem hang ( deze werkt nog ) werkt het direct.

 

Streaming zowel via WEBX tv als via dreamview geprobeerd. Met diverse laptops werkt het op ADSL en niet op de mdem met router.

 

Hoop dat iemand enig idee heeft.

 

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


DM7020's kunnen last hebben van een slechte netwerkverbinding. Welke series er last van hebben en of het ooit vanuit dream is opgelost weet ik niet.

 

Als je nu een transferrate vanaf de dreambox naar de pc van rond de 200KByte/s hebt, dan is de condensatormod waarschijnlijk de oplossing. De reden dat sommige switches/routers het wel of niet doen, komt vanwege variaties in signaalniveau,

weerstand, ed..

 

Er is veel over te vinden op dit forum. En ga alleen solderen als je weet waar je aan begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een goede. Heb hem losgekoppeld en zelfde reslutaat. als ik me dcc een file verstuur van laptop naar dreambox gaat perfect maar andersom werkt niet. heb er nu een router linksys BEFSR41 opgezet en zelfde. terug naar fabrieksinstellingen, poort 80 open. geen succes.

 

 

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokaal hoef je nooit poorten gaan forwarden. Dat zelfs niet wenselijk. Het begint te klinken naar een dreambox 7020 met een netwerk bug.

Is het toevallig één van de eerste 7020 ?.

Dan is de kans groot dat het een 7020 betreft met netwerk bug.

Welke router had je dan met ADSL ? Een speedtouch ?

 

Ik gebruik zelf DCC nooit, maar gebruik daarvoor in de plaats een ftp programma ( filezilla ) en putty ( telnetachtig programma ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...