Ga naar inhoud


Wie heeft UPC kabel internet en dreambox streaming werkend


compuinfo

Aanbevolen berichten

Kan iemand me vertellen met welke hardware UPC internet via de kabel kan werken met streaming dreambox naar pc? Ik heb een ARRIS TM402B modem van UPC en heb er nui 3 verschillenden routers aan geprobeerd, geen resultaat. poorten open etc, alle settings geprobeerd. Ik heb nog ADSL modem router omdat die nog niet is opgezegd en dan werkt het direct. een groot raadsel. wie kan helpen ?

 

Compuinfo

VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lokaal streamen moet helemaal geen probleem zijn. Daarvoor hoef je geen poorten te forwarden. Ik weet eigenlijk zeker, dat je ergens een instelling fout staan hebt.

 

Een kabelmodem is niets meer en niets minder dan een "doorgeef luik". Ik adviseer je wel om een goede stabiele router er achter te zetten. Zelf heb ik goede ervaringen met Linksys. Daarbij moet je de netwerkinstellingen op je dreambox ook aanpassen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Compuinfo,

 

Ik heb hier ook een kabelmodem van UPC (Arris TM602B) en een Airport Extreme router er achter. Totaal geen problemen met het streamen van mijn DM-8000 naar mijn iMac of HDX-1000 NMT.

Wat Paardengek zegt, is volledig juist het UPC modem staat in de bridged mode (kan niet anders) en fungeert alleen als doorgeefluik van internetverkeer naar jouw router. Intern verkeer op de router heeft hier niets mee te maken. Vroeger had ik een Linksys WRT54G en dat ging ook perfect.

Ik ga ervan uit, dat jouw DM-7020 en je PC dmv kabels zijn aangesloten op de router en niet via wireless, want dan zijn er ineens een heel aantal mogelijkheden waardoor er een lage snelheid kan ontstaan.

 

Maar misschien iets anders, heb jij toevallig nog een oude DM-7020 met het bekende netwerk probleem?

Ik had vroeger ook zo'n 7020 en op de ene router of switch had ik wel een goede doorvoersnelheid en op een aantal andere totaal niet. Na de bekende modificatie met een paar tantaal elco's was het probleem verholpen.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...