Ga naar inhoud


2sub/2lang plugin.


Reggie

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen in welke images de 2sub plugin werkt.

Heb zelf Pli draaien (niet open pli) maar de subtitles voor bijvoorbeeld SKY UK heb ik nog steeds door het midden van het beeld lopen. Heb begrepen dat je met de 2sub plugin de ondertiteling zelf kan instellen naar grootte etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Reggie
Kan iemand mij vertellen in welke images de 2sub plugin werkt.
Heb zelf Pli draaien (niet open pli) maar de subtitles voor bijvoorbeeld SKY UK heb ik nog steeds door het midden van het beeld lopen. Heb begrepen dat je met de 2sub plugin de ondertiteling zelf kan instellen naar grootte etc?


Tot voor kort had ik newnigma2 (versie 2.8.2) draaien, en daar werkte 2sub (en ook 2lang) prima op.

Ben sinds kort over op OpenPli, en sinds vorige week ziet de ingebakken ondertiteling er daar ook prima uit en heb ik het niet meer halverwege het scherm gehad. Ook met de Sky zenders waar ik vrijwel altijd de ondertiteling aan heb staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij PLi heb je 2sub momenteel niet meer nodig... ondanks dat er aan de teletekst ondertitels nog "gefinetuned" moet worden. Momenteel zijn er twee methodes. Alles in het wit onderaan en je kunt ook nog de hoogte instellen. Of alles met de orginele kleuren en de orginele plaats waar teletekst het ook zou plaatsen. Het enige wat nog niet kan zijn 2 kleuren in 1 regel wat ook af en toe gebeurt op sommige zenders. Echter gsub kon dat ook niet. Ook heb je momenteel nette zwarte randjes (borders) om de letters.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Bij PLi heb je 2sub momenteel niet meer nodig... ondanks dat er aan de teletekst ondertitels nog "gefinetuned" moet worden. Momenteel zijn er twee methodes. Alles in het wit onderaan en je kunt ook nog de hoogte instellen. Of alles met de orginele kleuren en de orginele plaats waar teletekst het ook zou plaatsen. Het enige wat nog niet kan zijn 2 kleuren in 1 regel wat ook af en toe gebeurt op sommige zenders. Echter gsub kon dat ook niet. Ook heb je momenteel nette zwarte randjes (borders) om de letters.

Ik had inderdaad al gemerkt dat Teletekst ondertitels er nu wel heel mooi uitkomen, zodat de nood om nog de 'echte' teletekst te gebruiken bijna compleet weg is.
Die kleuren zelf werken bij mij echter niet, alles is in het wit, nochtans als ik omschakel naar echte teletekst zie ik wel kleuren.
Zou de Fontmagnify hier voor iets tussenzitten ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Ik had inderdaad al gemerkt dat Teletekst ondertitels er nu wel heel mooi uitkomen, zodat de nood om nog de 'echte' teletekst te gebruiken bijna compleet weg is.
Die kleuren zelf werken bij mij echter niet, alles is in het wit, nochtans als ik omschakel naar echte teletekst zie ik wel kleuren.
Zou de Fontmagnify hier voor iets tussenzitten ?


mogelijk, maar waarschijnlijker is dat je een eigen skin_user.xml in /etc/enigma2 hebt staan, waarin de voorgrond kleur van het ondertitel font op wit ingesteld staat.
De laatste versie in OpenPLi laat de kleur vrij, zodat de ondertitels dat zelf kunnen bepalen, afhankelijk van de nieuwe settings.

skin_user.xml is gemarkeerd als een configfile, dus bij een update krijg je de keuze om je eigen versie te houden.
Is in dit geval niet aan te raden, omdat er cosmetisch wel wat verbeterd is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
mogelijk, maar waarschijnlijker is dat je een eigen skin_user.xml in /etc/enigma2 hebt staan, waarin de voorgrond kleur van het ondertitel font op wit ingesteld staat.

Ik heb toch de indruk dat Fontmagnifier plugin net die waarden wijzigt.
Bij manueel verwijderen van het kleur en herstarten is het opgelost.
Teletekst ondertitels zien er nu heel mooi uit, met kleuren en op de juiste positie.

Enige dat spijtig is, is dus dat die meerdere kleuren op één lijn nog niet ondersteund worden.
De zenders waar ik ondertiteling meest gebruik (BBC) maken daar vaak gebruik van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...