Ga naar inhoud


[Strong] Sattracker 4.0 (ENG) en installatie beschrijving


theet

Aanbevolen berichten

Ik heb eens zitten kijken op de site van Vreeswijk, wat ik jammer vind van de binaire files die aangeboden worden is dat er geen release datum bij staat, dan weet je de volgorde van nieuwe software voor de SRT 8000.

 

Tevens zou ik willen weten of de SRT 8000 Revolution 3.1 ook geschikt is voor de 2 flash SRT 8000?

 

Ik heb ooit Sattracker 3.0 gepatched, maar kreeg nog wel eens last van storing, daarna weer gewoon versie 20 geïnstalleerd, maar zou toch wel een keer iets "geliktere software" willen installeren. Op de site van Vreeswijk staat dat je met de SRT 8000 Revolution 3.1 een droomdoos maakt, maar kan dit met de standaard SRT8000?

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zojuist Sattracker 4.0 erop gezet, de bin file "Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol.bin", daarna de receiver weer ingeschakeld en de "8000EMU_29-12-2008(2Flash).bin" erop gezet. daarna aangesloten op de tv en geen beeld. Heb:

 

1) virtuele kaarten uitgezet

2) uit het menu en + en dan B gedrukt en pid instelling 1804 ingesteld. (ik heb geen motor besturing)

 

3) alle zenders nogmaals gezocht via het menu, geen beeld

 

Daarna nog geen beeld (wel op free to air zenders, maar niet op NED1 etc. / kaart Canal Digitaal) Ik ga ervan uit dat dit een Merlin kaart is...

 

Wat moet ik nu doen? Heeft iemand een exacte beschrijving van welke patches ik moet instelleren en welke instellingen ik moet doen?

 

 

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van sattracker heb je gebruikt, zat er al een seca 3 aanpassing in?

 

welke kleur heeft je kaart? zwart en groen grijs zijn SECA 2, Oranje is SECA 3 (merlin)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had versie OEM20 erin staan (terug naar de basis, omdat Sattracker 3.0NL nog wel eens problemen opleverde).

 

Ik heb een Merlin kaart (wit/oranje).

 

Nu heb ik Sattracker 4.0 (incl. kanalen, zie post "Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol.rar") geinstalleerd en een EMU patch erachter aan.

 

Ik heb de virtuele kaarten op NONE gezet en de PID op 1804 die overigens iedere keer wijzigd. Na het opnieuw installeren van de kanalen komt NED1 (bijv) op irdeto te staan en heb ik geen beeld.

 

Welke stappen moet ik nu precies ondernemen om Sat4.0 goed te laten werken? Ik heb geen motor besturing. Welke instellingen moet ik doen in het menu (zonder motor) Kan iemand mij deze stap voor stap uitleggen?

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Menu

De onderste vitualcard moet je op yes zetten..

Dat doe je in menu op 4

 

Dan ga je uit het menu

1. de plus aanklikken

2. de b aanklikken

3. met 2 op AUTO SYSTEM op NONE zetten

Alle pids ff weer instellen van canaal digitaal

1. de plus aanklikken

2. de b aanklikken

3. met 1 meestal het eerste getal wat boven de 1800 komt, dat is meest 2 of 3..

4 Lnb's

2x Strong 8000/8100

8000 Complete TVV Merlin seca2 by interpol

8100 Merlin ready by Interpol no seca

Link naar reactie
Delen op andere sites

PERFECT! Het werkt...

 

Het daarna nog:

 

Kanalen hernummeren:

 

1 - ga in het menu en kies alle kanalen opnieuw instelleren in willekeurig volgorde

2 - klik door net voordat de melding komt "weet u het zeker"

3 - ga weer uit het menu door op A te klikken

4 - klik nu op kanalen hernummeren en je kunt bij 1 beginnen.

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu alle kanalen opgezocht en hernummerd in volgorde zoals ik die zelf wens.

 

Iedere keer, wanneer de functie toets "EPG" indruk, knalt de Strong eruit (groen beeld en daarna gaat 'ie uit)

Ik ben er ook achter gekomen, dat als ik de "c" toets indruk EPG verschijnt en alles prima werkt.

Daarna kan ik EPG weer afsluiten met de "EPG" toets, werkt ook prima. Meer mensen ervaring mee?

 

Eerste indruk van Sattracker 4.0 is goed.

 

Kan ik hier nu een kanalenlijst vanaf halen en vervolgens opnieuw op de andere receiver drukken?

Zo ja, hoe doe ik dit, met welk programma (EdStrong versie?)

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je kan de complete firmware en kanalen lijst uit jouw strong zo op een andere zetten (moet wel de zelfde ontvanger zijn dus of 8000 of 8100) dit doe je met edstrong dit is een strong editer.

kun je ook alleen de kanalen lijst mee doe maar ook de complete firmware zoals jij die nu goed hebt ingesteld.

voordeel is dat je dan op een eventuele andere strong/nokia ontvanger niet weer appart de pidscan enz voort te doen.

 

ps ik denk dat jij het epg kanaal van jouw ontvanger verwijderd hebt en daardoor niet op de epg knop kan drukken en als je op de c knop drukt krijg je wel info te zien maar niet dat wat de epg laat zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stronger
ps ik denk dat jij het epg kanaal van jouw ontvanger verwijderd hebt en daardoor niet op de epg knop kan drukken en als je op de c knop drukt krijg je wel info te zien maar niet dat wat de epg laat zien.


Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ben mij er niet van bewust dat ik de epg weggegooid heb, en
heb altijd gedacht dat dit onderdeel is van de patches... (ingebakken in sattracker bijv.) Hoe kan ik de EPG weer toevoegen dan? In de kanalenlijst staat wel ergens een EPG kanaal...???

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dat kan ook een ander epg kanaal zijn van een andere provider dan anaaldigitaal .

ik weet niet als uberhaupt kanalen verwijderd hebt zoniet dan zou ie erin moeten staan anders even naar het zelfde menu om kanalen te instaleren en dan kanalen toevoegen.

anders nog eens op epg drukken mischien doet hij het nu wel goed ik heb soms ook wel dat de ontvanger dan uitschiet licht er bij mij aan welke zender ik soms sta .

maar doet het ook niet altijd op deze zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt te werken! Hij stond inderdaad op andere waarden.

Dit gaat sneller dan met de SRT8000 weer opnieuw kanalen opzoeken.

 

Bedankt!

 

Frequentie is duidelijk

SR bedoel je neem ik aan Sybol Rate...

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag de firmware etc van de Strong halen, ik ben bezig geweest met EdStrong 6.3e.

Nu heb ik bij firmware gekozen voor "alles", de file is twee keer zo groot dan normaal. Heb ik nu ook hierin de zenders en de EMU file zitten?

 

- Welke opties moet ik kiezen voor alleen firmware?

- De EMU file die ik heb gepakt is 4 kb terwijl hij normaal ca 65kb is, welke optie moet ik hiervoor kiezen?

 

Wie kan mij hierbij helpen? Is misschien niet helemaal het juiste topic maar sluit wel mooi aan op dit forum bericht vind ik.

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...