Ga naar inhoud


[Strong] Sattracker 4.0 (ENG) en installatie beschrijving


theet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theet
Ik wil graag de firmware etc van de Strong halen, ik ben bezig geweest met EdStrong 6.3e.
Nu heb ik bij firmware gekozen voor "alles", de file is twee keer zo groot dan normaal. Heb ik nu ook hierin de zenders en de EMU file zitten?


ja nu heb je de complete firmware zoals jouw strong nu werkt.
m.a.w deze bin. file kun je zo in een andere strong van het zelfde type dus of een 8000 of 8100 laden en dan staat alles zoals jij het nu hebt.
dus makkelijk voor je 2e ontvanger.


de rest weet ik zo 1 2 3 niet maar waarom wil je alleen de firmware (of wil je die gaan uitlezen met defiant en dan bewerken ofzo??????
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het liefst zou ik een compleet pakket downloaden waarin

"firmware, kanalen en emu" file verwerkt zitten. Dit is het makkelijkst.

 

De file dit ik nu heb ik ca. 3000 kb, terwijl hij normaal zo'n 1700 kb is. Hoe is dit verschil te verklaren?

Als ik de file van 8000_Complete_firmware_TVV_Merlin download is deze ca. 1700 kb.

Deze heb ik overigens afgelopen weekend geinstalleerd op een andere srt8000 + eigen kanaallijst (met EdStrong) + emu file EMU link en toen werkte het direct (perfect!)

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden je hebt nu een complete firmware.

als jij die met edstrong hebt ge extract dan hoeef je dus nix meer te doen dan staan de pid instellingen ook goed en hoef je alleen eventueel de volgende keer of voor een andere ontvanger mischien de kanalen lijst aan te passen mocht iemand ze niet op jouw volgorde willen hebben.

 

en hoe de grote te verklaren is weet ik eingelijk ook niet maar komt volgens mij omdat je alles gextract hebt maar dat is toch helemaal niet erg en die paar kb daar word je ook niet minder van

 

en daar komt bij die firmware die jij aanfgeefd te hebben gedownload is niet 1700 kb maar precies 2.113 kb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degenen die een standaard zenderlijst in willen schieten, ik heb een lijst met zenders voor het Settopbox pakket (276 kanalen, incl. Regio kanalen zoals TV Gelderland bijvoorbeeld)

 

Uiteraard kun je daarna kanalen toevoegen!

 

Dus standaard kanalen afkomstig van een dual LNB 19.2E en 23.5

 

stap 1) schiet de Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol.bin file in de strong

stap 2) schiet de onderstaande kanalenlijst in de strong

stap 3) schiet de EMU file, klik hier deze link , in de strong

 

Alle instellingen staan goed!

 

KLAAR!

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Origineel bericht van: aranco
Origineel bericht van: theet
Ik heb zojuist Sattracker 4.0 erop gezet, de bin file "Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol.bin"


Kan een zwarte seca2 kaart hier ook op draaien, of alleen een seca 3 kaart.


Ja dat kan, ik heb het hier nu zowel op een zwarte(seca2), als op een oranje (seca3) kaart draaien. Alleen moet je de pid veranderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aranco
Origineel bericht van: aranco
Origineel bericht van: theet
Ik heb zojuist Sattracker 4.0 erop gezet, de bin file "Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol.bin"


Kan een zwarte seca2 kaart hier ook op draaien, of alleen een seca 3 kaart.


Ja dat kan, ik heb het hier nu zowel op een zwarte(seca2), als op een oranje (seca3) kaart draaien. Alleen moet je de pid veranderen.
Alleen is het nu zo, dat hij zijn pid instellingen van de zwarte seca2 kaart niet vast kan houden. Als ik de decoder uit zet, dan gaan de pid instellingen weer naar de oranje seca3. Hoe kan ik dit veranderen zodat deze pid goed blijft staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

alles op seca 2 (of 3) zetten, en dan eerst in standby, dan slaat je ontvanger die gegevens op en zul je wel direct beeld hebben, werkt dat nog niet, kun je nu ook gewoon je smartcard omwisselen voor een nieuwe oranje.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Origineel bericht van: aranco
Ik heb het inmiddels gevonden, + menu - b en daarna 2 op none is seca3( oranje kaart) en 2 op seca is seca2( zwarte kaart).
Als je hem zo zet, zijn je pid instellingen wel goed.


dat hoeft niet het geval te zijn, auto seca pakt gewoon de eerste SECA codering die die kan vinden, in dit geval nog steeds de oude SECA 2, mocht canal digitaal iets veranderen, dan moet je het alsnog met + b 1 (en dan de goede PID) goed zetten,

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...