Ga naar inhoud


[VU+ DUO - PLi] Extensie verwijderen


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb gezien dat er standaard met Enigma nogal wat extensies/plugins worden meegeleverd, waarvan ik sterk betwijfel of ik ze wel gebruik of ga gebruiken.

Vormen die een extra belasting voor het systeem?

En zo ja: kan ik die veilig verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat hemertje bedoelt,

je kan gelijk welke extentie verwijderen die je zelf wilt, door te gaan naar :

menu

applicaties

en daar dan rode knop

je kiest de geinstalleerde plugin en dan volg je maar de aanwijzing om te deleten :-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je even uitzoeken wat een extentie doet. Google doet daarmee wonderen. In principe zou je ze allemaal moeten kunnen verwijderen om de basisfunctionaliteiten te behouden

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mijn belangrijkste vraag was juist of aanwezige, niet gebruikte extensies het systeem belasten. Als dat niet zo is, heeft het ook geen zin ze te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Maar mijn belangrijkste vraag was juist of aanwezige, niet gebruikte extensies het systeem belasten. Als dat niet zo is, heeft het ook geen zin ze te verwijderen.


Ok dan antwoord ( welke jezelf ook had kunnen verzinnen ) ook niet gebruikte extensies belasten je systeem, ze nemen nl ruimte in beslag van je totale beschikbare geheugen.
Door deze niet gebruikte extensies te verwijderen creeer je meer beschikbaar geheugenruimte waardoor de stabiliteit wordt vergroot.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar was mijn vraag niet geheel duidelijk.

Dat aanwezige zaken ergens zijn opgeslagen en dus ruimte innemen, is me duidelijk. Waar het mij om gaat, is of het systeem er meer door belast wordt. En dan denk ik aan processorbelasting (vermoed ik niet, maar weet ik niet zeker) en b.v.het opstarten (dat vermoed ik wel, maar dat weet ik niet zeker), en wellicht nog andere zaken die ik over het hoofd zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...