Ga naar inhoud


[Premium+ HD] DVB-C en DVB-T tuners


D_liver

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: spikes

Zo langzamerhand had ik beter een dreaam 8000 kunnen kopen als ik alles optel frown


Misschien kan je daar dan de C-tuner van je gewone premium in stoppen? :D

Zal ook wel weer niet passen. Is dat nu alweer een bewijs van groot onrecht in deze wereld? Ik denk het niet.
Toen de HD+ uit kwam is er direct bij vermeld dat er (voorlopig) geen C- of T-tuners voor zouden komen. Ook is aangegeven dat de tuners v.w.b. de aansluiting op het MB van een ander type zijn, namelijk met een rechtstreekse aansluititng en niet met een aansluitkabeltje (zoals bij de gewone HD).

Ik weet zo snel niet wat het prijsverschil is tussen jouw Premium HD en HD+ en een DM8000 met extra C-tuner, maar ik denk dat dat ongeveer dit is:

Premium HD ingeruild voor een HD+ : 315 + 45 = 360 Euro
Premium HD bij inruil gehouden : 150 Euro
Destijds een C-tuner gekocht voor de gewone HD = 45 Euro?
Aanschaf C-tuner voor HD+ : 45 Euro
Bij elkaar 600 Euro.
Wat kost jouw eventuele DM8000 met extra C-tuner? Ik schat ongeveer 950 Euro.
Dat is dan ongeveer 350 Euro duurder dan je twee AZboxen.

Ach ja, het is hobby heh, dan moet je niet zo strak rekenen. Plezier mag ook wat kosten. Veel plezier nog met je twee AZboxen!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de DVB-C tuner ontvangen voor de Premium+. Inbouwen is een eitje, wel eerst je harddisc uitbouwen, anders krijg je de behuizing niet los. Je verwisselt de DVB-S2 tuner met de DVB-C zo makkelijk, dat zelfs iemand met twee linker handen het lukt.

 

Enfin, in 5 minuten was de hele operatie alweer klaar. Vervolgens de box weer aangesloten en opgestart. De tuner wordt meteen herkend. Via het tuner instellingen menu van de DVB-C tuner laten zoeken.

 

Door manueel zoeken van 1 frequentie, dan het kiezen van 372000 KHz en netwerk zoeken op "NIT" in een tweetal minuutjes het volledige pakket van ziggo ingelezen. De symbolrate (6875) en QAM (64) stonden standaard al goed.

 

En toen zappen maar. De tunergevoeligheid is weer geweldig, hij geeft beeld waar de Cisco Ziggo ontvanger het af liet weten. Zapsnelheid is vergelijkbaar met satelliet. Het wisselen van DVB-S naar DVB-C of visa versa is iets trager (2-3 seconden).

 

Toen de test waar 't mij allemaal om ging: werkt het tegelijkertijd opnemen op 1 van de tuners terwijl je kijkt naar de ander? Dit miste ik het meest van de Premium. Gelukkig werkt dit wel goed op de premium+.

Ik heb een film opgenomen van Film 1HD op ziggo en tegelijkertijd naar NL HD op DVB-S2 zitten kijken. Als je op de "Info" toets drukt, zag ik ook aangegeven van welke zender de DVB-C tuner aan het opnemen was: leuk detail.

 

Testopstelling: 0.9.4348, MultiCAS 1.62A. Interne CCcam 2.1.1 server op DM7020 met extra Mastera voor de ziggo kaart.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lucky YOU! (Zit ook aan een Premium+ HD te denken maar heb ff de ping-ping niet)

 

Maar goede berichten, een werkende oplossing dus!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...