Ga naar inhoud


Hoe Cccam te starten onder enigma ?


The Pope

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb mijn oude Dbox weer eens van zolder gehaald en ben er weer mee aan het stoeien geslagen.

 

Nu heb ik er een enigma image opgezet en wil graag Cccam aan het draaien hebben.

Ik lees me overal de ballen uit de broek, maar krijg het tot op heden niet voor elkaar.

Ik heb Cccam geupload naar de TMP map.

Vervolgens geinstalleerd via de Dbox.

Dit lijkt goed te gaan, want volgens de box wordt het bestand uitgepakt en geinstalleerd.

Als dit gereed is en ik heb de box opgestart vind ik vervolgens niks van Cccam weer terug.

Hoe kan dit ? Ook via de box is het mogelijk om plugins te starten, maar daar staat dan bij dat Cccam niet gevonden kan worden.

 

Wie weet wat ik niet goed doe en kan me even een duwtje in de goede richting geven ?

 

M.v.g.

 

The Pope

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het een Nokia? Probeer op de afstandbediening de blauwe knop eens, wel eventjes ingedrukt blijven houden. Volgens mij zijn er dan mogelijkheden om cccam te installeren.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is een Sagem.

 

En het installeren is het probleem niet. Als ik Cccam in de TMP map zet is het mogelijk te installeren vanuit de box zelf.

Dit gaat ook goed.

Daarna loop ik echter vast.

Schijnbaar is Cccam dus geinstalleerd, maar ik kan het nergens terugvinden en ik heb ook geen idee hoe eventueel Cccam te starten.

 

Gr The Pope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, alvast bedankt voor het meedenken.

 

Dat van die CCcam.cfg was mij ook al bekend.

Die kom je zelfs tegen na het plaatsen van een schone image op de box.

Maar volgens mij is CCcam niet geinstalleerd en zal het configureren van die config file niks uithalen.

Of ga ik hier al de boot mee in ???

 

Het lijkt mij dat ik eerst CCcam moet installeren en deze dan eventueel handmatig moet aanzetten. ???

Dan de configfile bewerken en dan zou het toch moeten werken ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Pope
Heren, alvast bedankt voor het meedenken.

Dat van die CCcam.cfg was mij ook al bekend.
Die kom je zelfs tegen na het plaatsen van een schone image op de box.
Maar volgens mij is CCcam niet geinstalleerd en zal het configureren van die config file niks uithalen.
Of ga ik hier al de boot mee in ???

Het lijkt mij dat ik eerst CCcam moet installeren en deze dan eventueel handmatig moet aanzetten. ???
Dan de configfile bewerken en dan zou het toch moeten werken ???

Het gaat hopelijk wel over een Dbox2?
Dan;
Cccam gaat in /var/script, maar gebruik wel een oude anders krijg je geheugenproblemen. Beter is een image met CCcam er al in, zoals Powerboard (PB), dan heb je alle benodigde files.
De CCcam.cfg wordt bij opstarten al aangeroepen, dus werkt vanzelf als hij is geinstalleerd en als default cam is aangezet.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...