Ga naar inhoud


hoe koppel ik 2 tabellen in MYSQL


mapi

Aanbevolen berichten

Ik heb een twee verschillende bestanden in mijn database. Nu heeft tabel 1 een tabel met gegevens die ik graag in tabel 2 wil laten verschijnen met een query......

 

Hoe kan ik dat realiseren?., ik heb wel een rij toegevoegd in tabel nr 2 maar daar komen geen gegevens in. Ik moet dus waarschijnlijk op een of andere wijze aangeven waar die naam te vinden is. Nu is die in een andere tabel benoemd. Vandaar dat koppelen

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb al iets gemaakt :

 

Sql Query:
SELECT    p.product_id,    u.product_name,`notify_email`,`notified`,`notify_date`FROM    jos_vm_waiting_list AS pINNER JOIN    jos_vm_product AS uON    u.product_id = p.product_id

Nu krijg ik mooi de product id te zien MET de product naam en ook nog de mail en verdere zaken...

 

Via MYSQL heb ik CREATE VIEW gekozen en daar de bovenstaande code ingevoerd. Heb even een nieuwe naam gegeven en krijg dan een nieuwe tabel... Die kan ik weer aankiezen in de MSQbuilder component en opslaan. En ziedaar , ik heb in mijn backend de lijst van wachtenden MET de naam van het product...

 

Nu heb ik ook gezien dat ik de replace functie heb.... als ik dus er jos_vm_waiting_list invoeg als naam en replace aanvink zou dan theoretisch gezien de waitinglist worden aangepast..... Maar ik wil dat niet live testen, even op een stand alone testen...

 

 

de kenners herkennen meteen virtuemart smile

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit begrijp ik niet helemaal. Een VIEW is hier overbodig en gegevens ophalen / verversen met een REPLACE lijkt me niet de bedoeling.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...